• InaLo

40+ med BF sommaren 2018

Hej!

Hoppar in här!

Fyller 40åri Februare så kommer vara 40 i sommar om allt går vägen.

Har bf 31/7.

Hade ett MF i v 6+1 i september annars så var vi på 17:de försöket nu. Hade en stark misstanke redan från början att allt stod inte rätt till. Både så var graviditetstesterna svaga och inga märkbara symtomen. Till skilnad från nu då jag får jätte starka gravtester och är supertrött och illamående redan i v 4+6 så lite mer hopp finns det nu.

Vi har 3 barn sedan tidigare som är 17,12 och 6 år och nu så hoppas vi på 4:e barnet till sommaren.

• InaLo
    Milou3 skrev 2017-11-28 14:03:57 följande:

Hoppar in här. Ett kort tag eller ända fram till BF, det får vi se. Precis plussat så är supernojig att det ska bli mf :( Är på Äl+12 i dag så har inte bim förrän på fredag.

Är 41 år med 2 barn på 10 och 12 år från en tidigare relation. Min sambo har inga egna barn så det blir vårt första och mitt tredje.

Slänger in morgonens test från testlagret. Känns det "lagom starkt" för att vara på äl+12? Tänkte ta ett digitalt på bim!

Grattis till plusset.

Tycker det ser alldeles lagom starkt ut för äl+12.

Min förra grav som slutade i mf så hade jag svaga sträck på öl +17 och de utväcklafrs dåligt.

Denna gången så fick jag ett starkt test på äl+ 17 så det känns bra.

Visst är det konstigt att man väntar 4:e barnet och det känns liks konstigt, spännande och roligt som alla andra gångerna.
  • InaLo
    Kanskeigen skrev 2017-11-27 15:47:43 följande:

Hej! Testade positivt imorse så allt är nytt och något ofattbart. Hoppas bara allt går vägen nu. Jag har bf 7/8 och fyller 41 om ett par veckor. Hoppas vi kan bli ett gäng som kan följas åt. :)

Grattis!
  • InaLo
    Rindi skrev 2017-11-28 19:46:41 följande:

Det ser bra ut tycker jag, det ser ut typ som mitt Man kan jämföra med mitt ÄL+12 fr i somras. Slutade ju med MA, men det visste jag inte då. Plus att det var första gången jag provade såna stickor. För tio år sen blev jag liksom supergravid och kräksig innan jag ens testat mig...

Mitt test i augusti på äl+ 17 såg förra gången ut som ditt på äl+12 i sommras. Det slutade med MF 6+1.
    Denna gången var det mycket starkare. Här är bilder från äl+17, äl+19, äl+21.
  • InaLo

Hittade detta. Tester i från min dotters graviditet. Mitt bim-3 ser ju ut som ditt äl+12(jag var äl+12då)zora.
    På bim+2 fick jag +3 på digitala.
    Nu fick jag 2-3v på bim+2(äl+17)köper nog ett dubbel paket digital i morgon och testar.
    Är 5+0 eller 5+1i dag.

• InaLo
    Sjuttiosjuan skrev 2017-11-29 16:07:55 följande:

Hej tjejer! Får jag vara med här:) Jag fyller 41 om en månad och är gravid för första gången. Min äggreserv är tyvärr typ obefintlig så efter 6 misslyckade Ivf försök gick vi vidare med äggdonation och blev gravida på första försöket. BF 14/6 om allt går som det ska..

Kub på måndag och jag är supernervös!!!

Grattis vad kul att lyckats bli gravid. Så spännande med första barnet!
  • InaLo

Här kan man inte klaga på brist på symtomen. Mår konstant illa nu och i mellan åt väldigt illa. Kräktes två gånger i går kväll. Fy. Trött som bara den. I tidigare graviditeter har illamåendet smugit sig på och blivit som värst i v 8-9 med någon enstak kräkning. Sedan har illamåendet avtagit i v11. Aja tänker inte klaga då oron är värre en fysiska symtomen.

Egentligen skulle vi inte försöka bli gravida sist när jag hade äl trots att vi försökt länge. så vi myste 3 dagar innan äl och sedan märkte jag att äl flytningarna började så då lät vi bli. . Vi som annars kört på ordentligt runt äl tider i 1.5 år. Tempar så vet exakt när jag har äl.

Saken är den att jag vabbat i 2månader eftersom ett utav mina barn harlägat inne på sjukhus i 2månader och vi tänkte att vi hade för mycket att göra för att orka med en graviditet just nu. Så jag räknade absolut inte med att något skulle bli denna månaden. Blev riktigt förvånad när min mens inte kom och jag fick ett posetivt test.

Hoppas att detta nu är nya och bättre tider och att min dotter skrivs ut på måndag.

• InaLo

Är nu i V8 och har inskrivning i morgon. Ni som bokat ultraljud privat hur är det med fosterdiagnostik hos er?

Får man inte göra ett tidigt ultraljud på mvc om man ska göra fosterdiagnostik. De måste väl fastställa graviditetens längd?

Kan inte tänka mig att alla över 38 bör föda via snitt. Har man klämt ut 3barn tidigare utan större problem så värkar det konstigt. Har en fd arbetskamerat som födde 2 barn efter40 vaginalt det var hennes 3:e och 4:e barn.

• InaLo
    Letgoddecide skrev 2017-12-14 21:26:50 följande:

Hej, hur gick det, erbjöds du Vul på Mvc? Jag ska göra även fosterdiagnostiken privat eftersom jag vill göra nipt på en gång och inte kub. Dyrt tyvärr. Men jag ångrade mig förra gången att jag inte gjorde så.

Oj, såg att det blev en arg gubbe där.

Nej!

Blev inte erbjuden tidigt ultraljud. Jag har fått det bed dom andra tre barnen.Glömde att fråga om det. Vi började prata om så många saker så det missades. Får väl boks tid jag med om jag kan hitta en barnfri stund någon stans.

Jag kommer förmodligen göra nipt med. Tänkte ändå göra kub först. Fick dåliga siffror med min yngsta dotter när jag var 33år som är frisk. Misstänker att jag får dåliga siffror nu med och då betalar de för nipt eller fostervatten prov. Får man halvdana siffror så gör vi nog nipt ändå.

Fick du dåliga siffror förta gången?
  • InaLo
    3hjärtan skrev 2017-12-17 10:19:12 följande:

Hur ska man orka med illamående ?

Varit uppe en halvtimme och spytt 3 ggr. Mår illa om jag ligger,sitter eller rör på mig så vet ej var jag ska ta vägen.

Vill bara må bra!

Fy vad jobbigt. Här gnäller jag över illamåendet men kräkas har jag bara gjort 1 gång. Inte så kul att känna sig så krass strax innan jul när man har många måsten.

Bm har sagt att det är ok att ta omembrasol för halsbränna och jag tycker det hjälper mot illamåendet.

Jag tycker det hjälper mot illamåendet att alltid att ha bubbelvatten och knäckebröd/ banan med mig vart jag en går.
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018