• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • Typtessan

Nån som frågade hur man håller hoppet uppe... jag gör inte det! Senaste 2 försöken har jag brutit ihop när mensen kommit och mår riktigt jäkla kass under mens. Maken håller däremot modet uppe och kör den klassiska "det tar ju 7mån i snitt".. jag tycker bara det känns helt jävla hopplöst när alla omkring en blir på smällen direkt. Jaja. 1 vecka kvar tills vi kör igång försök nummer 6.

• FrökenJ90
    Typtessan skrev 2017-08-17 17:28:57 följande:

Nån som frågade hur man håller hoppet uppe... jag gör inte det! Senaste 2 försöken har jag brutit ihop när mensen kommit och mår riktigt jäkla kass under mens. Maken håller däremot modet uppe och kör den klassiska "det tar ju 7mån i snitt".. jag tycker bara det känns helt jävla hopplöst när alla omkring en blir på smällen direkt. Jaja. 1 vecka kvar tills vi kör igång försök nummer 6.

Antar att din mens dök upp eftersom du siktar på försök nr 6? Förstår din frustration och sorg. Jag känner likadant varje gång min mens dyker upp med.
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • FrökenJ90

Uppdatering: Har halsbränna ikväll med. Vet inte om det är något dock.

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    Typtessan skrev 2017-08-17 17:28:57 följande:

Ja vet!!! Så jävla tråkigt. Synd att man liksom har några få dagar varje månad att försöka sen börjar allt om. Förstår precis din och allas besvikelse.. mina bröst börjar ömma idag precis som vanligt x antal dagar efter äl... så vet typ att mensen kommer komma om en vecka.
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-17 17:22:53 följande:

Usch! Har misstänkt uvi sedan i måndags och idag slog det till med full fart och fick selexid utskrivet. Försämras chanserna mycket pga infektion och antibiotika? Sa till läkaren att flrsöker bli gravid så fick antibiotika som Passar gravida. Orolig ändå att det påverkar äggets förmåga att fästa ..

Åh vad drygt! Påverkar det gravidchanserna? Det kan ju inte spela någon jätteroll tycker man..! Är på äl+2 och har rätt mycket dov molvärk. Vet inte vad det betyder (förmodligen inget) men det ökar mitt hopp-konto iaf :)
  • Lewaize

Äl + 2 idag. Jag småkänner mest hela tiden men ändå ingenting jag lägger vikt vid. Även om vi försöker aktivt med allt från sex varannan dag nära ägglossning, sex på fertila dagar (6st enligt flo), vitaminer för kvinna/man, bisolvonkur under fertilitetsdagar, munkpeppar från mens till ägglossning, ja typ allt man kan, så går jag ändå med känslan att blir det så blir det.

Kanske mer efter att jag fick av en slump reda på att min killes pappa hade slöa spermier (mycket roligt kan komma ur en full svärmor ;) ) och antar att detta kan ha nedärvts till min sambo.

Klart man blir besviken när mensen kommer men det är så det är. Ingen av oss kan mer än att försöka :)

d{ ^ . ^ }b
  • egalité
    Lewaize skrev 2017-08-18 00:01:09 följande:

Äl + 2 idag. Jag småkänner mest hela tiden men ändå ingenting jag lägger vikt vid. Även om vi försöker aktivt med allt från sex varannan dag nära ägglossning, sex på fertila dagar (6st enligt flo), vitaminer för kvinna/man, bisolvonkur under fertilitetsdagar, munkpeppar från mens till ägglossning, ja typ allt man kan, så går jag ändå med känslan att blir det så blir det.

Kanske mer efter att jag fick av en slump reda på att min killes pappa hade slöa spermier (mycket roligt kan komma ur en full svärmor ;) ) och antar att detta kan ha nedärvts till min sambo.

Klart man blir besviken när mensen kommer men det är så det är. Ingen av oss kan mer än att försöka :)

d{ ^ . ^ }b
    Låter sunt och avslappnat! Är ni nyfikna finns ju sånt där spermieprov på Apoteket :)
  • LillaAw
    egalité skrev 2017-08-18 00:27:02 följande:

Låter sunt och avslappnat! Är ni nyfikna finns ju sånt där spermieprov på Apoteket :)

Är sådana spermieprov pålitliga? Jag funderar med på att be min kille göra det. Jag har varit gravid tidigare med annan kille som ung av misstag men nu har man ju försökt sen typ mars och prickat ägglossning varje gång.
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-18 07:32:37 följande:

Är sådana spermieprov pålitliga? Jag funderar med på att be min kille göra det. Jag har varit gravid tidigare med annan kille som ung av misstag men nu har man ju försökt sen typ mars och prickat ägglossning varje gång.

Ja ja vill oxå att min kille ska göra ert

Sånt... hoppas han är på det !
  • 33villbligravid

Hade ingen aning om att det finns spermieprov på Apoteket!

Kul egalité och Lewaize att vi har Bim så nära varandra. Är idag på äl +3. Har redan ont i brösten och mår illa, men tror det beror mer på min antibiotikakur mot uvi (illamående) och på Letrozol (ömma bröst). Så drar absolut inga förhastade slutsatser.

Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet