• Jooosen

Vi som är på femte försöket till första barnet

Här kommer jag tyvärr! Mensvärken har börjat och mensen kommer vilken timme som helst. Känner igen många av er men iaf: jag 28 år sambon 27. Är inne på femte försöket. Regelbunden cykel, kör äl-test.

Blev väldigt ledsen denna gång mensen kom då vi denna månad prickade in allt otroligt bra. Var t o m hos gyn som såg att ja hade ägglossning samma dag!! Nåväl. Kom igen nu allihopa :)

• Jooosen
    LillaAw skrev 2017-07-27 11:42:01 följande:

Tråkigt att det inte tog sig, nu kämpar vi vidare :) den här gången hoppas vi på många plus! Va ju också på gyn förra försöket och såg en stor äggblåsa som skulle spricka samma dag eller dagen efter. Prickade också in perfekt men icke! Man blir besviken såklart. Vår tur kommer snart! Kram <3

Juste jag minns att du oxå var hos gyn! Ja nu kämpar vi vidare! När har du nästa äl? Kram!
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-07-29 10:57:41 följande:

Hejhej!

Tänkte hänga på här. Har följt med både denna och föregående tråd, men inte skrivit hittills. 

Har beräknad BIM på må, men känner att mensen antagligen kommer tidigare, typ imorgon. Räknar inte med ngt denna månad i och med missade ÄL och hade sex typ 5-6 dagar före så räknar med att det inte duger...

Före det försök i 4 månader utan resultat och då har ÄL prickats perfekt med hjälp av Clearblues ÄL-test. Har fått glad gubbe varje månad. Dagen för ÄL kan variera men lutealfasen är alltid 14 dagar. Cykeln 26-28 dagar.

Borde alltså vara skolboksexemplet för att bli gravid lätt, men icke :/ 

Har dock redan fått Letrozol utskrivet för nästa cykel, vilket tydligen ska hjälpa ÄL, men fattar inte riktigt vad det gör om man redan har Ägglossning? Kanske den blir starkare eller fler ägg mognar? Någon som vet?

Är rädd att jag helt enkelt har dålig kvalitet på äggen och det därför inte tar sig.. mannen har barn sedan tidigare och jag har själv blivit gravid i misstag som 20-åring men gjorde då abort.

Nu 33 och orolig att åldern spelar in ... 

Men ja när mensen nu kommer blir beräknad ÄL 13.8 och BIM 26.8.

Å välkommen! Är oxå ett skolboksexemplar trodde jag! Men icke. Skönt ändå att du har ett bevis på att du faktiskt kan bli gravid. Det är det jag är så rädd för! Att det ens är möjligt liksom. Tror inte din ålder spelar så stor roll alls! Letrozol, fick du det hos gyn? Låter ju konstigt in du har äl!
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-07-29 11:50:10 följande:

Ja - fast jag tänker ju att det bara betyder att jag kunde bli gravid för 13 år sedan - man blir ju helt paranoid här :D 

Har i perioder festat ganska hårt med mycket alkohol och cigaretter där mellan 20 och 30 och är lite rädd det satt sina spår ...

Jo, gyn skrev ut Letrozol, tror jag verkade så desperat när jag var där efter fjärde misslyckade försöket.

Till saken hör också att jag var hos gyn samma dag som hade glad gubbe på ägglossningstestet, men hon såg inte ändå ngn blåsa (kan tydligen vara så att tarmarna skymer sikten så den inte syns på vul), men gissar Letrozolet ändå är för att säkerställa ÄL. Gyn påstod ändå att jag säkert hade ÄL fast hon inte såg någon blåsa eftersom "kanalen" var öppen och sekretet var rätt ..

Nästa cykel ska jag då äta Letrozol och komma in cykeldag 10 för att se att ÄL säkert inträffar. 

Sedan har jag en egen teori om att min höger äggstock gått in i viloläge, för känner alltid av ÄL från vänster och senast hos gyn såg hon också definitivt att inget hände på höger sida... så kanske letrozolen kan kicka igång min högra äggstock (jag inbillar mig att de bättre äggen ligger där :D)

Ursäkta långt inlägg - men är bara så skönt att skriva av sig! Håller tummarna för alla här :D

Ja okej! Jag vet man blir lite knäpp av att tänka på allt!! Jag var oxå hos gyn samma dag som glad gubbe. Hon såg ett ägg som snart skulle släppa. Vi prickade in sex jättebra förra cykeln men det är ju så mkt som ska till att vara rätt. Är nojig då min mens endast är 2-3 dagar lång.. men inget att oroa sig för enligt gyn. Ååå känns som att alla blir gravida så jäkla enkelt. Man vill bara att det ska ske nuuuuu!
  • Jooosen
    Linluva3 skrev 2017-07-29 15:04:51 följande:

Kom din mens alltså? :/

Ja :( den kom tyvärr. Dock pågick den som vanligt otroligt kort, typ 2 dagar så den är redan slut... konstigt men men! Nästa äl 10 aug och bim 24 aug!
  • Jooosen
    egalité skrev 2017-07-29 23:52:43 följande:

Vilken gyn gick ni till som tog emot efter att "bara" försökt fem månader? Min erfarenhet från andra verkar vara att man i princip måste försökt en evighet för att få hjälp, men jag hoppas jag har fel! Är det privat då eller? Skulle gärna vilja ta en titt på mina äggstockar...

Hej! Var egentligen inte där av fertilitetsskäl utan pga att min mens är så kort och smärtsam. Så jag bad henne kolla äggstockar och slemhinnans tjocklek när ja ändå var där!
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-07-29 19:26:59 följande:

Frustrationen över att det inte funkar är på hög nivå verkligen. Min mens är slut nu så nu börjar vi ha sex igen varannan dag och hoppas på femte gången gillt. Var inne och smög i en barnvagnsaffär idag med sambon. Kunde inte låta bli ^^

Åh!

Min mens är typ redan över så nu är det påt

Igen. Denna gång ska ja inte tänka så mkt. Vet faktist inte om ja ens orkar hålla på med äl test.....
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-07-30 10:15:27 följande:

Ska också försöka att tänka på något annat, men det har varit ett par riktigt jobbiga veckor här så hade verkligen behövt något positivt i mitt liv. Jag använder inga äl-tester utan använder ju mig av Nc. Nu ska vi helt enkelt ha sex varannan dag och hoppas på tur.

Var så mysigt att smyga runt inne i affären och klämma och känna på vagn ^^ Önskar att vi kan göra det på riktigt eller så snart. Har du funderat/spanat på något sådant? ^^

Åå juste minns att det hade hänt något jobbigt privat också. Vi får ta denna månad i lugn o ro! Nä vågar inte riktigt göra det. Då känns det på något sätt så nära fast det inte är det. Däremot hade jag babyshower för två nära vänner nyligen. Köpte då massa babykläder åt dom. Fan va jobbigt det var. Tänk om d hade varit en själv :(
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-07-30 10:50:20 följande:

Ja det är tufft men försöker hålla skenet uppe. Ja det kändes verkligen som att det var nära men hittills är det ju fortfarande väldigt långt borta.

Vi får helt enkelt försöka släppa lite på trycket och njuta av allt sex ;)

Förstår att det var jobbigt. Man vill ju Sååå gärna själv.

Ja det får vi. Vilken cd är du på nu? Jag är på cd4 bara men mensen är som sagt redan slut!
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet