• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • FrökenJ90
    egalité skrev 2017-08-21 09:06:24 följande:

Tänkte du vänta till efter bim m test? Kram!

Jag tänker försöka hålla mig till onsdag iallafall. Kanske längre, om jag kan.
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • 33villbligravid

Hmm ... jag åker iväg på förlängt veckoslut redan på onskväll och har bim nästa veckas må/ti. Vill helst testa i lugn och ro och inte i smyg inne på toaletten därifrån jag sedan måste komma ut oberörd oberoende svar. Så antagligen testar jag på ons morgon ÄL + 8 och sedan först på BIM om mensen inte kommit då. Osannolikt att ngt syns på ÄL + 8, men finns ju liten chans (har känsliga stickor).

Annars känner jag mig uppsvälld och molar lite i magen, MEN det har det gjort ofta. Brösten känns kanske inte så ömma som annars men just uppblåsta.

• LillaAw

Är på BIM+1. Än så länge ingen mens. Tror dock min ägglossning va en dag senare än vad natural cycles sa så isåfall har jag antagligen BIM idag. Tog test igår som va negativt så skulle visat om det var något. Menskänningar fortfarande :/   

• Jooosen

Ja man hoppas ju att någon i denna tråd ska plussa snart! Har redan ställt in mig på nästa månad.. men vet inte hur ja ska göra inför min sambo denna gång. Förra äl kändes det som har blev stressad, men menar att ja ändå ska hinta om när jag har ägglossning. Vilket dilemma :/

• LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-21 08:24:43 följande:

Dök den upp igår? Hur mår du nu? Kram <3

Evig väntan på mensen. Varje gång jag kissar så tänker jag att den ska komma men inte än. Hur känns det för dig? Du har väl bim strax också? <3
  • FrökenJ90
    LillaAw skrev 2017-08-21 18:16:35 följande:
    Evig väntan på mensen. Varje gång jag kissar så tänker jag att den ska komma men inte än. Hur känns det för dig? Du har väl bim strax också? <3
    Hoppas att din håller sig borta ;) Jag har bim imorgon. Känner ingenting alls och tempen är fortfarande rätt hög. Bifogade min graf i ett inlägg ovanför här. 
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-21 18:28:21 följande:

Hoppas att din håller sig borta ;) Jag har bim imorgon. Känner ingenting alls och tempen är fortfarande rätt hög. Bifogade min graf i ett inlägg ovanför här. 

Åh men det låter ju verkligen lovande! :D så spännande! Håller mina timmar för fortsatt hög temp imorgonbitti och plus!
  • FrökenJ90
    LillaAw skrev 2017-08-21 19:33:45 följande:

Åh men det låter ju verkligen lovande! :D så spännande! Håller mina timmar för fortsatt hög temp imorgonbitti och plus!

Hoppas verkligen att den inte sjunkt imorgon. Är typ nervös inför tempningen imorgon. Har dock inte haft hög temp så nära bim innan. Och tydligen är min kurva trifasisk men det är ju ingen garanti tyvärr. Hoppas att du får plus! Ska du testa imorgon om den inte kommit då? :)
  • inez898

Åh vad spännande att följa nu när det närmar sig för flera av er!! Hoppas verkligen på plus, det är ni värda (och så skulle det kanske ge mig lite hopp)! Men vet hur jobbiga de där sista dygnen innan mens är, när allt man tänker på är om det är plus eller minus och man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Håller tummarna!

• LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-21 19:51:30 följande:

Hoppas verkligen att den inte sjunkt imorgon. Är typ nervös inför tempningen imorgon. Har dock inte haft hög temp så nära bim innan. Och tydligen är min kurva trifasisk men det är ju ingen garanti tyvärr. Hoppas att du får plus! Ska du testa imorgon om den inte kommit då? :)

Jag har inga test kvar nu. Känner verkligen i kroppen att det är mens på väg med mensvärk och är på äl+13 så borde visat något på testet imorse men va helt blankt :/ min temp va dock också hög men är förkyld så trot det är det som gör den hög
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet