• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • Milou3
    InaLo skrev 2017-12-29 09:34:03 följande:

I dag blir det Vul så spännande och nervöst. I dag är jag 9+3.

Åh så spännande! Lägg upp bild här sen om du vill så klart :) vore kul att se! Nu borde de väl se om du kanske flyttas fram eller bak någon dag eller två? Minns att jag blev framflyttad 3-4 dagar med sonen vid mitt vul!
  • Fröken Sol

Iiihh!

Har precis varit på ultraljud och är så glad över att allt ser bra ut så långt. Den lilla piraten har ett hjärta som slår, armar och ben, två hjärnhalvor och en litenliten nästipp. Piraten ägnade sig mest åt att sörpla fostervatten och veva med armarna när vi kikade in. Fascinerade hur verkligt allt kan bli. Ett litet liv! Wow!

Och så himla fint att få ligga och hålla den blivande pappan i handen och titta på det lilla miraklet. Vi valde att skippa kub och bara göra ett vanligt ultraljud. Är det fler som gjort det eller funderar på att göra det?

Nytt bf: 27/6

• InaLo
    Fröken Sol skrev 2017-12-29 10:18:20 följande:

Iiihh!

Har precis varit på ultraljud och är så glad över att allt ser bra ut så långt. Den lilla piraten har ett hjärta som slår, armar och ben, två hjärnhalvor och en litenliten nästipp. Piraten ägnade sig mest åt att sörpla fostervatten och veva med armarna när vi kikade in. Fascinerade hur verkligt allt kan bli. Ett litet liv! Wow!

Och så himla fint att få ligga och hålla den blivande pappan i handen och titta på det lilla miraklet. Vi valde att skippa kub och bara göra ett vanligt ultraljud. Är det fler som gjort det eller funderar på att göra det?

Vad härligt att allt såg bra ut!

Vi har inbokat kub 17/1 så det har vi inplanerat.

Sitter bara och väntar tills 13.30 då jag ska göra mitt ultraljud.
  • Milou3
    Fröken Sol skrev 2017-12-29 10:18:20 följande:

Iiihh!

Vad skönt att allt såg bra ut!! :)

Vad hade du för Bf innan?
  • Fröken Sol
    Milou3 skrev 2017-12-29 12:08:18 följande:

Vad skönt att allt såg bra ut!! :)

Vad hade du för Bf innan?

28/6, så det var ingen större skillnad. Men om jag får sia (och utgå från mina två tidigare graviditeter) så tror jag på den 24/6. Vad har du för bf?
  • Milou3
    Fröken Sol skrev 2017-12-29 12:36:39 följande:

28/6, så det var ingen större skillnad. Men om jag får sia (och utgå från mina två tidigare graviditeter) så tror jag på den 24/6. Vad har du för bf?

Jag har inte fått något Bf än :) är bara i vecka 8+0

Men enligt min app så blir det 8/8
  • InaLo

Det gick jätte bra på ul i dag. Trode vi skulle göra Vul men hon gjorde vanligt ul. Hon sa att allting såg toppen ut. Precis som man vill. Hon sa även att hon tror att kub kommer gå bra. Hon visade mig hjärnhalvorna som såg jätte bra och hon beskrev allting så noga. Hon flyttade fram mig från 9+3 till 9+6 så nytt bf 28/7 istället för 31/7

Hon sa även att när allting såg så fint ut så var risken nere till 0,5% för MF trots min ålder. Så det kändes bra.
  • Letgoddecide

Grattis fröken sol och InaLo till era fina ul

Något annat, värktabletter eller inte ? Har just nu sprängande huvudvärk..

• InaLo
    Letgoddecide skrev 2017-12-29 17:29:07 följande:

Grattis fröken sol och InaLo till era fina ul

Något annat, värktabletter eller inte ? Har just nu sprängande huvudvärk..

Har bara hört att paracetamol går bra men inte Ipren.
  • Kanskeigen
    InaLo skrev 2017-12-29 16:48:37 följande:

Det gick jätte bra på ul i dag. Trode vi skulle göra Vul men hon gjorde vanligt ul. Hon sa att allting såg toppen ut. Precis som man vill. Hon sa även att hon tror att kub kommer gå bra. Hon visade mig hjärnhalvorna som såg jätte bra och hon beskrev allting så noga. Hon flyttade fram mig från 9+3 till 9+6 så nytt bf 28/7 istället för 31/7

Hon sa även att när allting såg så fint ut så var risken nere till 0,5% för MF trots min ålder. Så det kändes bra.

Härligt att höra och se!! Stort grattis!!
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018