• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • Letgoddecide
    Pyret180818 skrev 2017-12-22 05:31:36 följande:

Godmorgon!

Jag är endast 37 men ser att det är några till strax under 40 som har smugit sig in i denna tråd.

Jag har två barn sen innan den äldsta är 15.

Lever med en ny man sen några år tillbaka och om allt går som det ska så kommer pyret i augusti!har intw riktigt förstått det än, vill bara att de mest kritiska veckorna ska vara över!

Grattis allihopa till era plus! ????

Godmorgon och grattis, vad kul! Ja, lite extra läskigt första kritiska tiden då det känns som att det här nog kan vara sista chansen till att få barn (för mig iaf, 42) Man får hålla sina tummar och låta tiden gå. Bara kul att du som är "ung" också vill hänga här med oss äldre.
  • Rindi
    3hjärtan skrev 2017-12-22 06:14:42 följande:

Fler än jag som drömmer sjukt mkt och konstiga saker ???

Jag också Fast jag tror jag drömmer ganska livligt även som ogravid. I alla fall i perioder. Det kanske är hormonerna alltså?
  • kristina123

Hej! Jag smyger mig också in i den här tråden trots att jag inte passerat 40-strecket riktigt än.

Jag är i ca vecka 8+4. Vi gjorde ett VUL i ca 6+1 och då syntes ett tickande hjärta. Nästa VUL blir nästa vecka i mellandagarna och under tiden torterar jag mig själv med att analysera mina symtom in och ut vilka är oroväckande svaga den här gången. Någon som känner igen sig? :)

• Letgoddecide
    kristina123 skrev 2017-12-22 09:41:41 följande:

Hej! Jag smyger mig också in i den här tråden trots att jag inte passerat 40-strecket riktigt än.

Jag är i ca vecka 8+4. Vi gjorde ett VUL i ca 6+1 och då syntes ett tickande hjärta. Nästa VUL blir nästa vecka i mellandagarna och under tiden torterar jag mig själv med att analysera mina symtom in och ut vilka är oroväckande svaga den här gången. Någon som känner igen sig? :)

Hej, välkommen, vad spännande Jag ska också göra ul nu i mellandagarna i samband med nipt. Fick en tid pg a avbokning. Symtomen är i princip försvunna sen ett par dagar, hm. Spännande som sagt men vad kan man göra, går ju inte att påverka..
  • Idis123
    kristina123 skrev 2017-12-22 09:41:41 följande:

Har inte heller passerat 40, hoppas det är okej att jag också skriver här?! :)

Jag känner så igen mig, har egentligen bara ömma bröst nu. Illamåendet tycker jag har avtagit. Såg hjärtat i v. 8+1 och är nu i 9+5. Oroar mig mycket och går och klämmer och känner för att förvissa mig om att det fortfarande känns något.

Inga barn sedan tidigare men min fästman har två.

Vad har du för symptom?
  • Rindi

VUL idag med tickande hjärta, v 7+3 och fostret mätte ca 1,5 cm vilket stämmer med graviditetslängden. Nu ska jag läsa på ännu lite mer om de olika NIPT man kan göra (utökad mm) och boka tid för det samt nytt UL någon dag innan.

• 3hjärtan
    Rindi skrev 2017-12-22 18:07:28 följande:

VUL idag med tickande hjärta, v 7+3 och fostret mätte ca 1,5 cm vilket stämmer med graviditetslängden. Nu ska jag läsa på ännu lite mer om de olika NIPT man kan göra (utökad mm) och boka tid för det samt nytt UL någon dag innan.

Grattis!
  • Pyret180818
    Letgoddecide skrev 2017-12-22 06:11:44 följande:

Godmorgon och grattis, vad kul! Ja, lite extra läskigt första kritiska tiden då det känns som att det här nog kan vara sista chansen till att få barn (för mig iaf, 42) Man får hålla sina tummar och låta tiden gå. Bara kul att du som är "ung" också vill hänga här med oss äldre.

Ja min sambo har inga barn sen innan och man vet ju inte om det tar sig. Nu får vi bara hoppas att allt går vägen!

Grattis till dig med ????

Känner mig mer hemma här med mer jämnåriga, känner mig gammal i alla andra trådar ????
  • 3hjärtan

[quote=78296055][quote-nick]Pyret180818 skrev 2017-12-22 05:31:36 följande:[/quote-nick]Godmorgon!

Jag är endast 37 men ser att det är några till strax under 40 som har smugit sig in i denna tråd.

Jag har två barn sen innan den äldsta är 15.

Lever med en ny man sen några år tillbaka och om allt går som det ska så kommer pyret i augusti!har intw riktigt förstått det än, vill bara att de mest kritiska veckorna ska vara över!

Grattis allihopa till era plus! ????[/

En till 37 åring här

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018