• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • 3hjärtan

Går in i v11 (10+0) idag. Ska på inskrivning hos bm. Känns fortfarande overkligt och livrädd.

• Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-02 19:35:06 följande:

6+0. Börjar kännas lite lugnare men vågar inte andas ut än på länge. Vul på torsdag..

Grattis! Vad härligt att se :)
  • Milou3
    3hjärtan skrev 2018-01-03 09:21:28 följande:

Går in i v11 (10+0) idag. Ska på inskrivning hos bm. Känns fortfarande overkligt och livrädd.

Såå mysigt! Då känns allt lite mer verkligt tycker jag, just första bm-besöket :)
  • DragonWoman
    InaLo skrev 2018-01-03 06:44:17 följande:

Så skönt, det är ju inte så lätt att slappna av när man vil något så mycket. Man är ju lite för medveten om riskerna. Jag har lovat mig själv att trots alla risker så ska jag värkligen se till och njuta också.

Försöker njuta men oron gnager ändå.. Den värsta oron kommer nog lägga sig efter kub och när man isf vet att det är bra så långt.. Men många veckor kvar.
  • DragonWoman
    Milou3 skrev 2018-01-03 10:25:04 följande:

Grattis! Vad härligt att se :)

Tack får hoppas detta får fortsätta.. Nr 5 och sista bebis isf... Bitterljuv känsla.

Hur går det för dig?
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-03 12:27:06 följande:

Tack får hoppas detta får fortsätta.. Nr 5 och sista bebis isf... Bitterljuv känsla.

Hur går det för dig?

Mår så fruktansvärt illa så jag knappt kan stå upp om dagarna så måste få någon medicin mot detta. Ska göra ul eller vul i morgon och be om det då!

Drar till Marrakech på lördag så vore ju skönt att få uppleva lite av staden och inte bara ligga på hotellet :/

Går in i V.10 på fredag.
  • DragonWoman
    Milou3 skrev 2018-01-03 12:42:14 följande:

Mår så fruktansvärt illa så jag knappt kan stå upp om dagarna så måste få någon medicin mot detta. Ska göra ul eller vul i morgon och be om det då!

Drar till Marrakech på lördag så vore ju skönt att få uppleva lite av staden och inte bara ligga på hotellet :/

Går in i V.10 på fredag.

Testat ingefära? Annars tror jag lergigan comp är ganska effektiv. Mitt illamående har börjat med. Än så länge överlever jag men tuffa dagar.. Urk!

Åh härligt att få komma iväg lite, hoppas resan gör underverk
  • 3hjärtan
    mammielin skrev 2018-01-02 14:28:49 följande:

Håller tummarna!! Gjorde fvp idag och det gick bra. Men det var såå nära jag ångrade mig när jag låg där.. tankarna gick, riskerar jag denna lill* nu?? Hade det varit första barnet hade jag aldrig gjort det men känner att det är tre syskon att ta hänsyn till. Får dock inte resultatet föränns nästa vecka.

Ser att vi är fler blivande fyrbarnsmammor :) puffar för fb gruppen för blivande fyrbarnsmammor :)) bara skicka ett meddelande här till mig om ni vill joina den lilla lilla gruppen :D dold och hemlig är den så man outar inte sin graviditet.

Hur långt gången är ni i gruppen fyrbarnsmammor?
  • Milou3
    DragonWoman skrev 2018-01-03 14:19:02 följande:

Testat ingefära? Annars tror jag lergigan comp är ganska effektiv. Mitt illamående har börjat med. Än så länge överlever jag men tuffa dagar.. Urk!

Åh härligt att få komma iväg lite, hoppas resan gör underverk

Ingefära hjälper inte fast jag kanske måste gnaga på den rå? Lergigan hoppas jag få utskrivet i morgon!

Grejen är den att när jag googlat gravidillamående så läser jag många med extremt illamående som även fått just prednisolon att äta, vilket de upplevt hjälpt bäst! Och jag äter ju redan det.

Får prata med läkaren i morgon och se vad han säger. Det här är sjukt jobbigt iaf, även om jag är tacksam varje sekund över graviditeten.
  • mammielin
    3hjärtan skrev 2018-01-03 16:03:09 följande:

Hur långt gången är ni i gruppen fyrbarnsmammor?

Vi är bara fyra stycken än så länge, ingen större aktivitet där :) Jag är i v 16, nån ska ha senare och nån tidigare.
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018