Vi som är på femte försöket till första barnet
Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.
Beräknad äl 6-7 augusti.
Fler som vill hänga på? :)
Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.
Beräknad äl 6-7 augusti.
Fler som vill hänga på? :)
Hade nog äl inatt. Körde äl test trots allt denna cykel med. Hade nästan positivt på sticka igår vid 20.00. Dock glad gubbe på cb. Imorse var det mycket svagare... tror ni ha haft äl då? Har haft lite känningar till o från men inte den smärta ja brukar. Åh så nojig att ja inte fick äl denna månad kanske.. :/.. bifogar bild från igår kl 20:00
Hade nog äl inatt. Körde äl test trots allt denna cykel med. Hade nästan positivt på sticka igår vid 20.00. Dock glad gubbe på cb. Imorse var det mycket svagare... tror ni ha haft äl då? Har haft lite känningar till o från men inte den smärta ja brukar. Åh så nojig att ja inte fick äl denna månad kanske.. :/.. bifogar bild från igår kl 20:00
Nåja! Var precis hos gyn. Cd 10 och äggblåsa på 14 mm på höger sida. Hon gissade på äl i början av nästa vecka. Hon förklarade ännu på nytt att Letrozol för mig ska hjälpa äggblåsan mogna ordentligt. Har ju ägglossning av mig själv men tydligen kan det vara så att de inte alltid är tillräckligt mogna trots äl ... Håller tummarna för att det gör det :)
Min gyn har sagt när jag nojat att om jag får glad gubbe på äl-test så har jag äl. Så försöker leva enligt det. Lycka till!
Nåja! Var precis hos gyn. Cd 10 och äggblåsa på 14 mm på höger sida. Hon gissade på äl i början av nästa vecka. Hon förklarade ännu på nytt att Letrozol för mig ska hjälpa äggblåsan mogna ordentligt. Har ju ägglossning av mig själv men tydligen kan det vara så att de inte alltid är tillräckligt mogna trots äl ... Håller tummarna för att det gör det :)
Åh jag kunde verkligen inte låta bli att prova trots att det bara är bim-6 : ( men hoppades innerligt att det var symptom på en bebis och inte någon form av magkatarr. Det är så svårt att tänka positivt när det gång på gång inte blir något.
Ja - vet faktsikt inte alls om det är vanligt eller inte. Eller om jag ens har just det problemet. Men tydligen ska det ju hjälpa på traven i alla fall.
Eftersom gick privat tror jag att det var för att jag nojade så mycket som gyn skrev ut letrozol fast det ännu inte gått så lång tid. Så jag liksom "säkert" ska få äl och tillräckligt mogna ägg. Men sen kan det ju vara tusen andra saker som spelar in också så vem vet ...
Knappast är det fel på er. Jag är alltid helt övertygad om att det bara är "mig" i hela världen det är fel på, så er andra går det nog bra för ;)
Jag vill också vara med i tråden. Är på 5e försöket, 1a barnet, båda 28 år. ÄL troligtvis på måndag. Blev jätteledsen när mensen kom sist, grät typ 5 ggr första dygnet. Nu känner jag mig inte ledsen, men helt utan hopp. Typ "jahapp vi får uppenbarligen leva barnlösa". Även om jag vet att statistiken säger 7 mån osv så känner jag på riktigt INGEN som försökt såhär länge, och då har de flesta av mina vänner ändå barn. Men vi fortsätter trots att jag förlorat hoppet hehe, tur att det inte krävs bebishopp för att kunna ligga ;)
Jag förstår inte. Tempen gick upp lite idag så antog att äl var igår men nu ikväll är flytningarna mer sega än innan. Frågan är när äl är egentligen :s