40+ med BF sommaren 2018
Hej!
Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?
Hej!
Några fler 40+ gravida med BF sommaren 2018?
Favoritar denna tråd! Inte plussat än men det känns som det kan bli ett plus snart.. : - o
Är 41 o har en liten på 1 år, så det är skräckblandad förtjusning att kanske vara gravid igen..
Så, nu har jag börjat landa lite i att jag är gravid. Det är många saker att bearbeta. jag har 3 barn sedan innan med en annan man. Det var 3 helvetiska graviditeter. jag hoppas så att den här ska bli annorlunda, men jag mår redan illa Är det någon fler än jag som har en äldre pappa till bebisen?
Jag hoppar också gärna in här, 42 år och plussade i helgen, i v 5. Har en fyraårig son från tidigare relation och min nuvarande man har två barn på 8 och 12 sedan tidigare. Precis som många av er beskriver pendlar känslorna mellan glädje, pirr...och oro över ev skador eller kromosomavvikelser. Denna ?50% risk? för missfall i min ålder som skrivs om i all statistik gör att jag går in och ut ur känslorna, för att om möjligt skydda mig mot för mkt smärta om det här inte går vägen. Önskar så gärna vara förbi v 14 å oproblematiskt NIPTresultat!
Fint att få gemenskap här!
Hej! Jag går med här. 40 år och just blivit gravid med andra barnet. Beräknad till juli 2018. Dottern på 4 år kom naturligt efter bara tre försök. Ville ha 2:an nära inpå, men efter två år av försök på naturlig väg började vi med IVF som mest bara strulade med cystor, överstimulering etc. Fick 3 blastocyster vid ett av de lyckade försöken, men inget fäste. Så vips blev vi naturligt gravida häromveckan då jag redan fått hemskickat medicinerna för en ny runda med IVF. Hoppas att det kan inspirera någon som befinner sig i IVF-mörkret vid sekundär infertilitet.
Hej!
Jag hänger på här. Har nyligen fått plus, ska ta ett digitalt i helgen också för att verkligen bekräfta. Om det går vägen är BF i slutet av juli och jag kommer då vara 40 (är alltså 39 nu). Har två barn, 4 och 2. Det är en planerad graviditet.
Fick ett MA i juni i v.9, blev gravid direkt efter det och fick ett till MA i augusti i v.11. Är nu alltså gravid igen som det verkar och den här gången känns det som att jag inte riktigt vågar vara glad. Är bara att hålla tummarna att det ska gå bra.
Verkar inte gå så bra här tyvärr :(
Började blöda lite igår vid 13-tiden. Fortsatt komma blod på pappret när jag torkar mig sen dess. Pratade med gynakuten igår kväll. De tyckte jag skulle avvakta och inte åka in akut men fick en tid för koll i morgon em.
Ni som haft missfall, hur har det varit för er?
Verkar inte gå så bra här tyvärr :(
Började blöda lite igår vid 13-tiden. Fortsatt komma blod på pappret när jag torkar mig sen dess. Pratade med gynakuten igår kväll. De tyckte jag skulle avvakta och inte åka in akut men fick en tid för koll i morgon em.
Ni som haft missfall, hur har det varit för er?
Hej. Är 42 år, har en 7 årig dotter hemma som förhoppningsvis ska bli storasyster sista februari. Lyckades behålla detta livet i magen efter att försökt i över ett år och fått 2 missfall. Nu är jag redan så extra stor och tung och har svårt att orka med vardagen. Massa jobbiga krämpor som försvårar tillvaron: svårt smärtsamt förstoppad, brännande halsbränna på nätterna, svullna fötter, extrem trötthem osv.. har 3 månader kvar och det känns som 3 år...
Jag är 41 år gravid i v 14, jag har 3 barn sedan tidigare, de två yngsta med min sambo. Vi har precis gjort kub/ mupp test och fick 1:664 på DS och 1:20000 på trimoson. Vi funderar att gå vidare med Nipt, hur har ni andra resonerat?
//
43 och tidigt gravid med nr 4:) "Minstingen" är 16 så blir några år emellan, om allt går som önskat:) Min sambos första barn<3