Vi som är på femte försöket till första barnet
Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.
Beräknad äl 6-7 augusti.
Fler som vill hänga på? :)
Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.
Beräknad äl 6-7 augusti.
Fler som vill hänga på? :)
Om man gör ett sånt där spermatest och det visar dålig kvalitet/simkunnighet, vet ni om man får söka hjälp då? Eller måste man fortf vänta ett år? Det står ju på vissa sidor att man kan söka efter ett halvår om man har "kända problem" (t ex opererat bort en äggledare osv) och dåliga spermier borde väl räknas som ett känt fertilitetsproblem?! Trist annars att fortsätta försöka fastän man vet att chansen är låg liksom...
Jag har för övrigt en dålig magkänsla att jag inte haft ÄL? Brukar känna av den och ta ett test för att bekräfta, men nu kände jag mindre än vanligt och testet blev svagare än vanligt. Dock så blev båda strecken lika starka inom testtiden så då är det väl positivt antar jag, även om teststrecket har varit mkt starkare de andra månaderna... Hmm konstigt. Alltså sååå trööött på detta!!!
Bim imorgon. Mensvärk och menskänningar och negativt test idag :( kände mig väldigt hoppfull och peppad den här gången. Fick till precis när vi fick glad gubbe på ältest och sådär. Nu är jag besviken och känner mig tom. Nu har det gått 6 månader sen vi började försöka och för varje misslyckat försök så känns det som att det inte kan bara vara slumpen även om det förmodligen är det. Idag har min kille gått med på att göra sånt där hemma spermietest. Jag testar och tempar vareviga dag så det är det minsta han kan bidra med. Håller tummarna för er andra att ni får erat plus den här gången <3
Hej! Hur har det gått? Fick du tant röd på besök eller väntar du ännu på mens eller plus? Hoppas tanten håller sig borta ...
Äl+7 imorgon, kommer aldrig kunna hålla mig till helgen med testandet känns det som. Jag vill bara veta och gå vidare (eftersom det säkert är negativt)..
Hur går det för er andra med väntandet?
Äl+7 imorgon, kommer aldrig kunna hålla mig till helgen med testandet känns det som. Jag vill bara veta och gå vidare (eftersom det säkert är negativt)..
Hur går det för er andra med väntandet?
Äl+11 idag. Bim-1. Känner fortfarande ingenting. Tempen är fortfarande rätt hög. Förresten, mådde liiite illa igår men har/haft magkatarr nyss så kan bero på det. Bifogar min graf till er. (Tempade inte igår)
Är så länge inte men känner att det kommer ikväll. Får konstigt nog alltid mens sent på kvällen/natten. Hade hög temp fortsatt på naturalcycles men är förkyld och risig så tror mest det är febervarm. :/
Äl+11 idag. Bim-1. Känner fortfarande ingenting. Tempen är fortfarande rätt hög. Förresten, mådde liiite illa igår men har/haft magkatarr nyss så kan bero på det. Bifogar min graf till er. (Tempade inte igår)
Åh, men då är det iaf testning snart! Jag har ett barn sedan tidigare, jag kände ingenting innan bim om det är någon tröst. Plussade på äl+12. Så det betydde inte något att det inte kändes någonting för mig iaf.! Började bli trött runt en vecka efter plusset. Håller tummarna!