• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-08-05 01:13:54 följande:

Haha ja!! Kör nu! Nu blir det ligga en vecka fram!

Haha jajamän. Frågan är nu om man ska vänta tills imorgon så det blir varannan dag eller om man ska köra både igår, idag och imorgon. Hmm
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-05 10:11:47 följande:

Haha jajamän. Frågan är nu om man ska vänta tills imorgon så det blir varannan dag eller om man ska köra både igår, idag och imorgon. Hmm

Ja svårt det där. Har beräknad äl på torsdag. Legat imorse, så försöker köra varannan nu till typ fredag iaf. Vilken dag i cykeln e du på nu?
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-08-05 12:45:54 följande:

Ja svårt det där. Har beräknad äl på torsdag. Legat imorse, så försöker köra varannan nu till typ fredag iaf. Vilken dag i cykeln e du på nu?

Är på Cd13 idag. Min äl har varierat mellan dag 14, 16 och 18 så får se när den dyker upp. Haft sex varannan dag sen mensen tog slut.
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-05 12:59:12 följande:

Är på Cd13 idag. Min äl har varierat mellan dag 14, 16 och 18 så får se när den dyker upp. Haft sex varannan dag sen mensen tog slut.

Okej. Ja min äl har också varierat mycket. När ja började kolla var det typ cd 17. Nu snarare dag 14-15! Är på cd 10 idag!
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-08-05 13:33:34 följande:

Okej. Ja min äl har också varierat mycket. När ja började kolla var det typ cd 17. Nu snarare dag 14-15! Är på cd 10 idag!

Jag har ju koll via Nc så vet egentligen inte när äl är förrän efteråt. Är lite rädd för att man ska missa äl-dagen när man har sex varannan dag. Alltså att äl blir en av de dagarna man inte har sex.
  • Bellebella

Någon som kan hjälpa mig tyda dessa testerna?

Är på bim-5 och testade med eftermiddagsurin. Kände av mild halsbränna och ytterst lite molvärk dem senaste dagarna. Detta är försök nr 8 för oss.... vågar inte hoppas! Vad tror ni??

• Lewaize
    Bellebella skrev 2017-08-05 13:46:12 följande:

Någon som kan hjälpa mig tyda dessa testerna?

Är på bim-5 och testade med eftermiddagsurin. Kände av mild halsbränna och ytterst lite molvärk dem senaste dagarna. Detta är försök nr 8 för oss.... vågar inte hoppas! Vad tror ni??

Hur har det gått :) ? Tagit något mer test?
    d{ ~.~ }b
  • LillaAw

Hur går det för er? Jag fick glad gubbe igår på äl-test så ägglossning idag skulle jag tro. Lite senare än beräknat med natural cycles. Hade sex igår-idag natt men nu åker min kille bort på jobb till onsdag så kan inte få till det mer innan ägglossning :( det stod på testet att man ska ha sex när som helst inom 48 timmar när glad gubbe visas. Tror ni det räcker? Känns så deppigt med misslyckat försök annars. Varje månad är liksom en evighet!!

• Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-07 12:39:42 följande:

Hur går det för er? Jag fick glad gubbe igår på äl-test så ägglossning idag skulle jag tro. Lite senare än beräknat med natural cycles. Hade sex igår-idag natt men nu åker min kille bort på jobb till onsdag så kan inte få till det mer innan ägglossning :( det stod på testet att man ska ha sex när som helst inom 48 timmar när glad gubbe visas. Tror ni det räcker? Känns så deppigt med misslyckat försök annars. Varje månad är liksom en evighet!!

Okej spännande!! Jag har sexat när ja fått glad gubbe några gånger nu men har ju ändå inte tagit sig:( hoppas det gör det för dig!! Men är ju ingen garanti tyvärr! Äl på torsdag för mig. Ska oxå köra gladgubbe - test
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2017-08-07 12:43:23 följande:

Okej spännande!! Jag har sexat när ja fått glad gubbe några gånger nu men har ju ändå inte tagit sig:( hoppas det gör det för dig!! Men är ju ingen garanti tyvärr! Äl på torsdag för mig. Ska oxå köra gladgubbe - test

Ja det står iaf på clearblues hemsida att det är 99% säkert att man träffar rätt. Sen är det ju dock en miljon andra grejer som ska klaffa haha. Sjukt hur komplicerat det kan va när befruktning ska ske. Nästan ett under man lever känns det som
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet