• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • 33villbligravid
    egalité skrev 2017-08-16 14:08:42 följande:
    Har samma grej, vi hade sex på gladgubbe-dagen men dagen efter (dvs igår) var min man iväg. Men jag tror det är lugnt, de lever ju flera dagar! Tänkte dock försöka ligga idag ifall ägget nu varit lite segt o släppa :)
    Jag skrattar förresten ofta högt för mig själv när läser i vår tråd här! Alltså de här uttrycken vi använder: Gladgubbe-dag, det låter såå sjukt :D

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-16 14:14:01 följande:

Jag skrattar förresten ofta högt för mig själv när läser i vår tråd här! Alltså de här uttrycken vi använder: Gladgubbe-dag, det låter såå sjukt :D

Haha Verkigen!! En hel vetenskap. I början fattade ja inte alls vad bim innebar tex haha.. :p
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-16 14:14:01 följande:

Hahaha, detta är ord som har en mycket viktig plats i min ordlista nu :) hoppas kunna radera ut dom efter denna månad. När jag började läsa på familjeliv fick jag googla alla märkliga förkortningar, men nu känns det helt vedertaget. Nu tar jag bara för givet att hela världen vet vad en blinkande gubbe-dag är :)
  • 33villbligravid

Har förresten fortfarande äl-känningar fast är på äl+1/äl+2 idag. Har det hänt er att känslan att det ilar/drar i äggstocken inte försvinner fast äl borde vara över?

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-16 21:23:05 följande:

Har förresten fortfarande äl-känningar fast är på äl+1/äl+2 idag. Har det hänt er att känslan att det ilar/drar i äggstocken inte försvinner fast äl borde vara över?

Så hade jag förra äl. Liksom öm 1-2 dagar efter. Trodde då att det kanske tog sig!! Men icke för mig. Vill inte låta neggo kan ju vara positivt för dig!!!! Hoppas
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-16 21:26:43 följande:
    Så hade jag förra äl. Liksom öm 1-2 dagar efter. Trodde då att det kanske tog sig!! Men icke för mig. Vill inte låta neggo kan ju vara positivt för dig!!!! Hoppas
    Ingen fara med att låta neggo! Jag har typ ändå inga förhoppningar :)
    Men undrar om det kan betyda att äl skett senare? Dvs kan det släppa först två dygn efter glad gubbe? Alternativt kanske det inte alls är äl-känningar utan ngt helt annat ..
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-16 21:36:29 följande:

Ingen fara med att låta neggo! Jag har typ ändå inga förhoppningar :)

Men undrar om det kan betyda att äl skett senare? Dvs kan det släppa först två dygn efter glad gubbe? Alternativt kanske det inte alls är äl-känningar utan ngt helt annat ..

Jo tror att det kan släppa så långt som två dar efter. Vilken dag på cykeln är du? Har du regelbunden? (Blandar ihop er alla haha) Äl brukar ju inte komma när det är mindre än typ 11-12 dagar till mens tänker jag.. är ingen expert direkt :p
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-16 21:54:22 följande:
    Jo tror att det kan släppa så långt som två dar efter. Vilken dag på cykeln är du? Har du regelbunden? (Blandar ihop er alla haha) Äl brukar ju inte komma när det är mindre än typ 11-12 dagar till mens tänker jag.. är ingen expert direkt :p
    Jag är inne på dag 15, men brukar ha cykler på allt mellan 24 och 29. Dock alltid så att mensen kommer 14 dagar efter positivt ägglossningstest. Därav har jag tolkat att min äl sker ganska snabbt efter positivt ÄL-test, men kan ju ha fel ... Skulle ju i och för sig kunna förklara varför det inte tagit sig om vi helt enkelt prickat in dåligt!
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-16 22:10:20 följande:

Jag är inne på dag 15, men brukar ha cykler på allt mellan 24 och 29. Dock alltid så att mensen kommer 14 dagar efter positivt ägglossningstest. Därav har jag tolkat att min äl sker ganska snabbt efter positivt ÄL-test, men kan ju ha fel ... Skulle ju i och för sig kunna förklara varför det inte tagit sig om vi helt enkelt prickat in dåligt!

Det kan ju vara så att det är efterkänningar av ägglossning. Hade så förra gången och lite nu med. Men jag är typ inställd (bara äl+4) att det inte tagit sig denna gång heller :(... känns så i hela kroppen på nåt vis?! Hur könner din kille? Blir han besviken när din mens kommer? Känns som min kille inte alls är så insatt hehe...
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-16 22:21:49 följande:
    Det kan ju vara så att det är efterkänningar av ägglossning. Hade så förra gången och lite nu med. Men jag är typ inställd (bara äl+4) att det inte tagit sig denna gång heller :(... känns så i hela kroppen på nåt vis?! Hur könner din kille? Blir han besviken när din mens kommer? Känns som min kille inte alls är så insatt hehe...
    Nja - inte i alla fall lika besviken som jag. Han har också barn sedan tidigare, så tror pressen inte är lika stor för honom. Mer att kommer det så kommer det!
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet