• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • Lewaize
    Jooosen skrev 2017-08-09 19:22:55 följande:

Jaså oxå en snusare! Snusar du lika mycket som innan ?

Yepp! Om till och med lite mer :P men det varierar väldigt mycket från dag till dag :) funderar på att sluta. Slutade röka för snart 2 år sedan så hoppas kunna göra samma sak med snuset en dag! Snusar epok melon (vitt snus) som sägs vara mindre nikotin i än vanligt men tror fan inte att det är mycket bättre i giftsynvinkeln förutom det :P
    d{ ^ . ^ }b
  • Jooosen

Okej hörni har lyckats få till det lite iaf! Pos ältest idag cd15. Samlag totalt dag 10,14,15! Så känns bra nu. Kanske får till det imorn med?! Hoppas

• egalité

Nu hoppar jag in igen, ägglossning på måndag. Snusar också alldeles för mycket, fixar dock inte att sluta om jag inte vet att det finns något som gror därinne.. men borde dra ner ifall det nu skulle påverka. En vän till mig blev gravid nu på första försöket, så nu blev jag plötsligt stressad! Men ska försöka ta det lugnt. Jag håller tummarna för er alla <3

• egalité

Löste förresten någonstans att nikotinet är sämst om mannen använder det, de blir slöare på något vis

• LillaAw
    Jooosen skrev 2017-08-10 10:37:28 följande:

Okej hörni har lyckats få till det lite iaf! Pos ältest idag cd15. Samlag totalt dag 10,14,15! Så känns bra nu. Kanske får till det imorn med?! Hoppas

Låter som du prickat perfekt :) de lever ju oftast några dagar med. Jag är på äl+3 idag. Känner inget speciellt. Brukar få ont i brösten 4 dagar efter äl så det kommer säkert imorgon.
  • Jooosen
    egalité skrev 2017-08-10 20:00:12 följande:

Nu hoppar jag in igen, ägglossning på måndag. Snusar också alldeles för mycket, fixar dock inte att sluta om jag inte vet att det finns något som gror därinne.. men borde dra ner ifall det nu skulle påverka. En vän till mig blev gravid nu på första försöket, så nu blev jag plötsligt stressad! Men ska försöka ta det lugnt. Jag håller tummarna för er alla <3

Samma här. Snusar din kille? Min gör det rätt mycket. Men han skulle aldrig gå med på att sluta just nu ... kanske om man försökt ännu längre. Då får man nog ta till dom knepen som finns!! Ja. Min vän fick barn imorse! De tog sig på första försöket. Tyvärr hör man ju så mkt om när d tar sig fort men inte för dom som faktiskt får kämpa länge ... lycka till!
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-10 20:06:23 följande:

Låter som du prickat perfekt :) de lever ju oftast några dagar med. Jag är på äl+3 idag. Känner inget speciellt. Brukar få ont i brösten 4 dagar efter äl så det kommer säkert imorgon.

Ja jag hoppas det! Prickat ni in okej? Åå nu börjar helvetestiden av väntan då...
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2017-08-10 20:16:30 följande:

Ja jag hoppas det! Prickat ni in okej? Åå nu börjar helvetestiden av väntan då...

Ja tror det hade sex dagen innan äl :) får se. Är väldigt hoppfull just nu men lör ändras många gånger haha. Har ätit rosenrot den här gången, kanske kan det göra något.
  • egalité
    Jooosen skrev 2017-08-10 20:07:01 följande:
    Samma här. Snusar din kille? Min gör det rätt mycket. Men han skulle aldrig gå med på att sluta just nu ... kanske om man försökt ännu längre. Då får man nog ta till dom knepen som finns!! Ja. Min vän fick barn imorse! De tog sig på första försöket. Tyvärr hör man ju så mkt om när d tar sig fort men inte för dom som faktiskt får kämpa länge ... lycka till!
    Ja han snusar också rätt mycket, kan tyvärr glömma att han slutar :) men jag försöker tänka att mängder av människor snusar, röker och äter märklig mat så jag hoppas det funkar ändå. Verkar det kört får jag muta honom :)
  • bebis2018

Beräknad ÄL den 23/8. Vill att det ska gå snabbt dit nu! Denna gången kör jag med folsyra och bisolvon! Hoppas det ger oss ett + denna gången!!

Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet