Vi som är på femte försöket till första barnet
Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.
Beräknad äl 6-7 augusti.
Fler som vill hänga på? :)
Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.
Beräknad äl 6-7 augusti.
Fler som vill hänga på? :)
Nåja! Var precis hos gyn. Cd 10 och äggblåsa på 14 mm på höger sida. Hon gissade på äl i början av nästa vecka. Hon förklarade ännu på nytt att Letrozol för mig ska hjälpa äggblåsan mogna ordentligt. Har ju ägglossning av mig själv men tydligen kan det vara så att de inte alltid är tillräckligt mogna trots äl ... Håller tummarna för att det gör det :)
Hur visste du att du behövde gå till gyn? Var det rutinbesök eller bara för att du ville kolla att allt var okej :) ?
Jag vill också vara med i tråden. Är på 5e försöket, 1a barnet, båda 28 år. ÄL troligtvis på måndag. Blev jätteledsen när mensen kom sist, grät typ 5 ggr första dygnet. Nu känner jag mig inte ledsen, men helt utan hopp. Typ "jahapp vi får uppenbarligen leva barnlösa". Även om jag vet att statistiken säger 7 mån osv så känner jag på riktigt INGEN som försökt såhär länge, och då har de flesta av mina vänner ändå barn. Men vi fortsätter trots att jag förlorat hoppet hehe, tur att det inte krävs bebishopp för att kunna ligga ;)
Välkommen in!! Har många vänner som försökt flera månader o sedan lyckats, så det verkar vara helt normalt. Men jag känner precis som du fast jag teoretiskt vet att det är helt normalt. Jag fick mitt första barn på andra försöket, men nu går det betydligt trögare! Använder du ägglossningstest? Sedan jag började använda det har jag förstått att jag prickat in min äl helt fel så nu använder jag det slaviskt!
Fick blinkande gubbe på cb ältest idag och lyckades ha sex. Så nu hoppas jag det snart blir fast gubbe!
Tack! Jo, jag vet också teoretiskt att det är normalt, men känslomässigt är en annan sak uppenbarligen. Ja, jag har använt ÄL-test sen andra försöket, tycker det känns skönt att ha lite koll. Men hittills har mina test alltid verifierat det jag själv trott (baserat på flytningar osv) och jag har alltid fått mensen exakt 14 dygn efter ÄL, så jag "vet" att vi prickat rätt varje gång och att det ändå inte har blivit nåt. Men det är väl positivt att jag verkar ha ÄL iaf osv. Och ändå tryggt för dig att veta att du kan bli gravid och få barn (även om jag fattar att känslan är oro/hopplöshet ändå)! :)
Hej!
Har ni förresten tankar om det här med känslan av "att det aldrig kommer att ta sig", tror ni det spelar någon roll om man är hoppfull eller "ger upp"? Jag nojar ibland på sådan där metanivå att det kanske inte tar sig för att jag inte är tillräckligt positivt inställd - men inte kan väl sådant spela in??
Hej!
Har ni förresten tankar om det här med känslan av "att det aldrig kommer att ta sig", tror ni det spelar någon roll om man är hoppfull eller "ger upp"? Jag nojar ibland på sådan där metanivå att det kanske inte tar sig för att jag inte är tillräckligt positivt inställd - men inte kan väl sådant spela in??
Hej!
Hej!
Hej!