• Jooosen

Vi som är på femte försöket till första barnet

FrökenJ90 skrev 2017-08-23 08:36:18 följande:

Tack :DTack snälla! Nej jag har inte känt något förrän igår när jag mådde illa. Ja vi har ju följts en bit nu. Hoppas att du också plussar snart så vi kan följas i graviditeten också. Känns så himla overkligt. Fattar inte att jag är gravid xD

Åh ja det vore grymt! Beräknad mens imorn... men känns exakt som vanligt typ :/
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-23 11:57:01 följande:

Det enda jag känner är att det moler i magen.

Kände du inget i brösten alls??
  • Jooosen
    Fillifjonkan05 skrev 2017-08-23 17:55:36 följande:

Hej! Jag hoppar in här om det är okej. Jag har försökt lite mer en 5 gånger, är inne på 1 och ett halvt år nu. Jag är på bim +1 tror jag, min mens är väldigt oregelbunden. Ville ha andra ögon utifrån på mitt test jag tog i morse om ni ser något? Första är orginal bild den andra har jag max kontrast på, kanske är fusk haha men det syns ju bättre, vad tror ni spökstreck?

På den andra ser man Verkigen!!
  • Jooosen
    Fillifjonkan05 skrev 2017-08-23 22:49:12 följande:

Tog ett till nu med kvällsurin, kunde inte hålla mig!! Den här har jag inte reducerat heller. Vad tror ni? :)

Ett givet plus! Grattis!!!
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-23 23:20:10 följande:

Jooosen har inte du bim snart? :) tänkte du testa?

Jo imorn! Alltså torsdag. Men ömheten i brösten har sakta avtagit sista dagarna som det brukar när mensen kommer :( ... kanske testar imorn eller så skiter ja i det hehe.. hur ligger du till nu??
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2017-08-23 23:53:26 följande:

Jag fick mens idag tre dagar efter bim så blir ett 6e försök här tyvärr :/ håller dock tummarna för er andra som fortfarande har chansen! :) vi har ju följts åt genom trådarna

Åå vad tråkigt!! :(( Juste läste nog det lite snabbt tidigare idag (hetsläste på lunchrasten hehe) ja men nu när man könner till varandra vore det "kul" med en ny grupp för oss? Tror nämligen mensen kommer.. ska vi köra en ny grupp?
  • Jooosen

Testade neg idag på bim som väntat... fan!!! Denna gången blev ja riktigt besviken.... bli ett 6e försök alltså :(.

• Jooosen
    Typtessan skrev 2017-08-24 12:13:30 följande:

Känner med er! Är så jävla tungt med negativa besked och mens. Jag är också med till nästa försök. Det lite tråkiga är att min cykel inte verkar va synkad med er andra i gruppen, har ÄL beräknad på måndag så nu är det den bästa veckan (den sk ligg-veckan, haha).

Fråga - Hur mycket känner ni av era äggstockar? Jag har haft värk i mina senaste månaderna, kontaktade gyn igår och då vill de att jag skulle komma in och träffa en läkare. Blev lite orolig..

Haha ligg på nu!! Jag känner av ena äggstocken rätt mycket vid ägglossning. Typ varannan gång höger varannan vänster. Fick tom ta alvedon för några månader sen... menar du vid ägglossning eller för övrigt?
  • Jooosen
    Typtessan skrev 2017-08-24 12:27:43 följande:

Will Do! Konstigt nog har detta med att försöka bli gravida haft en bra inverkan på sexlivet :) Nä förr kände jag bara av dem vid ÄL men nu är det varje dag fast inte hela tiden.. det liksom ilar och bränner i ljumskarna, speciellt på kvällarna.

Hmmm nje det känner jag inte igen. Kanske lugnar att kolla upp det men är säkert inget konstigt. Ja har varit hos gyn två ggr men pga så kort blödning när ja har mens.. plus konstig smärta vid mens när ja går på toa. Allt såg bra ut... gah man vill bara veta om det finns något fel hos en själv eller killen..
  • Jooosen
    Typtessan skrev 2017-08-24 13:06:29 följande:

Hmm ja jag hade ju inte tänkt att gå dit utan ville bara stämma av på tele, därför jag vart lite orolig när de ville att jag skulle komma dit. Menmen, är säkert ingen fara :) Om man tittar på statistiken är det mest sannolika för oss alla i denna gruppen ändå att vi bara har otur med slumpen!

Ja men det känns säkert skönt efteråt!! Ja blev lugnare efter iallafall trots att oron att bli gravid såklart kvarstår. När ska du gå dit? Ja jag hoppas Verkigen det!!!!
  • Jooosen
    FrökenJ90 skrev 2017-08-25 08:12:56 följande:

Ville bara visa er dagens test. Tog ju ett till, mest för skojs skull,(Hade bara ett test kvar) för att se om jag fick en stegring, och visst fick jag det. Strecket är inte jättestarkt men det är ett tydligt streck nu.

Underbart!!! Skälv har ja världens mensvärk ... mensen kom igårkväll.

Blev riktigt Nere denna gång :/
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-25 08:57:57 följande:

Hej! Idag äl + 10 ser det ut så här! Kan det vara ngt på gång??

Men ja typ?! Ja ser något!
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-25 09:03:32 följande:

Den var lite oskarp. Här en annan. Tog testet på toan på ett varuhus och måste fråga en random kvinna och hon såg också!!! Nu hoppas vi på stegring!!

Haha va rolig du e!! En Random haha. Detta bådar gott ju! Fan avis ja blir. Sitter själv med ursäkta detaljer men floder av mens denna gång :(
  • Jooosen

Har gjort en ny grupp. Hänger kvar i denna i kollar hur det går för er som e kvar! Men då vet ni att d finns en ny

• Jooosen
    bebis2018 skrev 2017-08-25 18:43:39 följande:

Vad heter gruppen?

"Vi som är inne på 6e försöket med första barnet"
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-26 06:32:35 följande:

God morgon tjejer! Så här ser det ut idag! Ursäkta att jag bombarderar er är bara så till mig och tror inte mina ögon! Mensvärk hela tiden kan jag meddela och ömma bröst ...

Nu behöver jag hjälp. Ska på bröllop i norra Finland idag och det kommer att bjudas på massor av sprit. Jag är inte känd för att spotta i glaset om vi säger så ;) Hur ska jag klara detta utan att ngn märker? Vill inte berätta ännu då bara är på BIM - 3. Manner är inte med så får ingen hjälp av honom med att smuggla undan vinglas!

Alltså vad spännande! Ser garanterat ut som plus! Skyll på uvi kanske? Stark penicillinkur där du mår illa om du dricker. Eller ser folk igenom det? Kommer folk märka om du låtsas dricker och sen häller ur på toa osv? Är det en sittande till bords middag? (Antar d pga bröllop men ..)kram
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-26 10:13:07 följande:

Sedan undrar jag: Detta är testa tidigt stickor. Påverkar det resultatet? Streckets tydlighet? Alltså om jag skulle testa med vanligt, Skulle det synas då också?

Ta ett digitalt!
  • Jooosen
    33villbligravid skrev 2017-08-28 07:33:55 följande:

Stort tack! Håller tummarna för dig nu!! Jag fick ju Letrozol utskrivet fastän inte gått så lång tid och borde ha egen ägglossning. Kanske det var det som gjorde susen!

Juste! Jag känner ju av min äl tydligt men kanske ändå borde be om det?
Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet