Vi som är på femte försöket till första barnet
Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.
Beräknad äl 6-7 augusti.
Fler som vill hänga på? :)
Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.
Beräknad äl 6-7 augusti.
Fler som vill hänga på? :)
Vilken gyn gick ni till som tog emot efter att "bara" försökt fem månader? Min erfarenhet från andra verkar vara att man i princip måste försökt en evighet för att få hjälp, men jag hoppas jag har fel! Är det privat då eller? Skulle gärna vilja ta en titt på mina äggstockar...
Vilken gyn gick ni till som tog emot efter att "bara" försökt fem månader? Min erfarenhet från andra verkar vara att man i princip måste försökt en evighet för att få hjälp, men jag hoppas jag har fel! Är det privat då eller? Skulle gärna vilja ta en titt på mina äggstockar...
Testet visar inget. Tempen sätter ut ägglossning. Jag förstår ingenting! Blöder än. Inga mängder men mer än när jag hade min minimala mens, och bara färskt blod...
Jag har gått på letrozol så jag var inne på undersökning två veckor innan förra blödningen, och vet därför att jag hade äl då - och enligt min matte skulle äl betyda mens efter ca två veckor. Det här känns bara så konstigt, och mottagningen är ju stängd över sommaren (annars hade jag fått letrozol nu med)
För att besvara den andra frågan i tråden, jag hade gått i två år för min uteblivna mens/äl så jag fick hjälp direkt. Annars kan man säkert gå privat och bara få en besiktning, det är ju inte samma sak som en utredning då man ska ha försökt ett år
Jag tror att det skulle synas på grav-test ifall det är ett missfall..
Hoppas det ordnar sig!
Oj här har det hänt grejer! Välkomna alla nya :) verkar som att vi är flera i samma sits. Jag väntar ÄL på Tors/fre så har en mysig helg nu då maken kommer vara bortrest mån-tors. Denna gången kommer jag försöka chilla lite mer, strunta i ÄL-testen och ha så mycket sex vi orkar när vi är tillsammans!
Testet visar inget. Tempen sätter ut ägglossning. Jag förstår ingenting! Blöder än. Inga mängder men mer än när jag hade min minimala mens, och bara färskt blod...
Jag har gått på letrozol så jag var inne på undersökning två veckor innan förra blödningen, och vet därför att jag hade äl då - och enligt min matte skulle äl betyda mens efter ca två veckor. Det här känns bara så konstigt, och mottagningen är ju stängd över sommaren (annars hade jag fått letrozol nu med)
För att besvara den andra frågan i tråden, jag hade gått i två år för min uteblivna mens/äl så jag fick hjälp direkt. Annars kan man säkert gå privat och bara få en besiktning, det är ju inte samma sak som en utredning då man ska ha försökt ett år
Frustrationen över att det inte funkar är på hög nivå verkligen. Min mens är slut nu så nu börjar vi ha sex igen varannan dag och hoppas på femte gången gillt. Var inne och smög i en barnvagnsaffär idag med sambon. Kunde inte låta bli ^^
Hej! Kom att tänka på en sak. Som givetvis inte behöver gälla dig men tänkte ändå berätta ..
Jag fick en gång mens med två veckors mellanrum och när jag gick till gyn och kollade så sa hen att där fanns en vätskefylld cysta på äggstocken som var en äggblåsa som mognat men aldrig släppt och att det antagligen var den som gav extramensen. Den gick sedan bort av sig själv, och var inte farlig på ngt sätt.
Mycket skumt kan hända i kvinnokroppen ...