• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • Milou3
    beso skrev 2018-01-04 00:36:06 följande:

Prednisolon? Det ska jag googla! Synd att d inte hjälper för dig. Vi tar du det? Jag har hört om zofran för dom som mår jätteroligt men kan påverka bebis negativt! :(

Prednisolon är ett kortison mot astma och allergi och andra autoimmuna sjukdomar, så egentligen inte till för gravidillamående.

Jag ska trappa ner prednisolon nu ändå.

Fick Lergigan utskrivet i dag av läkaren. Hoppas det hjälper! Vul såg bra ut :) hjärtat pickade och bebis sprattlade lite.

Nästa gång blir det kub-test. Vilken vecka görs det?
  • beso
    Milou3 skrev 2018-01-04 09:32:12 följande:

Prednisolon är ett kortison mot astma och allergi och andra autoimmuna sjukdomar, så egentligen inte till för gravidillamående.

Fick Lergigan utskrivet i dag av läkaren. Hoppas det hjälper! Vul såg bra ut :) hjärtat pickade och bebis sprattlade lite.

Åååh sprattlar! :D Va lycklig du måste va! :D

Vilken v e du i? Hoppas le hjälper! Finns även lerigan forte. Innehåller koffein tror jag som ger högre effekt om jag minns rätt? Har hört om många som blir av med sina sjukdomar just under graviditet!
  • beso

Mitt förbannade illamående kommer mer o mer! Varför gör naturen så mot oss? :(

• Milou3
    beso skrev 2018-01-04 12:48:19 följande:

Åååh sprattlar! :D Va lycklig du måste va! :D

Vilken v e du i? Hoppas le hjälper! Finns även lerigan forte. Innehåller koffein tror jag som ger högre effekt om jag minns rätt? Har hört om många som blir av med sina sjukdomar just under graviditet!

Han mätte fostret till 27mm och enligt min app är jag i V.9+0 i morgon men han trodde att jag kunde vara några dagar till. Får se sen vid kub om allt går bra fram tills dess!

Jag vill inte inta koffein så bad om vanlig Lergigan.

Vilken vecka är du i?
  • beso
    Milou3 skrev 2018-01-04 12:56:43 följande:

Han mätte fostret till 27mm och enligt min app är jag i V.9+0 i morgon men han trodde att jag kunde vara några dagar till. Får se sen vid kub om allt går bra fram tills dess!

Jag vill inte inta koffein så bad om vanlig Lergigan.

Vilken vecka är du i?

Nä kom på att dom ju säger koffein kan orsaka mf ju så konstigt ge forte då ju...? När gör dom kub? E d v 12? Kollar dom nackspalten för trisomi då? Något mer dom kollar? Håller tummarna! :)
  • Milou3
    beso skrev 2018-01-04 13:33:23 följande:

Nä kom på att dom ju säger koffein kan orsaka mf ju så konstigt ge forte då ju...? När gör dom kub? E d v 12? Kollar dom nackspalten för trisomi då? Något mer dom kollar? Håller tummarna! :)

Även om jag har två barn redan så minns jag inte ;)

Tror de gör kub v.12.

Ja illamående är sjukt jobbigt. Känns som jag varit megabakis i över 3 veckor nu! Men ändå tacksam. Hade säkert varit mer orolig för mf om jag inte mått illa alls.
  • beso
    Milou3 skrev 2018-01-04 14:18:33 följande:

Även om jag har två barn redan så minns jag inte ;)

Tror de gör kub v.12.

Ja illamående är sjukt jobbigt. Känns som jag varit megabakis i över 3 veckor nu! Men ändå tacksam. Hade säkert varit mer orolig för mf om jag inte mått illa alls.

Ja d e sant. För två dagar sedan försvann illamåendet nästan helt o jag blev säker på missfall.. Nu e d tillbaka o jag tycker synd om mig själv igen! ;D Ja precis d känns verkligen som en kraftig baksmälla haha!
  • 3hjärtan
    Milou3 skrev 2018-01-04 09:32:12 följande:

Åh vad härligt !!!
  • InaLo

Känns lite lättare med illamåendet när det inte är frågan om massa julmat och godis. Återigen lagad mat nu utan mest gröt och knäckebröd och då är det inte så farligt.

Tror ändå att snart vänder det. Det brukar vända strax innan fulla tåls veckor och jag är 10+5 i dag. Jag räknar ner.

Jag kommer lite senare in i Facebook gruppen eftersom mina tjejer i bland lånar min iPad och då är jag inloggad automatiskt och de kollar i bland på Facebook då. Så jag väntar tills jag berättat för dem.

Kub görs så nära vecka 12+0 som möjligt men mellan 11+0-13+6

• nypan78

Grupp för 4barnsmammor? Var finns den? Ifall det här går vägen blir det vårt 4:e...

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018