Inlägg från: Kanskeigen |Visa alla inlägg
  • Kanskeigen

40+ med BF sommaren 2018

Hej! Testade positivt imorse så allt är nytt och något ofattbart. Hoppas bara allt går vägen nu. Jag har bf 7/8 och fyller 41 om ett par veckor. Hoppas vi kan bli ett gäng som kan följas åt. :)

• Kanskeigen

Vi kommer berätta för närmsta familjen vid jul. Blir svårt att undvika då fast än jag Eg vill vänta längre är väl ca v 8 då.

Sen kommer jag vänta till v 12 med resten. Om det går.

• Kanskeigen

Är det så att sådana här trådar funkar i 3mån eller hur är det? Trådstartaren är inte kvar fortf va? Skulle så gärna vilja att startinlägget innehöll lista på allas bf, så kul att hålla koll på.

• Kanskeigen

Grattis till er som är nyplussade!

Det är mkt oro nu. Gick in i vecka 6 idag och vet inte alls vad jag ska tro om symptom och icke-symptom som jag har. Ibland får jag ont i magen och tänker att nu blev det nog MF iaf och blir så ledsen för att sen inte känna något alls och bli superorolig för det. Tänker hela tiden på om jag är illamående eller inte så nu vet jag inte alls vad jag ska tro om det.

Ska nog försöka beställa ett vul privat för att vanliga hade inga tider på länge. Kanske får det mig att bli lugnare. Har gjort vul i mina tidigare graviditeter.

Så svårt att inte berätta för folk samtidigt som jag inte vill det. Igår frågade en på jobbet och jag kunde inte med att ljuga men sen efteråt blev jag supernojig och tänkte att nu går det nog illa för att jag inte höll tyst.

Jag är jätteglad att jag blivit gravid men kände igen mig mkt i det någon annan skrev om att känna oro för min ålder. Och jag tror att många kommer bli otroligt förvånade att vi vill ?börja om? nu när de andra barnen är så stora.

Ha det bra. ????

• Kanskeigen

Jag förstår dig precis!! När du skriver att du gick in i vecka 6 menar du då 5+0 eller 6+0?

Tycker det där med veckor känns lite rörigt :) men gissar att du menar 5+0!

Hur gammal är du? Fyllde själv 41 i höstas och min yngsta son blir 11 snart så det blir verkligen en sladdis på äldre dagar!

Boka in ett vul tycker jag. Tror det kan vara bra med små milstolpar att luta sig mot och se fram mot.

[/quote]

Jag menade mkt riktigt 5+0. Hur långt har du kommit?

Jag fyller 41 om ett par veckor och min yngsta är 7,5.

Jag ska nog boka VUL som du säger. Känns som varje grej att se fram emot får det hela att gå lite snabbare.

Glad att ha hittat denna tråden.

• Kanskeigen
    Milou3 skrev 2017-12-06 20:33:33 följande:

Jag menade mkt riktigt 5+0. Hur långt har du kommit?

Jag fyller 41 om ett par veckor och min yngsta är 7,5.

Jag ska nog boka VUL som du säger. Känns som varje grej att se fram emot får det hela att gå lite snabbare.

Glad att ha hittat denna tråden.

Jag är i V.4+5 i dag :)

[/quote]

Vi får hålla tummarna för varandra!
  • Kanskeigen
    3hjärtan skrev 2017-12-06 19:55:45 följande:

Ni som har mensvärk var gör det ont då?

Jag har som mensvärk nedanför magen på venusberget. Är det normalt tro? Blir så rädd för mf. Har även ont bak i ryggen

Det kan nog vara väldigt olika.

För mig varierar det mellan att mola till att nästa hugga till för att sen inte på länge inte kännas nåt. Nog jättesvårt att säga hur det ska/inte ska kännas. Jag är också väldigt orolig för MF. Några har skrivit att det gjort ont då medan andra att de inte kände nåt...

Ta hand om dig!!
  • Kanskeigen
    Letgoddecide skrev 2017-12-07 02:11:53 följande:

Sömnlös och grubbel just nu Så irriterande, borde ju egentligen vara glad. Vul nu på fredag. Ödesmättat. Tiden segar sig fram. Ingen att ventilera med förutom min man, eftersom ingen annan vet. Less på att låtsas att allt är "som vanligt" inför närstående. Skulle vara ännu värre utan den här tråden dock...Hoppas på att vara glad igen imorgon och att få sova lite

Hoppas du har haft en glad dag. Imorgon har du Vul! Håller tummarna.
  • Kanskeigen
    Jag är bara jag skrev 2017-12-07 18:11:25 följande:

Sista hcg taget idag så nu gäller det. VUL bokat till den 19:e. Betydligt tidigare än sist, men vill ha det gjort före jul.

Vilken dag i graviditeten blir vul på för dig?
  • Kanskeigen

Hej igen alla!

Jag är nu 5+5 och tiden verkligen sniglar sig fram. 
    Jag har massa oro och vet inte riktigt hur jag/det ska kännas för att jag ska bli lugn.
    Jag blir mer och mer trött och illamående och försöker tänka att mkt symptom är bra då flera som fått mf skrivit att de fått allt mindre symptom. Ni som har erfarenhet får gärna skriva om det ni orkar.

Jag har hört av mig till en privat klinik för att få göra vul nästa vecka. De tar 800kr men det kanske är värt?!? Om allt verkar bra vid vul är det någon slags trygghet eller är det bara att det slår ett hjärta som man kan veta vid sådant?

Sen sa någon på jobbet att typ alla över 38 får göra kejsarsnitt. Har någon av er hört något om detta?

Sov gott!

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018