Rindi skrev 2017-11-29 12:35:40 följande:
Mår inte illa än, men när jag var kring 30 hade jag cykler på 28-35 dagar och tyckte inte att mensen var sen förrän runt dag 40 ungefär. Nu har jag ca 25-26 dgr. I somras kom första morgonspyan på CD 44 (ÄL+30). Nu vet jag att hormonerna var svagare då. Jag förväntar mig att det ska vara lugnt i ca en vecka till nu (är på ÄL+16, CD 30). Testade i morse och strecket var nästan lika starkt som kontrollstrecket.
På det stora hela mår jag bra :-/ Före BIM spände det och sved i tjejmagen varje dag. Sen slutade det vid BIM, någon dag senare fick jag mensvärk och blev nojig. Men testen ökar ju i styrka... Nu svider det lite igen men absolut inte hela tiden. Inga ömma bröst, inget illamående, inte trött. Magen sväller upp vid läggdags men det är allt. På morgonen är den platt igen.
Vad skönt att du mår bra!
Halva mig vågar bara ta en timme i taget och halva mig försöker njuta!
Känner av magen nästan hela tiden. Som nåt diffust molande/stretande. Mår lite lite illa på morgonen men bra resten av dagen. Kan komma svag halsbränna mot kvällen. Brösten ömmar som tusan!
Har du tagit något digitalt test än? Jag tog ett på äl+10 och fick "gravid 1-2", så tänkte ta ett till digitalt nu på fredag och hoppas hoppas det kommer stå "gravid 2-3"!
Tack för all info om nipt och kub!
Tänker vänta någon vecka eller två och sen ringa mvc och boka in tider!