• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • InaLo
    Sjuttiosjuan skrev 2017-11-29 16:07:55 följande:

Hej tjejer! Får jag vara med här:) Jag fyller 41 om en månad och är gravid för första gången. Min äggreserv är tyvärr typ obefintlig så efter 6 misslyckade Ivf försök gick vi vidare med äggdonation och blev gravida på första försöket. BF 14/6 om allt går som det ska..

Kub på måndag och jag är supernervös!!!

Grattis vad kul att lyckats bli gravid. Så spännande med första barnet!
  • Milou3
    Sjuttiosjuan skrev 2017-11-29 16:07:55 följande:

Hej tjejer! Får jag vara med här:) Jag fyller 41 om en månad och är gravid för första gången. Min äggreserv är tyvärr typ obefintlig så efter 6 misslyckade Ivf försök gick vi vidare med äggdonation och blev gravida på första försöket. BF 14/6 om allt går som det ska..

Kub på måndag och jag är supernervös!!!

Spännande med första graviditeten! Grattis! Har du fått må bra hittills?
  • Sjuttiosjuan
    Milou3 skrev 2017-11-29 21:07:14 följande:

Spännande med första graviditeten! Grattis! Har du fått må bra hittills?

Tack!!! Jag mår oförskämt bra. En del molvärk men annars typ som vanligt. Lite oroväckande med så lite symtom men ska nog bara vars glad för det:)
  • Sjuttiosjuan
    InaLo skrev 2017-11-29 20:46:41 följande:

Grattis vad kul att lyckats bli gravid. Så spännande med första barnet!

Tack så mycket! Vi fick kämpa ett tag och det känns fortfarande helt overkligt:)
  • 3hjärtan
    3hjärtan skrev 2017-11-29 18:20:34 följande:

Har ingen aning om hur dom ska visa men jag tog på bim och fick då 1-2. Veckan efter bim fick ja 2-3.

I måndags var det en vecka efter bim och visade 2-3 så tog jag ett test idag med som visade 3+. Men brösten gör inte lika ont längre. Kan det va tecken på att det blir mf igen?? Hur länge brukar brösten ömma?
  • Milou3
    3hjärtan skrev 2017-11-30 07:04:25 följande:

I måndags var det en vecka efter bim och visade 2-3 så tog jag ett test idag med som visade 3+. Men brösten gör inte lika ont längre. Kan det va tecken på att det blir mf igen?? Hur länge brukar brösten ömma?

Nä försök att inte tänka så. Symptom kan säkert komma och gå. Hoppas jag. Nojar själv så in i bomben!

Om dina test även ökar så är det ju ett bra tecken.

Ska du göra något tidigt vul?
  • 3hjärtan
    Milou3 skrev 2017-11-30 09:32:57 följande:

Nä försök att inte tänka så. Symptom kan säkert komma och gå. Hoppas jag. Nojar själv så in i bomben!

Om dina test även ökar så är det ju ett bra tecken.

Ska du göra något tidigt vul?

Ja jag tänkte jag skulle göra i v7. Blir för nojjig i v6 om ej hjärtat börjat Slå. Så v7 känns bra
  • Milou3
    3hjärtan skrev 2017-11-30 10:37:58 följande:

Ja jag tänkte jag skulle göra i v7. Blir för nojjig i v6 om ej hjärtat börjat Slå. Så v7 känns bra

Jag bokade in en vul i dag till 21:a december, men är högst medveten om att det kan bli mf både innan och efter. Hoppas inte såklart. Haft lite konstigt mol senaste timmen som tyvärr påminner mer om mensvärk :( får se hur det slutar ...

Hoppas det bara var ägget som borrade ner sig ytterligare.
  • 3hjärtan
    Milou3 skrev 2017-11-30 15:47:58 följande:

Jag bokade in en vul i dag till 21:a december, men är högst medveten om att det kan bli mf både innan och efter. Hoppas inte såklart. Haft lite konstigt mol senaste timmen som tyvärr påminner mer om mensvärk :( får se hur det slutar ...

Hoppas det bara var ägget som borrade ner sig ytterligare.

Kom ihåg att man har mensvörk under graviditeten också! När det växer!
  • soffi77

Gjorde VUL igår (6+3) och var jättenervös då mina bröst inte alls gör i närheten så ont som de första två veckorna efter BIM. De känns bara lite större. Fick som tur var se en liten 'prick' med ett tickande hjärta. Det här med brösten verkar komma och gå. Ska nu försöka släppa oron om det...

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018