• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-07-30 09:40:31 följande:

Åh!

Min mens är typ redan över så nu är det påt

Igen. Denna gång ska ja inte tänka så mkt. Vet faktist inte om ja ens orkar hålla på med äl test.....

Ska också försöka att tänka på något annat, men det har varit ett par riktigt jobbiga veckor här så hade verkligen behövt något positivt i mitt liv. Jag använder inga äl-tester utan använder ju mig av Nc. Nu ska vi helt enkelt ha sex varannan dag och hoppas på tur.

Var så mysigt att smyga runt inne i affären och klämma och känna på vagn ^^ Önskar att vi kan göra det på riktigt eller så snart. Har du funderat/spanat på något sådant? ^^
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-07-30 10:15:27 följande:

Ska också försöka att tänka på något annat, men det har varit ett par riktigt jobbiga veckor här så hade verkligen behövt något positivt i mitt liv. Jag använder inga äl-tester utan använder ju mig av Nc. Nu ska vi helt enkelt ha sex varannan dag och hoppas på tur.

Var så mysigt att smyga runt inne i affären och klämma och känna på vagn ^^ Önskar att vi kan göra det på riktigt eller så snart. Har du funderat/spanat på något sådant? ^^

Åå juste minns att det hade hänt något jobbigt privat också. Vi får ta denna månad i lugn o ro! Nä vågar inte riktigt göra det. Då känns det på något sätt så nära fast det inte är det. Däremot hade jag babyshower för två nära vänner nyligen. Köpte då massa babykläder åt dom. Fan va jobbigt det var. Tänk om d hade varit en själv :(
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-07-30 10:44:58 följande:

Åå juste minns att det hade hänt något jobbigt privat också. Vi får ta denna månad i lugn o ro! Nä vågar inte riktigt göra det. Då känns det på något sätt så nära fast det inte är det. Däremot hade jag babyshower för två nära vänner nyligen. Köpte då massa babykläder åt dom. Fan va jobbigt det var. Tänk om d hade varit en själv :(

Ja det är tufft men försöker hålla skenet uppe. Ja det kändes verkligen som att det var nära men hittills är det ju fortfarande väldigt långt borta.

Vi får helt enkelt försöka släppa lite på trycket och njuta av allt sex ;)

Förstår att det var jobbigt. Man vill ju Sååå gärna själv.
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-07-30 10:50:20 följande:

Ja det är tufft men försöker hålla skenet uppe. Ja det kändes verkligen som att det var nära men hittills är det ju fortfarande väldigt långt borta.

Vi får helt enkelt försöka släppa lite på trycket och njuta av allt sex ;)

Förstår att det var jobbigt. Man vill ju Sååå gärna själv.

Ja det får vi. Vilken cd är du på nu? Jag är på cd4 bara men mensen är som sagt redan slut!
  • FrökenJ90
    Jooosen skrev 2017-07-30 11:14:20 följande:

Ja det får vi. Vilken cd är du på nu? Jag är på cd4 bara men mensen är som sagt redan slut!

Jag är på cd7 idag. Tiden går ju såå långsamt.
  • Jooosen

Hej kompisar! Hur går det? Cd 6 nu och beräknad äl 10 aug. Har haft ovanligt lite sex senaste tiden. Inget på 2 veckor!! Gäller att försöka få till det nu några ggr under älveckan.

Känner mig mindre o mindre hoppfull inför varje försök trots att ja vet att det inte är lång tid... funderar på att strunta i ältest denna gång faktiskt. Kram på er!

• FrökenJ90

Jag är på cd9. Vi har haft sex några gånger. Känner lite denna månaden att vi har sex när vi känner för det (dock inte för sällan) men ändå att inte hålla på att hålla ett "schema" kring varannan dag utan är vi sugna varje dag så gör vi på det. Troligtvis äl till helgen.

Känner mig också mindre hoppfull hela tiden. Frustrerande.

• Jooosen

Samma här. Ska inte heller planera så mycket men jag vet hur svårt det är dock att inte planera ändå! Urs vi får inte tappa hoppet!! Men man har verkligen fått respekt för hur svårt/enkelt det är att bli gravid ....

• FrökenJ90

Nej men det är svårt att släppa planerandet helt men ska ändå försöka litegrann. Ja man har verkligen fått respekt för det. Men vi ska inte ge upp. Snart måste det ju gå!!

• Typtessan

Jag är på CD 12 och väntar ÄL senare i veckan. Känns helt hopplöst denna gång, har verkligen 0 tro på att det kommer bli nåt..Blä! Håller med om att det känns mindre hoppfullt varje gång. Hade en jobbig dag idag med då jag pratade med mamma som tjatade om sina vänners barnbarn. inte riktigt vad man vill höra just nu! Men hon vet ju inget så inte lätt..har ni berättat nåt för era familjer?

Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet