Inlägg från: 3hjärtan |Visa alla inlägg
  • 3hjärtan

40+ med BF sommaren 2018

babba74 skrev 2017-11-15 08:42:02 följande:

Hej!

Får man vara med här trots att jag har BF i början av maj?  Har inte hittat någon annan grupp för oss äldre gravida, och i många trådar är det väldigt många yngre med. 

Jag är iaf 43 år och väntar mitt tredje barn. Har sen tidigare en flicka på 11 och en pojke på 8, och det här blir första barnet med min nya. Vi har gjort nipt test och vi väntar en frisk flicka. Det kändes väldigt skönt att få det beskedet då vi var med om ett avbrytande i början av året. Det visade sig på nipt testet den gången att fostret hade en kromosomavvikelse, trisomi 18. 

Grattis till bebis!

Beklagar avbrytandet. Fick ni nipt gratis denna gång?
  • 3hjärtan

Hoppar in här. Är 37 år. Med 3 barn 7. 9 och 11 år.

Slutet av förra året ett sent avbrytande pga ds som visade sig på kub, gick vidare med nipt och sen fostervattenprov. Dock var det T18 som kub visade. Medans nipt och fostervattenprov sa T21 ( downs syndrom)

Sen mf i juli och ett mf i september. Juli fick jag hjälp att blöda ut allt och i september skötte kroppen det och blödde bara 1 vecka då.

Kommer absolut göra kub igwn och försöka tigga åt mig ett nipt. Annara betalar vi nog ett nipt själva efter kub.

Bf juli/August så precis plussat! Men kommer set verkligen gå vägen?? Efter all skit så känns det som mina chanser för en bebis e över?

• 3hjärtan
    Milou3 skrev 2017-11-29 18:06:27 följande:

Jag tog ett digitalt redan äl+10 och fick då gravid 1-2 men vill se gravid 2-3 :) och då måste man väl vänta till bim minst? Är ledig i morgon så kanske springer och köper ett då och tar på fredag morgon :) när vågar man sluta testa liksom. När/om jag får ett 3+ så slutar jag testa!

Hur mår du Zora? Vilken vecka?

Har ingen aning om hur dom ska visa men jag tog på bim och fick då 1-2. Veckan efter bim fick ja 2-3.
  • 3hjärtan
    3hjärtan skrev 2017-11-29 18:20:34 följande:

Har ingen aning om hur dom ska visa men jag tog på bim och fick då 1-2. Veckan efter bim fick ja 2-3.

I måndags var det en vecka efter bim och visade 2-3 så tog jag ett test idag med som visade 3+. Men brösten gör inte lika ont längre. Kan det va tecken på att det blir mf igen?? Hur länge brukar brösten ömma?
  • 3hjärtan
    Milou3 skrev 2017-11-30 09:32:57 följande:

Nä försök att inte tänka så. Symptom kan säkert komma och gå. Hoppas jag. Nojar själv så in i bomben!

Om dina test även ökar så är det ju ett bra tecken.

Ska du göra något tidigt vul?

Ja jag tänkte jag skulle göra i v7. Blir för nojjig i v6 om ej hjärtat börjat Slå. Så v7 känns bra
  • 3hjärtan
    Milou3 skrev 2017-11-30 15:47:58 följande:

Jag bokade in en vul i dag till 21:a december, men är högst medveten om att det kan bli mf både innan och efter. Hoppas inte såklart. Haft lite konstigt mol senaste timmen som tyvärr påminner mer om mensvärk :( får se hur det slutar ...

Hoppas det bara var ägget som borrade ner sig ytterligare.

Kom ihåg att man har mensvörk under graviditeten också! När det växer!
  • 3hjärtan
    soffi77 skrev 2017-11-30 18:14:13 följande:

Gjorde VUL igår (6+3) och var jättenervös då mina bröst inte alls gör i närheten så ont som de första två veckorna efter BIM. De känns bara lite större. Fick som tur var se en liten 'prick' med ett tickande hjärta. Det här med brösten verkar komma och gå. Ska nu försöka släppa oron om det...

Grattis till bra vul!

Då kan jag andas ut lite ang mina bröst då
  • 3hjärtan
    Jag är bara jag skrev 2017-12-01 19:54:49 följande:

Efter ett 3:e hcg med bra värde vågar jag hoppa in här.  Gravid med andra barnet i v.8. Tog på första och enda syskonförsöket med det enda embryo vi hade kvar. Sonen tog drygt 10 år och krävde 14 IVF.er varav 7 ED och jag hade 4 missfall så att bli gravid bara så där var nästan en chock! Om det går vägen blir ganska tätt mellan eftersom sonen precis fyllt ett år. Mår inte så bra, men det känns ju igen från sonen och det var ju värt det så jag klagar inte.

Oj vad ni fått kämpa! Härligt att det gick snabbt denna gång
  • 3hjärtan
    Jag är bara jag skrev 2017-12-01 22:11:42 följande:

Ja, det var ju enda chansen vi hade till syskon. Allt eller inget på ett försök. Känns dock lite nervöst än för jag fick missfall med minst 3 syskon till detta embryo, men hcg i kombination med symptomen visar på bättre utgångsläge än så länge.  

Håller tummarna!
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018