• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • Tottie
    Jooosen skrev 2017-08-17 13:57:27 följande:

Uppdatering: ömma pms bröst i vanlig ordning äl +6 :(

Jag får också jätteömma bröst inför mens och brukade bli ledsen när det kom för att jag tänkte att det betydde början på mensen. Men (obs det här kan vara helt fel) men läste att smärtan beror på något hormon som kroppen alltid producerar efter ägglossning utifall det blir befruktning (typ för att göra det enklare för ägget att fästa eller liknande??) Blir det inte befruktning avstannar produktionen av hormonet och man får mens, blir det befruktning fortsätter det och blir mer. Alltså betyder ömma bröst varken mens eller befruktning. 
  • Jooosen
    Tottie skrev 2017-08-18 15:48:11 följande:

Jag får också jätteömma bröst inför mens och brukade bli ledsen när det kom för att jag tänkte att det betydde början på mensen. Men (obs det här kan vara helt fel) men läste att smärtan beror på något hormon som kroppen alltid producerar efter ägglossning utifall det blir befruktning (typ för att göra det enklare för ägget att fästa eller liknande??) Blir det inte befruktning avstannar produktionen av hormonet och man får mens, blir det befruktning fortsätter det och blir mer. Alltså betyder ömma bröst varken mens eller befruktning. 

Åh tack skönt att höra!!!
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-18 09:00:22 följande:

Hade ingen aning om att det finns spermieprov på Apoteket!

Kul egalité och Lewaize att vi har Bim så nära varandra. Är idag på äl +3. Har redan ont i brösten och mår illa, men tror det beror mer på min antibiotikakur mot uvi (illamående) och på Letrozol (ömma bröst). Så drar absolut inga förhastade slutsatser.

Jodå, jag tvingade min man utföra detta test :D inte så poppis, men efteråt verkade han känna sig lite manlig ändå.

Ja jätteroligt med våra bim! När ska du testa? Jag har inga symtom tyvärr, men det kanske kommer...
  • 33villbligravid
    egalité skrev 2017-08-18 21:56:43 följande:
    Jodå, jag tvingade min man utföra detta test :D inte så poppis, men efteråt verkade han känna sig lite manlig ändå.

Ja jätteroligt med våra bim! När ska du testa? Jag har inga symtom tyvärr, men det kanske kommer...
    Jag känner igen alla världens pms-symptom redan nu, på ÄL +3. Är på skithumör, har ont i magen och ömma bröst. Åt ju Letrozol i början av cykeln, så misstänker det snarast kommer från det ...

Har inte riktigt bestämt mig med testandet. Ska åka iväg på långhelg/bröllop med en kompis nästa veckas torsdag. Känns lite tidigt att testa på to vilket skulle vara äl + 9 men kanske gör det i alla fall. Har fått för mig att är höghormonare. Så skulle det vara ngt borde det synas då redan :) Haha! Har alltså inget belägg för detta :)

När tänker du testa?
  • Jooosen
    egalité skrev 2017-08-18 21:56:43 följande:

Hur gick det? Skickar man in det nånstans :/ ?
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-18 22:30:13 följande:
    Jag känner igen alla världens pms-symptom redan nu, på ÄL +3. Är på skithumör, har ont i magen och ömma bröst. Åt ju Letrozol i början av cykeln, så misstänker det snarast kommer från det ...

Har inte riktigt bestämt mig med testandet. Ska åka iväg på långhelg/bröllop med en kompis nästa veckas torsdag. Känns lite tidigt att testa på to vilket skulle vara äl + 9 men kanske gör det i alla fall. Har fått för mig att är höghormonare. Så skulle det vara ngt borde det synas då redan :) Haha! Har alltså inget belägg för detta :)

När tänker du testa?
    Ja det borde det ju göra tycker jag, jag har inte heller några höga förhoppningar. Känner mig möjligen lite skum i magen, som att det drar o spänner lite. Kan verkligen vara inbillning dock..!

Jag tänkte först testa dagen innan bim (söndag). Kommer dock aldrig klara det... :)
  • egalité
    Jooosen skrev 2017-08-18 22:55:42 följande:
    Hur gick det? Skickar man in det nånstans :/ ?
    Det gick bra, man blandar den i en vätska och läser sen av efter ett antal minuter. Detta mätte mängd och snabbhet. Han fick sköta allt själv dock, jag var på jobbet :D
  • 33villbligravid
    egalité skrev 2017-08-18 23:02:15 följande:

Ja det borde det ju göra tycker jag, jag har inte heller några höga förhoppningar. Känner mig möjligen lite skum i magen, som att det drar o spänner lite. Kan verkligen vara inbillning dock..!

Jag tänkte först testa dagen innan bim (söndag). Kommer dock aldrig klara det... :)

Ja - så skulle jag säkert också göra (och gör kanske) om inte skulle iväg på bröllop just då! Jag tror jag får se hur det känns sen - skulle ogärna ta med test och sitta och analysera eventuella soöksträck mitt i bröllopet :)
  • 33villbligravid
    FrökenJ90 skrev 2017-08-17 20:48:19 följande:

Uppdatering: Har halsbränna ikväll med. Vet inte om det är något dock.

Hej! Hur går det för dig? Du har Bim snart eller hur? :)
  • Hormonkarusellen

Jag har just ätit sista primolut nor, hoppas mensen kommer snabbt som sjutton nu - har redan missat ett försök pga att mottagningen var stängd i somras ( eller ja, problemet är ju att jag inte får äl, men ni fattar..) hoppas på äl så snabbt som möjligt nu!!!

Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet