• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • DragonWoman
    Milou3 skrev 2018-01-03 16:15:54 följande:

Ingefära hjälper inte fast jag kanske måste gnaga på den rå? Lergigan hoppas jag få utskrivet i morgon!

Grejen är den att när jag googlat gravidillamående så läser jag många med extremt illamående som även fått just prednisolon att äta, vilket de upplevt hjälpt bäst! Och jag äter ju redan det.

Får prata med läkaren i morgon och se vad han säger. Det här är sjukt jobbigt iaf, även om jag är tacksam varje sekund över graviditeten.

Bäst effekt rå men en del gör nått avkok och smuttar på. Jag ska iaf köpa hem..
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-03 17:29:33 följande:

Bäst effekt rå men en del gör nått avkok och smuttar på. Jag ska iaf köpa hem..

Ska testa rått då :)
  • Letgoddecide

Sådär, då har det gått 12 veckor och nipt var bra! :) :) Konstigt nog är det som att jag fortfarande, av någon anledning ändå inte riktigt kan tro att det här ska gå vägen. Började direkt fundera på allt annat som kan gå snett då jag fått resultatet. Fattar inte själv varför jag tänker så. Men ska försöka skärpa mig och utgå från att det här blir bara bra. Vill någon starta en fb-grupp för oss "äldre" men som inte kommer upp i fyra barn så hänger jag på där.

• 3hjärtan
    Letgoddecide skrev 2018-01-03 22:31:43 följande:

Sådär, då har det gått 12 veckor och nipt var bra! :) :) Konstigt nog är det som att jag fortfarande, av någon anledning ändå inte riktigt kan tro att det här ska gå vägen. Började direkt fundera på allt annat som kan gå snett då jag fått resultatet. Fattar inte själv varför jag tänker så. Men ska försöka skärpa mig och utgå från att det här blir bara bra. Vill någon starta en fb-grupp för oss "äldre" men som inte kommer upp i fyra barn så hänger jag på där.

Grattis! Vilken vecka gjorde du nipt ?
  • 3hjärtan

Jag kan starta en hemlig grupp på fb. Dom som vill vara med kan skicka ett meddelande till mig med namn och beskriva sin fb bild. Så lägger jag till som vän och sen till gruppen. Sen kan man ta bort som vän igen när man är tillagd i gruppen. Eller kan man göra på annat sätt?
  • Milou3

Vad skönt att du fick bra resultat på nipt!

Hur mår du nu i V.12? Svårt att dölja magen eller har ni kanske redan berättat för folk?
  • Letgoddecide
    Milou3 skrev 2018-01-03 23:05:05 följande:

Vad skönt att du fick bra resultat på nipt!

Hur mår du nu i V.12? Svårt att dölja magen eller har ni kanske redan berättat för folk?

Jo tack, mår helt ok nu. Sover inget vidare dock ( måste upp och kissa och kan sen inte somna igen) så är ju trött på dagarna..Har inte berättat för omgivningen men är väl dags att göra det nu. Magen syns inget än så skulle nog kunna vänta ett par veckor till egentligen
  • Letgoddecide
    3hjärtan skrev 2018-01-03 23:03:20 följande:

Jag kan starta en hemlig grupp på fb. Dom som vill vara med kan skicka ett meddelande till mig med namn och beskriva sin fb bild. Så lägger jag till som vän och sen till gruppen. Sen kan man ta bort som vän igen när man är tillagd i gruppen. Eller kan man göra på annat sätt?

Toppen, jag skickar meddelande sen, vill bara avslöja tillståndet för de närmaste först. Vet inte hur det funkar att lägga till just i hemliga grupper.
  • beso
    Milou3 skrev 2018-01-03 16:15:54 följande:

Ingefära hjälper inte fast jag kanske måste gnaga på den rå? Lergigan hoppas jag få utskrivet i morgon!

Grejen är den att när jag googlat gravidillamående så läser jag många med extremt illamående som även fått just prednisolon att äta, vilket de upplevt hjälpt bäst! Och jag äter ju redan det.

Får prata med läkaren i morgon och se vad han säger. Det här är sjukt jobbigt iaf, även om jag är tacksam varje sekund över graviditeten.

Prednisolon? Det ska jag googla! Synd att d inte hjälper för dig. Vi tar du det? Jag har hört om zofran för dom som mår jätteroligt men kan påverka bebis negativt! :(
  • 3hjärtan

Ni som vill vara ens i gruppen ska ej utge era namn här utan skicka privat meddelande till mig. För annars kan vem som helst se det här

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018