Fröken Sol skrev 2017-12-26 17:27:50 följande:
Hej där!
Jag är 39, fyller 40 nästa sommar, och är gravid med mitt tredje barn. Har en 16-åring och en 14-åring från en tidigare relation. Det här blir min sambos första barn.
Bf 28/6 enligt vul i v.9. Är nu i vecka 14. Har lämnat illamåendet, de ömma brösten och den massiva tröttheten bakom mig, tack och lov. Har haft lite problem med blödningar. En större i vecka 9 som jag åkte in och kollade upp med vul och sedan några mindre sedan dess. Det verkar som det kan vara blodkärl som brister och att slemhinnorna är sköra. Småblöder exempelvis efter träning och sex.
Det är en himla omställning att bli förälder igen tycker jag. Mina barn är så stora och självständiga, snart redo och släppa taget och så är jag precis på väg att börja om. Och jag tycker det känns ovant att vara gravid. Att låna ut min kropp igen. Det är inte varje dag jag trivs. Känner mig tjock, svullen och sällan särskilt sexig längre. Jag försöker låta det vara, inte dra så stora växlar på det. Men jag önskar att jag kände mig vackrare, mer tillfreds i mig själv och i situationen. Söker efter lugnet inombords.
På fredag ska vi på ultraljud. Längtar efter att se hur den lilla piraten har det där inne.
Förstår din känsla. Under min förra graviditet infann sig ett lugn och jag kände mig stark, både kroppsligt och mentalt. Detta har tyvärr inte skett denna gång, ännu, hoppas det kommer sen. Just nu snarare skör, både fysiskt och psykiskt. Försöker att fortsätta att träna ändå men i lugnare tempo.