• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-16 22:21:49 följande:
    Det kan ju vara så att det är efterkänningar av ägglossning. Hade så förra gången och lite nu med. Men jag är typ inställd (bara äl+4) att det inte tagit sig denna gång heller :(... känns så i hela kroppen på nåt vis?! Hur könner din kille? Blir han besviken när din mens kommer? Känns som min kille inte alls är så insatt hehe...
    Och jo - vi får hoppas att det är efterkänningar! Jag har analyserat sönder alla känningar de senaste månaderna och känt än det ena och än det andra. Så en sak som jag lärt mig är att inget betyder någonting för mig. Ibland har brösten ömmat och ibland inte, samma med molvärk och ryggvärk, illamående och yrsel. Vissa cykler mer och andra mindre, men inte har det betytt något. Menmen - hålla tummarna i alla fall ;) Någon här i tråden MÅSTE ju plussa :) 
  • FrökenJ90

Hur går det för er andra? :) Jag är på äl+7/8 idag (Nc flyttade ju min äl en dag så vet inte helt säkert.) Och känner inget direkt. Lite småkänslig i bröstvårtorna (inte öm) och hade halsbränna i gårkväll men det behöver ju inte betyda något.

Försöker med första barnet sen april 2017
  • LillaAw

Hej! Äl+10 idag och bim-3. Inte ett endaste liten skugga på testet idag så känns inte som det blev något den här gången heller tyvärr :/ testen är rätt säkra vad jag förstått. Men men, tänkte inte deppa ihop förens mensen är här :) har ömma bröst och så som jag brukar vid PMS.

• Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-16 22:32:53 följande:

Och jo - vi får hoppas att det är efterkänningar! Jag har analyserat sönder alla känningar de senaste månaderna och känt än det ena och än det andra. Så en sak som jag lärt mig är att inget betyder någonting för mig. Ibland har brösten ömmat och ibland inte, samma med molvärk och ryggvärk, illamående och yrsel. Vissa cykler mer och andra mindre, men inte har det betytt något. Menmen - hålla tummarna i alla fall ;) Någon här i tråden MÅSTE ju plussa :) 

samma här! Vågar knappt känna efter då saker ja trott betyder något inte betyder något alls!
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-17 08:07:30 följande:

Hur går det för er andra? :) Jag är på äl+7/8 idag (Nc flyttade ju min äl en dag så vet inte helt säkert.) Och känner inget direkt. Lite småkänslig i bröstvårtorna (inte öm) och hade halsbränna i gårkväll men det behöver ju inte betyda något.

Okej, jag känner typ inget. Äl +6. Brukat vid denna tidpunkt få pms ömma bröst men känner absolut inget av det än ...
  • FrökenJ90
    LillaAw skrev 2017-08-17 08:52:13 följande:

Hej! Äl+10 idag och bim-3. Inte ett endaste liten skugga på testet idag så känns inte som det blev något den här gången heller tyvärr :/ testen är rätt säkra vad jag förstått. Men men, tänkte inte deppa ihop förens mensen är här :) har ömma bröst och så som jag brukar vid PMS.

Nej hoppet är ju faktiskt inte ute förrän mensen dykt upp. Jag har inte ömma bröst konstigt nog.
    Jooosen skrev 2017-08-17 09:37:36 följande:

Okej, jag känner typ inget. Äl +6. Brukat vid denna tidpunkt få pms ömma bröst men känner absolut inget av det än ...

Jag känner egentligen inte heller något. Men vågar inte hoppas oavsett. Känns som att det aldrig kommer att gå.
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-08-17 13:57:27 följande:

Uppdatering: ömma pms bröst i vanlig ordning äl +6 :(

Attans! Men hoppet är inte ute förrän mensen dyker upp.
  • 33villbligravid

Usch! Har misstänkt uvi sedan i måndags och idag slog det till med full fart och fick selexid utskrivet. Försämras chanserna mycket pga infektion och antibiotika? Sa till läkaren att flrsöker bli gravid så fick antibiotika som Passar gravida. Orolig ändå att det påverkar äggets förmåga att fästa ..

• 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-17 14:54:05 följande:

Attans! Men hoppet är inte ute förrän mensen dyker upp.

Håller med! Och tänk att symptomen ju kan vara vilka som helst! Behöver inte betyda ngt ..
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet