Inlägg från: mammielin |Visa alla inlägg
  • mammielin

40+ med BF sommaren 2018

Hej! Hoppar in här :) Är gravid med fjärde barnet och är 40 år. Är i vecka 12. Hoppas illamåendet och tröttheten ska ge med sig. Känns att man är äldre och har ett hektiskt familjeliv. Undrar ibland vad jag gett mig in på ;) Om det är fler som väntar fjärde här så har jag skapat en fb grupp för oss. Dold och hemlig så skicka meddelande här om ni vill vara med.

• mammielin

Hej! Jag fick dåliga siffror på kub, och ska göra fostervattensprov på tis. Någon som gjort det? Hur gick det? Jag har drömt i flera veckor att jag börjar läcka fostervatten och att det inte upphör ????

• mammielin
    InaLo skrev 2017-12-30 15:14:29 följande:

Fy vad jobbigt! Vad fick du för siffror. Som bm sa till mig i går, trots att bebisen värkar se bra ut så för man i min ålder(39) dåliga siffror.

Läskigt med sådana drömmar. Men man säger ju att man drömmer mer livligt nu som gravid. Jag drömde jämt att jag födde min dotter i köket och det var fyllt med vatten upp till knäna. En utav gångerna visste jag att det var en katt där inne och jag grått jätte mycket för jag ville ju ha ett barn.

1:53 eller om det var 1:57.... på DS de andra var det bra siffror på. Syntes inger avvikande på ul utan det var blodprovet som tog ner siffrorna och ålder såklart. Ja jag är så oroad att det ska sätta igång ett missfall, drömmer ju aldrig livligt annars..
  • mammielin
    3hjärtan skrev 2017-12-30 17:19:11 följande:

Lider med dig.

Jag har gjort det. Var grymt nervös innan men det gick smärtfritt och snabbt! Klart det kändes lite obehagligt men inte ont. Började ej läcka fostervatten.

Men varför får du inte göra nipt först??

Skönt att höra! De erbjuder inte det här ännu tyvärr, då får man betala privat. Jag ångra nu att jag inte gjorde det i tidiga veckor men kalkylerade inte med någon risk efter tre friska barn naivt nog :(
  • mammielin
    Letgoddecide skrev 2018-01-02 13:06:06 följande:

Imorgon ska vårt resultat på Nipt-testet komma. Det sved ju att betala och tvekade in i det längsta men nu känns det bra att få ett tydligt resultat, så man slipper fundera mer på den saken iallafall. Mailar det så är resultatet bra, ringer de så är det dåligt. Försöker att tänka på att det mest sannolika är ju, trots åldern, ett bra resultat.

Håller tummarna!! Gjorde fvp idag och det gick bra. Men det var såå nära jag ångrade mig när jag låg där.. tankarna gick, riskerar jag denna lill* nu?? Hade det varit första barnet hade jag aldrig gjort det men känner att det är tre syskon att ta hänsyn till. Får dock inte resultatet föränns nästa vecka.

Ser att vi är fler blivande fyrbarnsmammor :) puffar för fb gruppen för blivande fyrbarnsmammor :)) bara skicka ett meddelande här till mig om ni vill joina den lilla lilla gruppen :D dold och hemlig är den så man outar inte sin graviditet.
  • mammielin
    3hjärtan skrev 2018-01-03 16:03:09 följande:

Hur långt gången är ni i gruppen fyrbarnsmammor?

Vi är bara fyra stycken än så länge, ingen större aktivitet där :) Jag är i v 16, nån ska ha senare och nån tidigare.
  • mammielin
    nypan78 skrev 2018-01-04 22:10:06 följande:

Grupp för 4barnsmammor? Var finns den? Ifall det här går vägen blir det vårt 4:e...

Skicka meddelande till mig med namn så lägger jag till dig i gruppen för blivande fyrabarnsmammor :)
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018