• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • 33villbligravid
    Jooosen skrev 2017-08-02 10:45:16 följande:
    Trist! Har oxå pms en vecka innan speciellt känningar i brösten. Känns därför som man redan en vecka innan mens vet att det inte tagit sig?? Men som sagt, grav symptom känns ju tydligen väldigt likt..
    Precis! Därför känner jag mig också så korkad den där sista veckan när man går och väntar och hoppas, fast det redan står klart att inget ägg befruktats/fastnat.

Önskar att hade en ultraljudsmaskin hemma som kunde kolla med hela förloppet :D (fast inte lär man ju se där heller ...)

Men störigt när man inte vet om det är spermierna som inte hitar fram/ ägget som inte befruktas / ägget som inte utevcklas / inte fastnar och ifall det är samma eller olika orsak varje gång det inte tar sig. Jag skulle fan vilja ha en genomskinlig mage så jag kunde kolla upp exakt varje sekund :D
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-02 11:05:42 följande:

Precis! Därför känner jag mig också så korkad den där sista veckan när man går och väntar och hoppas, fast det redan står klart att inget ägg befruktats/fastnat.

Önskar att hade en ultraljudsmaskin hemma som kunde kolla med hela förloppet :D (fast inte lär man ju se där heller ...)

Men störigt när man inte vet om det är spermierna som inte hitar fram/ ägget som inte befruktas / ägget som inte utevcklas / inte fastnar och ifall det är samma eller olika orsak varje gång det inte tar sig. Jag skulle fan vilja ha en genomskinlig mage så jag kunde kolla upp exakt varje sekund :D

Tänker exakt samma! Undrar vad som gör att man inte får plus. Vet att vi prickar in jävligt bra helt ärligt haha. Så vad är det som ej funkar?! Har äl om en vecka ungefär så nu börjar liggandet antar jag ....
  • FrökenJ90

Ja man undrar ju verkligen i var problemet ligger. Vet att vi har prickat bra iallafall tre av fyra försök men ändå dyker mensen upp. Men kanske 5 gången gillt *Håller tummarna*

• bebis2018

så segt! mensen är fem dagar sen och gravtestet visar neg... :( vill ha mens nu så jag kan få en ny ägglossning!!

• 33villbligravid
    bebis2018 skrev 2017-08-02 18:28:43 följande:

så segt! mensen är fem dagar sen och gravtestet visar neg... :( vill ha mens nu så jag kan få en ny ägglossning!!

Äsch! Men vilken dag i cykeln är du på då? Kollade du med äl-test denna månad så du vet när den var? Så långe mensen uteblir finns ju alltid litet hopp kvar om ett kommande plus! :)
  • bebis2018
    33villbligravid skrev 2017-08-02 18:39:30 följande:
    Äsch! Men vilken dag i cykeln är du på då? Kollade du med äl-test denna månad så du vet när den var? Så långe mensen uteblir finns ju alltid litet hopp kvar om ett kommande plus! :)
    Körde ägglossningstester till cd 19 sen slutade jag. Har nog haft senare ägglossning denna gången helt enkelt... är på cd 31 idag!
  • 33villbligravid
    bebis2018 skrev 2017-08-02 21:03:21 följande:

Körde ägglossningstester till cd 19 sen slutade jag. Har nog haft senare ägglossning denna gången helt enkelt... är på cd 31 idag!

Ok - förstår frustrerande! Men det kan ju ha tagit sig ändå om du fått äl senare i cykeln. Håller tummarna för det!
  • bebis2018

Tror risken är liten... vi hade iofs oskyddat sex helt oplanerat då jag inte hittade ägglossningen. Fortfarande ingen mens cd 32 idag. Ont i magen, ömma bröst och oerhört yr idag. kan inte vara uppe så som det snurrar! Någon som brukar bli yr när ni ska ha mens? har aldrig haft det innan!

• Lewaize

Mensen började idag så nu tillhör jag också 5 månaders gruppen (Y)

Plockade ut kopparspiralen i november -16 för att lära känna min kropp bättre innan vi drog igång verkstaden i maj-17.

Vi är nyss fyllda 26 respektive 30 år, inga barn sedan innan.

Har inte testat några direkta knep månaderna innan förutom ägglossningstester. Men denna månaden ska vi testa med munkpeppar och bisolvon :)

ÄL 14/8 och BIM 29/8.

Har en cykel på 25-29 dagar :)

d{ ~.~ }b
  • Jooosen
    Lewaize skrev 2017-08-03 17:16:45 följande:

Mensen började idag så nu tillhör jag också 5 månaders gruppen (Y)

Plockade ut kopparspiralen i november -16 för att lära känna min kropp bättre innan vi drog igång verkstaden i maj-17.

Vi är nyss fyllda 26 respektive 30 år, inga barn sedan innan.

Har inte testat några direkta knep månaderna innan förutom ägglossningstester. Men denna månaden ska vi testa med munkpeppar och bisolvon :)

ÄL 14/8 och BIM 29/8.

Har en cykel på 25-29 dagar :)

Trist! Men välkommen!
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet