Inlägg från: Kanskeigen |Visa alla inlägg
  • Kanskeigen

40+ med BF sommaren 2018

Tack för era svar @rindi & @jagärbarajag!!

Och tack för att ni delar med er av era erfarenheter. Det känns bra att få spegla sig i andra och jämföra hit och dit. Nu håller vi alla tummar som går att det går bra för oss.

Jag kan som sagt få ett vul privat 7+1 om jag vill. Förstår att det är lite tidigt men vill nog ändå göra det innan jul då jag kommer behöva berätta för närmaste familjen och så.

Ta hand om er!!

• Kanskeigen
    3hjärtan skrev 2017-12-14 12:51:51 följande:

Vul idag med tickande hjärta

Härligt!!! Heja heja lilla hjärtat.

Åh vad jag vill att det ska bli nästa torsdag då är jag 7+1 och ska göra vul.
  • Kanskeigen

Idag var jag på tidigt vul, enligt mig 7+2. Det dröjde en evighet innan den väl gamla överläkaren på den privata kliniken såg något foster alls. Vi blev helt kalla. Sköterskan och han var också märkbart oroliga. Han nämnde även ofostrig graviditet vid ett tillfälle. Tillslut sa han och sköterskan att de såg ett foster som de mätte till 6+5. Jag frågade om det var säkert att de såg och det sa de att de gjorde. Svårt att bara vara glad efter den undersökningen. Känner mig ledsen och orolig nu och vet inte om jag ska tänka bara på att de tillslut såg eller oroa mig ännu mer då det var så litet vilket kanske kan betyda att det ej växt som det ska.

Imorgon behöver jag säga till mina föräldrar och syskon att det är på g då vi samlats för jul. Känns synd att vulet inte lugnade mig utan tvärtom. Men alla symptom etc är jag ju säker på att vara gravid och får ju tänka mest utifrån det men fy vilken oro. Den 12/1 ska jag på nytt vul håll tummarna för mig att det ser bra ut då...

• Kanskeigen
    kristina123 skrev 2017-12-26 12:14:42 följande:

Hoppas er jul varit bra!

Jag är så orolig nu. Igår och idag har jag haft pyttesmå ljusbruna flytningar i trosan. Känns inte alla bra och särskilt i kombinationen med svaga symtom. Vill verkligen inte uppleva ett MA till men det finns ju inget man kan göra. Imorgon ska vi på ul så då får vi se. Hoppas.

Förstår din oro, känner mkt oro själv. Håller tummarna för oss båda.
  • Kanskeigen
    Letgoddecide skrev 2017-12-23 09:30:33 följande:

Tråkigt med så luddigt resultat på vulet Förstår att du är orolig. Kanske var det för tidigt för vul ändå. Håller tummarna fram till 12:e.

Tack snälla!!!
  • Kanskeigen
    kristina123 skrev 2017-12-27 12:37:22 följande:

Tyvärr slutade vår graviditet i MA. Var idag på VUL i vad vi trodde var vecka 9+2 men embryot var lika litet som vid förra VUL:et i vecka 6+1 (då såg vi hjärtat slå) så det har nog dött strax därefter.

Så obeskrivligt tråkigt. Förra graviditeten för ett år sen slutade också i MA och efter det tog det tid att bli gravid igen. Så just nu känns det extra tufft då jag hela tiden tänkt vi den här gången hade statistiken på vår sida för att det inte skulle bli missfall igen.

Stort lycka till för er andra! Jag håller tummarna <3

Åh vad sorgligt att läsa. Beklagar verkligen.
  • Kanskeigen

Kan inte släppa tanken på att någonting är fel...

Efter det otydliga vulet 22/12 mådde jag super illa, spydde, tog postafen och var super trött 23-24 men har sen känt allt mindre illamående och idag har jag knappt känt nåt. Brösten verkar växa. Inga antydningar på toapappret. Idag en del molande men det har jag haft från och till mest varje dag. Vad tror ni? Kan man märka av MA? Så mkt oro.

• Kanskeigen
    Milou3 skrev 2017-12-28 19:13:28 följande:

Usch jag vet precis hur du känner dig! Är själv konstant orolig. Symptom kan ju komma och gå lite men om alla symptom försvinner plötsligt i kombination med molvärk eller blödning är det nog mer risk för begynnande mf : /

Jag dras ju själv med lite rosa flytningar då och då vilket inte känns normalt. Har min vul nr 2 nästa torsdag. Får se då om hjärtat fortfarande pickar ...

Skönt med vul om en vecka! Jag får vänta. Ringde och kollade om jag kunde komma tidigare men icke. Håller tummarna för dig!!
  • Kanskeigen
    InaLo skrev 2017-12-29 16:48:37 följande:

Det gick jätte bra på ul i dag. Trode vi skulle göra Vul men hon gjorde vanligt ul. Hon sa att allting såg toppen ut. Precis som man vill. Hon sa även att hon tror att kub kommer gå bra. Hon visade mig hjärnhalvorna som såg jätte bra och hon beskrev allting så noga. Hon flyttade fram mig från 9+3 till 9+6 så nytt bf 28/7 istället för 31/7

Hon sa även att när allting såg så fint ut så var risken nere till 0,5% för MF trots min ålder. Så det kändes bra.

Härligt att höra och se!! Stort grattis!!
  • Kanskeigen
    Fröken Sol skrev 2017-12-29 10:18:20 följande:

Iiihh!

Har precis varit på ultraljud och är så glad över att allt ser bra ut så långt. Den lilla piraten har ett hjärta som slår, armar och ben, två hjärnhalvor och en litenliten nästipp. Piraten ägnade sig mest åt att sörpla fostervatten och veva med armarna när vi kikade in. Fascinerade hur verkligt allt kan bli. Ett litet liv! Wow!

Och så himla fint att få ligga och hålla den blivande pappan i handen och titta på det lilla miraklet. Vi valde att skippa kub och bara göra ett vanligt ultraljud. Är det fler som gjort det eller funderar på att göra det?

Nytt bf: 27/6

Grattis!! Låter fantastiskt bra.

Vi tänker fram och tillbaka kring tester men kommer antagligen inte göra dem. Inte riktigt bestämda än.
  • Kanskeigen

Hej alla!

Hur går det för er?

Här sniglar tiden sig fram. Ska på tidigt ul på fredag och allt är en väntan på det. Har väldigt mkt oro för om allt är ok därinne. Tröttheten är enorm varje kväll, illamåendet kommer och går men inte farligt alls. Idag går jag in i vecka 11.

• Kanskeigen
    nypan78 skrev 2018-01-11 14:00:46 följande:

Tyvärr måste jag hoppa av denna tråden. Skulle ha varit i 6+6 idag och fick en lätt blödning igår och hade en dålig känsla hela veckan, idag bekräftades mina misstankar. Det fanns inget å se - men grav testet är ff positivt. Bara vänta å se. Förmodligen måste vi göra ivf om vi vill ha ett barn till.Vet inte om jag orkar detta igen...

Åh vad tråkigt att höra. Beklagar verkligen.
  • Kanskeigen

Hej!

Det blev inget ?kanske igen? och inget efterlängtat sommarbarn. Jag vet inte just nu om vi ska ge upp eller inte. Vi har ju två underbara barn redan, tiden går mm mm Just nu väntar jag på att få en läkartid hos en annan instans för att sedan få tabletter för att så att säga blöda ur det som inte blev något och som antagligen inte varit något på en månad eller så. Vi får se hur jobbigt det blir och sen ta oss vidare därifrån. Allt känns tufft och ledsamt just nu.

Lycka till alla blivande mammor härinne och fortsätt att stötta varandra!!

Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018