• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • Typtessan

Äter också Apoteket kvinna samt tempar med Natural Cycles, har en väldigt regelbunden cykel (men det har ju inte hjälpt hittills! Har också testat ÄL-tester men känns onödigt att fortsätta med nu iom att min ägglossning är så regelbunden.

• Typtessan

Kommer bli tufft att få till nåt denna månad då min man olägligt nog ska resa bort 31/7-3/8 precis när min ÄL är :/

• FrökenJ90

Har också rätt så regelbunden cykel, men som du säger Typtessan så har inte det direkt hjälpt. Har dock insett att min lutealfas skiljer sig lite. De två senaste cyklerna har den varit på 12 dagar och gången innan var den 15. Vet inte om det påverkar.

• Typtessan
    FrökenJ90 skrev 2017-07-24 15:09:15 följande:

Har också rätt så regelbunden cykel, men som du säger Typtessan så har inte det direkt hjälpt. Har dock insett att min lutealfas skiljer sig lite. De två senaste cyklerna har den varit på 12 dagar och gången innan var den 15. Vet inte om det påverkar.

Det är fortfarande regelbundet så borde inte spela nån roll alls :) min brukar oftast vara 12 dagar men har diffat mellan 10-13 också. Hoppas att det är vår tur snart!!
  • bebis2018

Jag tempar och använder NC appen, kör med ägglossningstester samt äter folsyra. Ska även testa ta bisolvon (slemlösande) denn gången. Plus ha sex varannan dag!

• FrökenJ90
    bebis2018 skrev 2017-07-24 20:33:12 följande:

Jag tempar och använder NC appen, kör med ägglossningstester samt äter folsyra. Ska även testa ta bisolvon (slemlösande) denn gången. Plus ha sex varannan dag!

Nyfiken fråga, varför bisolvon? :)
  • Linluva3
    FrökenJ90 skrev 2017-07-24 20:45:39 följande:

Bisolvon är slemlösande, alltså så antar jag att slidsekret blir lättare att ta sig igenom för spermierna :) har testat bisolvon
  • bebis2018
    FrökenJ90 skrev 2017-07-24 20:45:39 följande:
    bisolvon är slemlösande och sägs göra det lättare för spermierna att tränga igenom slidsekretet :) värr och testa känner jag!
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet