Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

40+ med BF sommaren 2018

Efter ett 3:e hcg med bra värde vågar jag hoppa in här. Glad Gravid med andra barnet i v.8. Tog på första och enda syskonförsöket med det enda embryo vi hade kvar. Sonen tog drygt 10 år och krävde 14 IVF.er varav 7 ED och jag hade 4 missfall så att bli gravid bara så där var nästan en chock! Om det går vägen blir ganska tätt mellan eftersom sonen precis fyllt ett år. Mår inte så bra, men det känns ju igen från sonen och det var ju värt det så jag klagar inte. Glad

• Jag är bara jag
    3hjärtan skrev 2017-12-01 21:39:29 följande:
    Oj vad ni fått kämpa! Härligt att det gick snabbt denna gång
    Ja, det var ju enda chansen vi hade till syskon. Allt eller inget på ett försök. Känns dock lite nervöst än för jag fick missfall med minst 3 syskon till detta embryo, men hcg i kombination med symptomen visar på bättre utgångsläge än så länge. Glad 
  • Jag är bara jag

Nån annan som kokar bort? Så fruktansvärt varm och svettig så jag går under! Var jag med sonen också, men inte så här tidigt vad jag minns. Hade ju aldrig jacka med honom fast han föddes på vintern. Och nu ska man ha mitt i sommaren om det går vägen! Förvånad  Nåja, det är väl en fjärt i öknen jämfört med att bli gravid/få barn, men lite jobbigt måste jag säga ovanpå allt annat som migrän och illamående. Imorron åker gravidbyxorna på också. Orkar inte känna mig som en stoppad korv längre.

• Jag är bara jag

Sista hcg taget idag så nu gäller det. VUL bokat till den 19:e. Betydligt tidigare än sist, men vill ha det gjort före jul.

• Jag är bara jag
    Kanskeigen skrev 2017-12-07 20:36:53 följande:
    Vilken dag i graviditeten blir vul på för dig?
    9+6. Gjorde v.13 sist vilket var det senaste som går.
  • Jag är bara jag
    LinuteFrance skrev 2017-12-10 16:41:09 följande:
    Vilka vitaminer kan mannen ta för att förbättra spermkvaliteten?

Rosenrot har jag inte provat..
    Folsyra och zink i mycket höga doser- långt, långt mer än rdi. Astaxantin kan också hjälpa. Men det är inget man ska ta till bara för att utan bara om mannen har konstaterat få/dåliga spermier.
  • Jag är bara jag

kanske igen: jag har knappt haft några symptom alls vid mina 4 missfall. När jag väntade sonen hade jag alla gravbesvär man kan ha i princip och mådde mycket dåligt från rätt tidigt. Mår likadant nu så jag tolkar det positivt. Ett privat VUL är värt det så man slipper grubbla. Ser man hjärtat slå v.9 är missfallsrisken väldigt liten, bara ca 2-3%. V.13 som jag gjorde VUL sist var risken bara 0,5%.

• Jag är bara jag
    3hjärtan skrev 2017-12-14 12:51:51 följande:
    Vul idag med tickande hjärta
    Grattis! Hoppas på samma på tisdag...
  • Jag är bara jag

Hade bara gravidkläder idag- gudars så skönt att slippa det som sitter åt och att kunna dölja magen! Lever barnet och jag fortsätter vara gravid måste jag dock köpa fler kläder. Sonen är född i november, men jag kokade ju upp med han också så jag hade inte många vinterkläder, aldrig jacka ö.h.t. Vi får se på tisdag.

• Jag är bara jag
    Milou3 skrev 2017-12-18 12:27:38 följande:
    Är det någon mer som har rosa flytningar här ( eller haft) och ev någon liten blidstrimma i flytningen och allt varit bra med bebis ändå?
    Haft dessa rosa flytningar i en vecka nu, som iof avtagit senaste dagarna men i morse kom det igen :(
    Har symptom och mår mer och mer illa och på VUL i torsdags så pickade hjärtat. Blir ju supernojig!!
    Med sonen blödde jag färskt v.7, rosa/brunt en vecka. Sen rosa igen v.18. Allt gick bra.
  • Jag är bara jag
    3hjärtan skrev 2017-12-19 22:03:21 följande:
    Grattis!!
    Tack! Mycket märklig känsla, har nog egentligen inte ansett mig som gravid förrän nu.
Svar på tråden 40+ med BF sommaren 2018