Vi som är på femte försöket till första barnet
Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.
Beräknad äl 6-7 augusti.
Fler som vill hänga på? :)
Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.
Beräknad äl 6-7 augusti.
Fler som vill hänga på? :)
Tog test igår och ett idag och idag kom ett supersvagt streck till. Det är sånt testa tidigt test så vet att de är sjukt tidigt men hoppet är det sista som överger en antar jag.
Jag är på relativt gott humör idag trots att förväntningarna på att det skulle lyckas nu heller är nära noll.
Mig hjälpte faktiskt lite att tog total time out från allt graviditetstänk i helgen. Festade loss som jag inte vågat göra sedan vi börjat försöka. Visserligen känns det ju nu som sumpat alla chanser denna månad, men åtminstone hade jag kul och lyckades tänka på annat ..
Hur är det med er idag brudar?
Jag har en liten negativ dipp och känner "varför skulle det gå den här gången?!" Från positiv igår till botten idag. Insåg att det är augusti och jag levt sommaren i två veckors väntan på mens. Varendaste dag har jag tänkt på när man ska bli gravid. Känns ovärt!
Jag har äntligen fast gubbe och är tyvärr helt slut på sexfronten, men vi har lyckats få till det fyra dagar i rad och ska köra på idag också. Sen får det bli vila några dagar o bara hoppas det räcker!
När släpper ägget efter fast gubbe?
Följer er andra o håller tummarna!
Jag har äntligen fast gubbe och är tyvärr helt slut på sexfronten, men vi har lyckats få till det fyra dagar i rad och ska köra på idag också. Sen får det bli vila några dagar o bara hoppas det räcker!
När släpper ägget efter fast gubbe?
Följer er andra o håller tummarna!
Jag har förstått det som att ägget släpper 24-36 H efter fast gubbe. Eftersom jag är notoriskt rädd för att missa äl brukar vi alltid ha mycket sex just före äl och på glad gubbe dagen, men nu börjar jag tänka att kanske det ändå skulle vara bättre köra också dag 2 med glad gubbe?
Är på äl+5 idag. Känner ingenting i kroppen. Inte ens ömma bröst som jag brukar ha mellan äl och mens. Humöret är sådär, känner lite som du "varför skulle det gå den här gången". Vågar inte hoppas. Har du testat något mer?
Urs stackars!! Känner igen mig. I mitt bakhuvud när jag jobbar, är ledig, tränar eller liknande maler det hela tiden gravidtankar. Min sambo undrar om jag blivit galen hehe... äl +3 och känner som alla veckor kretsar kring antingen äl eller Bim!! Man får inte glömma o leva :/ kram!
Känner möjligen lite ömhet i brösten idag men inte lika mycket som vanligt. Äl+7 idag. Tänkte inte ta något mer test fören på torsdag om jag kan hålla mig... Tror inte ens det va något på de testet igår för det känns för tidigt för att kunna ge utslag:/ hoppas på en mer pepp positiv dag imorgon! :) kram