• Milou3

40+ med BF sommaren 2018

Hoppar in här. Ett kort tag eller ända fram till BF, det får vi se. Precis plussat så är supernojig att det ska bli mf :( Är på Äl+12 i dag så har inte bim förrän på fredag.

Är 41 år med 2 barn på 10 och 12 år från en tidigare relation. Min sambo har inga egna barn så det blir vårt första och mitt tredje.

Slänger in morgonens test från testlagret. Känns det "lagom starkt" för att vara på äl+12? Tänkte ta ett digitalt på bim!

• Milou3
    InaLo skrev 2017-11-28 17:57:52 följande:

Grattis till plusset.

Tycker det ser alldeles lagom starkt ut för äl+12.

Min förra grav som slutade i mf så hade jag svaga sträck på öl +17 och de utväcklafrs dåligt.

Denna gången så fick jag ett starkt test på äl+ 17 så det känns bra.

Visst är det konstigt att man väntar 4:e barnet och det känns liks konstigt, spännande och roligt som alla andra gångerna.

Tack och grattis själv. Än så länge vågar man ju knappt stryka runt här eller ens prata med sambon om det för mycket. Men tänker också lite som så - väl lika bra att vara glad nu när man kämpat i 1,5 år med 2 mf i bagaget. Mår ganska bra här och känner inte av så jättemycket symptom än. Svullna och ömma bröst, molvärk och svagt illamående på morgonen. Vill nästan må illa mer. Känns nästan som om det är bättre för graviditeten på nåt vänster.

Är iaf sååå tacksam att jag får göra den här resan en gång till! Och så fort man glömmer allt :)
  • Milou3
    Rindi skrev 2017-11-28 19:46:41 följande:

Det ser bra ut tycker jag, det ser ut typ som mitt Man kan jämföra med mitt ÄL+12 fr i somras. Slutade ju med MA, men det visste jag inte då. Plus att det var första gången jag provade såna stickor. För tio år sen blev jag liksom supergravid och kräksig innan jag ens testat mig...

Åh vad bra! Ja det var ju väldigt likt :)

Hoppas hoppas det går hela vägen till BF nu!!

Fick mf i juni men började blöda bara 3 dagar efter Bim så är livrädd nu mot bim och dagarna efter. Kommer testa varannan dag!

Mår du illa nu?
  • Milou3

Ja nu är det nervösa dagar. Så mycket vanligare med mf efter 40 har jag läst. Vågar inte ens ringa BM och boka någon tid än. Var över 10 år sedan min son föddes. När gör man nipt? Även om det kostar enorma pengar så vill vi göra det! Och när gör man kub?

• Milou3
    Rindi skrev 2017-11-29 12:35:40 följande:

Mår inte illa än, men när jag var kring 30 hade jag cykler på 28-35 dagar och tyckte inte att mensen var sen förrän runt dag 40 ungefär. Nu har jag ca 25-26 dgr. I somras kom första morgonspyan på CD 44 (ÄL+30). Nu vet jag att hormonerna var svagare då. Jag förväntar mig att det ska vara lugnt i ca en vecka till nu (är på ÄL+16, CD 30). Testade i morse och strecket var nästan lika starkt som kontrollstrecket.

På det stora hela mår jag bra :-/ Före BIM spände det och sved i tjejmagen varje dag. Sen slutade det vid BIM, någon dag senare fick jag mensvärk och blev nojig. Men testen ökar ju i styrka... Nu svider det lite igen men absolut inte hela tiden. Inga ömma bröst, inget illamående, inte trött. Magen sväller upp vid läggdags men det är allt. På morgonen är den platt igen.

Vad skönt att du mår bra!

Halva mig vågar bara ta en timme i taget och halva mig försöker njuta!

Känner av magen nästan hela tiden. Som nåt diffust molande/stretande. Mår lite lite illa på morgonen men bra resten av dagen. Kan komma svag halsbränna mot kvällen. Brösten ömmar som tusan!

Har du tagit något digitalt test än? Jag tog ett på äl+10 och fick "gravid 1-2", så tänkte ta ett till digitalt nu på fredag och hoppas hoppas det kommer stå "gravid 2-3"!

Tack för all info om nipt och kub!

Tänker vänta någon vecka eller två och sen ringa mvc och boka in tider!
  • Milou3
    Zora skrev 2017-11-29 16:51:43 följande:

Det ser jättebra ut och jag är säker på att ett digitalt hade visat om du tagit det redan nu. Jag tog ett digitalt på äl+12 och då var mitt testlagret sticka svagare än din. Då här såg det ut:

Jag tog ett digitalt redan äl+10 och fick då gravid 1-2 men vill se gravid 2-3 :) och då måste man väl vänta till bim minst? Är ledig i morgon så kanske springer och köper ett då och tar på fredag morgon :) när vågar man sluta testa liksom. När/om jag får ett 3+ så slutar jag testa!

Hur mår du Zora? Vilken vecka?
  • Milou3
    Sjuttiosjuan skrev 2017-11-29 16:07:55 följande:

Hej tjejer! Får jag vara med här:) Jag fyller 41 om en månad och är gravid för första gången. Min äggreserv är tyvärr typ obefintlig så efter 6 misslyckade Ivf försök gick vi vidare med äggdonation och blev gravida på första försöket. BF 14/6 om allt går som det ska..

Kub på måndag och jag är supernervös!!!

Spännande med första graviditeten! Grattis! Har du fått må bra hittills?
  • Milou3
    3hjärtan skrev 2017-11-30 07:04:25 följande:

I måndags var det en vecka efter bim och visade 2-3 så tog jag ett test idag med som visade 3+. Men brösten gör inte lika ont längre. Kan det va tecken på att det blir mf igen?? Hur länge brukar brösten ömma?

Nä försök att inte tänka så. Symptom kan säkert komma och gå. Hoppas jag. Nojar själv så in i bomben!

Om dina test även ökar så är det ju ett bra tecken.

Ska du göra något tidigt vul?
  • Milou3
    3hjärtan skrev 2017-11-30 10:37:58 följande:

Ja jag tänkte jag skulle göra i v7. Blir för nojjig i v6 om ej hjärtat börjat Slå. Så v7 känns bra

Jag bokade in en vul i dag till 21:a december, men är högst medveten om att det kan bli mf både innan och efter. Hoppas inte såklart. Haft lite konstigt mol senaste timmen som tyvärr påminner mer om mensvärk :( får se hur det slutar ...

Hoppas det bara var ägget som borrade ner sig ytterligare.
  • Milou3
    soffi77 skrev 2017-11-30 18:14:13 följande:

Gjorde VUL igår (6+3) och var jättenervös då mina bröst inte alls gör i närheten så ont som de första två veckorna efter BIM. De känns bara lite större. Fick som tur var se en liten 'prick' med ett tickande hjärta. Det här med brösten verkar komma och gå. Ska nu försöka släppa oron om det...

Åh grattis till tickande prick :)
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018