Inlägg från: Letgoddecide |Visa alla inlägg
  • Letgoddecide

40+ med BF sommaren 2018

Hejsan, vad skönt att hitta den här tråden. Är gravid vecka 7 och skulle detta gå vägen så föds vårt andra barn i juli. Första kom för ett och ett halvt år sedan och då var jag redan 40. Om en vecka får vi se med om det finns hjärtslag. Om en månad får vi se med nipt om barnet verkar friskt. Kan man ha sådan tur?? Jag försöker att inte räkna med något än, planerar inte framåt. Lite trist med illamående i kombination med vårt livliga barn nr ett men det får man väl ta.

• Letgoddecide

Sömnlös och grubbel just nu Så irriterande, borde ju egentligen vara glad. Vul nu på fredag. Ödesmättat. Tiden segar sig fram. Ingen att ventilera med förutom min man, eftersom ingen annan vet. Less på att låtsas att allt är "som vanligt" inför närstående. Skulle vara ännu värre utan den här tråden dock...Hoppas på att vara glad igen imorgon och att få sova lite

• Letgoddecide
    Kanskeigen skrev 2017-12-07 20:35:53 följande:

Hoppas du har haft en glad dag. Imorgon har du Vul! Håller tummarna.

Tack Mycket bättre nu. 2 timmar kvar till vul
  • Letgoddecide
    Rindi skrev 2017-12-09 17:29:33 följande:

Nu har jag också bokat tid för tidigt UL, det blir den 22/12 och då ska jag vara i v 7+3. Jag hade tänkt ta en vecka senare egentligen men det är ju mellandagar och inte plättlätt att hitta tider. Bara hålla tummarna för en fröjdefull jul :-/

Åh, håller tummarna. Vilken julklapp om det visar små hjärtslag. Vårt vul i fredags visade hjärtslag, puh, ska verkligen försöka sluta noja nu för annars tar det ju aldrig slut, saker kan ju gå snett hela tiden. Skulle sitta fint med en nipt -tid innan jul men fullbokat, får vänta tills 30/12..
  • Letgoddecide
    LinuteFrance skrev 2017-12-10 09:49:55 följande:

Hej!

Jag fyller 38 om ca en månad och har försökt att bli gravid i över ett år...men utan resultat ????

Har en som på 7 år från första äktenskapet.

Jag börjar förlora hoppet. Känner mig gammal.

Hur fort gick det för er, tjejer?..

Jag tyckte det var jätte jobbigt när jag var 38 och barnlös, jobbigt att fortsätta försöka och försöka, det så otroligt mycket energi. Sen när jag var 40 och fortfarande inte blivit gravid så började jag acceptera att det inte skulle bli några barn och fokuserade inte längre så mycket på det. Då kändes det bättre. Började planera långresa. Då blev jag gravid iallafall . Och nu igen! (Men jag tror det är rätt mycket tur, inget man kan räkna med.)
  • Letgoddecide
    Kanskeigen skrev 2017-12-11 21:47:19 följande:

Hej igen alla!

Jag är nu 5+5 och tiden verkligen sniglar sig fram. 

Jag har massa oro och vet inte riktigt hur jag/det ska kännas för att jag ska bli lugn.

Jag blir mer och mer trött och illamående och försöker tänka att mkt symptom är bra då flera som fått mf skrivit att de fått allt mindre symptom. Ni som har erfarenhet får gärna skriva om det ni orkar.

Jag har hört av mig till en privat klinik för att få göra vul nästa vecka. De tar 800kr men det kanske är värt?!? Om allt verkar bra vid vul är det någon slags trygghet eller är det bara att det slår ett hjärta som man kan veta vid sådant?

Sen sa någon på jobbet att typ alla över 38 får göra kejsarsnitt. Har någon av er hört något om detta?

Sov gott!

Ja det är otroligt vad tid kan gå saaakta! Tycker det känns mer stabilt ändå efter vul med hjärtslag, så tycker det kan vara värt. Från att inte ha tänkt framåt alls så vågar jag nu tänka att det kanske, kanske håller ända fram till bf. Inte så att jag törs börja leta babyprylar (har gjort mig av med allt, trodde aldrig att jag skulle hamna här) Men funderar hur det skulle kunna bli om det går hela vägen. Har faktiskt svårt att se någon bild framför mig. Skulle det bli en prövning eller bara mysigt, ingen aning. Ensamt kanske, då vännerna har barn som redan är så stora att de börjar klara sig själva. Nej, kejsarsnitt får man nog inte pg a åldern men ett extra ultraljud i sent skede har jag för mig. Lycka till i nästa vecka, håller tummarna!
  • Letgoddecide
    InaLo skrev 2017-12-13 14:06:13 följande:

Är nu i V8 och har inskrivning i morgon. Ni som bokat ultraljud privat hur är det med fosterdiagnostik hos er?

Får man inte göra ett tidigt ultraljud på mvc om man ska göra fosterdiagnostik. De måste väl fastställa graviditetens längd?

Kan inte tänka mig att alla över 38 bör föda via snitt. Har man klämt ut 3barn tidigare utan större problem så värkar det konstigt. Har en fd arbetskamerat som födde 2 barn efter40 vaginalt det var hennes 3:e och 4:e barn.

Hej, hur gick det, erbjöds du Vul på Mvc? Jag ska göra även fosterdiagnostiken privat eftersom jag vill göra nipt på en gång och inte kub. Dyrt tyvärr. Men jag ångrade mig förra gången att jag inte gjorde så.
  • Letgoddecide
    InaLo skrev 2017-12-15 04:31:00 följande:

Oj, såg att det blev en arg gubbe där.

Nej!

Blev inte erbjuden tidigt ultraljud. Jag har fått det bed dom andra tre barnen.Glömde att fråga om det. Vi började prata om så många saker så det missades. Får väl boks tid jag med om jag kan hitta en barnfri stund någon stans.

Jag kommer förmodligen göra nipt med. Tänkte ändå göra kub först. Fick dåliga siffror med min yngsta dotter när jag var 33år som är frisk. Misstänker att jag får dåliga siffror nu med och då betalar de för nipt eller fostervatten prov. Får man halvdana siffror så gör vi nog nipt ändå.

Fick du dåliga siffror förta gången?

Nej enligt bm fick jag bra siffror för min ålder. 1:400. Så vi nöjde oss med detta då. Men tänkte att det hade varit skönt med ett säkrare resultat och att man får besked tidigare. Men om det är värt 6000kr vet jag inte. Har iallafall bokat. Ska prata med bm vid inskrivningen vad hon säger och sen kan man ju ev avboka.
  • Letgoddecide

Inalo bf 30/7, 4:e barnet

3hjärtan Bf 1/8

Kanskeigen bf 8/8, 3:e barnet

Letgoddecide bf 19/7 2:a barnet

(Stackars er som mår hemskt illa. Hoppas på bättring längre fram. Har nog tur då, inte ens en spya, bara periodvis illamående och konstig smak, småäter frukt och yoghurt framför tvn, bävar för julbordet..)

• Letgoddecide
    3hjärtan skrev 2017-12-19 09:36:03 följande:

Ni som mår illa,har ni viss dagar som är bättre?

Är inne på min andradag nu med bara lätt illamående. Rädd det är dåliga tecken. V 7+6

Absolut, så är det för mig iallafall. Likadant med de andra symtomen. Vissa dagar känns inget alls. Oroar mig inte så mycket då jag inte mådde illa alls förra graviditeten (och knappt att magen växte heller innan sista veckorna) och det gick ju bra ändå.
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018