• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • Jooosen

Jaha nu börjar återigen väntan. Äl +1 idag. Hade som tidigare skrivit att vi inte hade sex den dagen jag kände äl värk utan två dagar innan samt en dag innan. Hoppas nu!! Dock börjar ja känna mindre hopp efter varje försök :-/

• FrökenJ90

Jag är på äl+3 enligt Nc. Hatar att vänta. Är dock inte öm om brösten som jag brukar vara efter äl.

• Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-12 13:48:05 följande:

Jag är på äl+3 enligt Nc. Hatar att vänta. Är dock inte öm om brösten som jag brukar vara efter äl.

Samma här. Brukar känna av i bröstvårtorna men könner typ inget nu... Jaja lång väntan
  • LillaAw

Eviga väntan. Är på äl+5 idag. Känner inget. Inga pmssymtom än iaf. Är sjukt otålig, har köpt tidiga test eftersom jag är sjukt testberoende men ska inte testa fören äl+10 alltså på torsdag tidigast.

• inez898
    Jooosen skrev 2017-08-12 10:07:03 följande:

Samma här. Kört med äl test oxå några månader. Men egentligen dumt då ja vet. Fast känns tryggt. Får alltid flytningar några dagar innan plus värk den dagen ägget släpper. 28 dagars cykel och haft äl dag 15 eller 16 varje gång. Så prickat har man ju gjort :/ ... kör ni varannan dag kring äl eller hur brukat ni göra?

Vi körde varannan dag de första månaderna, men helt ärligt så pallar jag inte det längre. Vi ser till att ligga 2-3 ggr så nära ÄL som möjligt och resten av tiden ligger vi när vi har lust. Jag vill inte att sex ska bli en jobbig grej istället för en härlig och eftersom jag vet när jag har ÄL så känns det onödigt att schemalägga liggen under resten av månaden. Men min kille brukar också hålla koll på tiden i månaden osv så jag behöver liksom inte "upplysa" honom om när det närmar sig osv. Hur gör ni? :)
  • LillaAw

Har sån sjuk stickande smärta i magen vid livmodern. Undra om det kan kännas något om ett ägg fäster?! Kan ju va något annat nu men rent tidsmässigt så kan det stämma om det fäste nu. Hoppas vi alla plussar den här gången!

• egalité
    LillaAw skrev 2017-08-12 21:08:54 följande:

Har sån sjuk stickande smärta i magen vid livmodern. Undra om det kan kännas något om ett ägg fäster?! Kan ju va något annat nu men rent tidsmässigt så kan det stämma om det fäste nu. Hoppas vi alla plussar den här gången!

Så kändes det för mig med mitt första (och enda) barn! Så hoppas! Fick ett djupt stick i ena sidan, några dagar senare fick jag plus!

Jag har fortfarande blinkande gubbe men har haft sex varje dag i fyra dagar. Så jag hoppas gubben blir fast innan jag går hjulbent :)
    Vi gör detta tillsammans så vi båda har full koll på det mesta. Jag är dock betydligt mer drivande, min man är rätt laid back (vilket iofs är väldigt tur)
  • Jooosen
    inez898 skrev 2017-08-12 18:22:38 följande:

Vi körde varannan dag de första månaderna, men helt ärligt så pallar jag inte det längre. Vi ser till att ligga 2-3 ggr så nära ÄL som möjligt och resten av tiden ligger vi när vi har lust. Jag vill inte att sex ska bli en jobbig grej istället för en härlig och eftersom jag vet när jag har ÄL så känns det onödigt att schemalägga liggen under resten av månaden. Men min kille brukar också hålla koll på tiden i månaden osv så jag behöver liksom inte "upplysa" honom om när det närmar sig osv. Hur gör ni? :)

Precis, kan lätt bli en jobbigt moment helt plötsligt. Min kille får lite prestationsångest typ. Jag hintar mest när det är dags att ligga lite extra. Så prickade in rätt bra denna gång tror jag !!
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-12 21:08:54 följande:

Åh spännande!! Hur Många dar efter äl är du?
  • LillaAw
    Jooosen skrev 2017-08-13 01:39:04 följande:

Åh spännande!! Hur Många dar efter äl är du?

Ja! Äl +6 idag. Men va säkert inte det man känner efter så mycket och intalar sig grejer. Har dock inte fått några pmssymtom än som jag alltid har. Spända bröst har jag alltid men det har inte kommit än.
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet