Kanskeigen skrev 2017-12-11 21:47:19 följande:
Hej igen alla!
Jag är nu 5+5 och tiden verkligen sniglar sig fram.
Jag har massa oro och vet inte riktigt hur jag/det ska kännas för att jag ska bli lugn.
Jag blir mer och mer trött och illamående och försöker tänka att mkt symptom är bra då flera som fått mf skrivit att de fått allt mindre symptom. Ni som har erfarenhet får gärna skriva om det ni orkar.
Jag har hört av mig till en privat klinik för att få göra vul nästa vecka. De tar 800kr men det kanske är värt?!? Om allt verkar bra vid vul är det någon slags trygghet eller är det bara att det slår ett hjärta som man kan veta vid sådant?
Sen sa någon på jobbet att typ alla över 38 får göra kejsarsnitt. Har någon av er hört något om detta?
Sov gott!
Ja det är otroligt vad tid kan gå saaakta! Tycker det känns mer stabilt ändå efter vul med hjärtslag, så tycker det kan vara värt. Från att inte ha tänkt framåt alls så vågar jag nu tänka att det kanske, kanske håller ända fram till bf. Inte så att jag törs börja leta babyprylar (har gjort mig av med allt, trodde aldrig att jag skulle hamna här) Men funderar hur det skulle kunna bli om det går hela vägen. Har faktiskt svårt att se någon bild framför mig. Skulle det bli en prövning eller bara mysigt, ingen aning. Ensamt kanske, då vännerna har barn som redan är så stora att de börjar klara sig själva. Nej, kejsarsnitt får man nog inte pg a åldern men ett extra ultraljud i sent skede har jag för mig. Lycka till i nästa vecka, håller tummarna!