Vi som är på femte försöket till första barnet
Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.
Beräknad äl 6-7 augusti.
Fler som vill hänga på? :)
Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.
Beräknad äl 6-7 augusti.
Fler som vill hänga på? :)
Bim imorgon. Mensvärk och menskänningar och negativt test idag :( kände mig väldigt hoppfull och peppad den här gången. Fick till precis när vi fick glad gubbe på ältest och sådär. Nu är jag besviken och känner mig tom. Nu har det gått 6 månader sen vi började försöka och för varje misslyckat försök så känns det som att det inte kan bara vara slumpen även om det förmodligen är det. Idag har min kille gått med på att göra sånt där hemma spermietest. Jag testar och tempar vareviga dag så det är det minsta han kan bidra med. Håller tummarna för er andra att ni får erat plus den här gången <3
Hittade till denna tråd bara för några dagar sedan men vill gärna ändå hoppa in. Jag är 32 och min sambo 36 och vi har försökt på första barnet sedan i januari men eftersom vi båda reser mycket så är vi bara på typ försök 4-5 denna månad (4 enligt min kille minst 5 enligt mig)
Är på BIM-2 idag men har tyvärr fått spottings i morse som jag ofta får innan mens. Inte helt kört ännu men känns ändå så :(
Hoppas på några plus i denna tråd i alla fall!
Hittade till denna tråd bara för några dagar sedan men vill gärna ändå hoppa in. Jag är 32 och min sambo 36 och vi har försökt på första barnet sedan i januari men eftersom vi båda reser mycket så är vi bara på typ försök 4-5 denna månad (4 enligt min kille minst 5 enligt mig)
Är på BIM-2 idag men har tyvärr fått spottings i morse som jag ofta får innan mens. Inte helt kört ännu men känns ändå så :(
Hoppas på några plus i denna tråd i alla fall!
Låter sunt och avslappnat! Är ni nyfikna finns ju sånt där spermieprov på Apoteket :)
Vi har testat ett liknande där de mäts spermienas simkunnighet och inte bara att det finns spermier. Testet var bra men man vet ju aldrig om det stämmer med verkligehten :)
Är det clearblues test eller ett annat? Ska köpa snart och prova men vet inte vilket :)
Om man gör ett sånt där spermatest och det visar dålig kvalitet/simkunnighet, vet ni om man får söka hjälp då? Eller måste man fortf vänta ett år? Det står ju på vissa sidor att man kan söka efter ett halvår om man har "kända problem" (t ex opererat bort en äggledare osv) och dåliga spermier borde väl räknas som ett känt fertilitetsproblem?! Trist annars att fortsätta försöka fastän man vet att chansen är låg liksom...
Jag har för övrigt en dålig magkänsla att jag inte haft ÄL? Brukar känna av den och ta ett test för att bekräfta, men nu kände jag mindre än vanligt och testet blev svagare än vanligt. Dock så blev båda strecken lika starka inom testtiden så då är det väl positivt antar jag, även om teststrecket har varit mkt starkare de andra månaderna... Hmm konstigt. Alltså sååå trööött på detta!!!
Äntligen en glad gubbe på äl testet! Vi har dock inte hunnit ha sex innan då jag åkte på halsfluss! :( så idag ska det liggas ;)