• Nikkis

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?

• Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018
  • miachr78

Hej. Fyller 39 om en vecka och plussade igår. Får jag hänga med er här i tråden? :)

• Kahlo76

Hej!

Känner mig oxå jättegammal (41, blir 42 i april).

Ju mer jag läser desto mer förvånad blir jag över att jag är gravid. Testade en månad utan skydd och då tyckte jag att jag hoppade över ägglossningen (kände mig inte helt redo).ä

Men blev gravid ändå.

Tror det är väldigt individuellt. Har flera kompisar som lämpat med ivf efter 40. Några har lyckats:).

Sen har jag mammas kusin som va "steril" (enligt flera doktorer) men blev gravid när hon va 44 och fick barn när hon va 45. Min kusin va också över 40.

Håller tummarna för alla oss:)

Lite frågor ang fosterdiagnostik. Ska ni göra? Vad i så fall?

• 5blir6

Jag hoppas kunna hoppa in här i gruppen snart. 40år och 3 barn på 9,11 och 13 år. Nu försöker vi oss på en liten sladdis. Hade BIM i måndags, ingen mens i sikte. Använder mig av Natural cycles och min temp stiger fint. Funderar på att testa i morgon men är så rädd att bli besviken.

• Nikkis
    miachr78 skrev 2017-11-09 19:21:38 följande:

Hej. Fyller 39 om en vecka och plussade igår. Får jag hänga med er här i tråden? :)

Välkommen! :)
  • Nikkis
    5blir6 skrev 2017-11-09 23:22:54 följande:

Jag hoppas kunna hoppa in här i gruppen snart. 40år och 3 barn på 9,11 och 13 år. Nu försöker vi oss på en liten sladdis. Hade BIM i måndags, ingen mens i sikte. Använder mig av Natural cycles och min temp stiger fint. Funderar på att testa i morgon men är så rädd att bli besviken.

Välkommen! 

Har du vågat testat? :)
  • 5blir6
    Nikkis skrev 2017-11-10 10:54:55 följande:

Välkommen! 

Har du vågat testat? :)

Började verkligen tro att det hade lyckats. Ingen mens i morse (den har alltid kommit direkt på morgonen), ingen mensvärk men en liten tempsänkning. På väg till jobb kändes det som mensen kom, men icke. Vid 11 hade fortfarande inget hänt. Körde i väg på lunchen och köpte ett test. Bestämde mig för att testa idag. Tillbaka på jobb, in på toa, testet i högsta hugg och en känsla av att med 80% säkerhet var jag nog gravid. Ner med brallorna och vad ser jag då.... jo att mina 80% känsla var nu nere på 0... mensen hade kommit :(
  • Nikkis
    5blir6 skrev 2017-11-10 15:07:47 följande:

Började verkligen tro att det hade lyckats. Ingen mens i morse (den har alltid kommit direkt på morgonen), ingen mensvärk men en liten tempsänkning. På väg till jobb kändes det som mensen kom, men icke. Vid 11 hade fortfarande inget hänt. Körde i väg på lunchen och köpte ett test. Bestämde mig för att testa idag. Tillbaka på jobb, in på toa, testet i högsta hugg och en känsla av att med 80% säkerhet var jag nog gravid. Ner med brallorna och vad ser jag då.... jo att mina 80% känsla var nu nere på 0... mensen hade kommit :(

Nej men då :(

På?t igen bara!

Hur länge har ni försökt?
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018