• FrökenJ90

Vi som är på femte försöket till första barnet

Då mensen kom idag startar jag en ny tråd. När mensen är slut kör vi igång vårt 5 försök.

Beräknad äl 6-7 augusti.

Fler som vill hänga på? :)

• Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-14 13:26:09 följande:

Nåja! Då börjar den olidliga väntan igen. Glad gubbe på morgonen. Har sexat hela veckoslutet i festivalanda och fick till ett sista snabbligg på lunchen. Nu åker mannen iväg. Hoppas hoppas det räcker ändå!! :D

Vi får hålla ut tillsammans, ska tvinga mig själv att bara ta ett test denna gången.. när har du bim?
  • 33villbligravid
    egalité skrev 2017-08-14 22:12:14 följande:

Vi får hålla ut tillsammans, ska tvinga mig själv att bara ta ett test denna gången.. när har du bim?

Bim 28-29.8. Brukar komma ganska jämt 14 dagar efter glad gubbe har jag märkt.. brukar faktiskt inte testa eftersom mensen är så regelbunden efter äl. Men nu nästa gång tror jag testar veckoslutet innan eftersom har ett bröllop då på Bim -2/-3. Att OM det nu skulle tagit sig vill jag veta ...
  • egalité
    33villbligravid skrev 2017-08-14 22:31:48 följande:
    Bim 28-29.8. Brukar komma ganska jämt 14 dagar efter glad gubbe har jag märkt.. brukar faktiskt inte testa eftersom mensen är så regelbunden efter äl. Men nu nästa gång tror jag testar veckoslutet innan eftersom har ett bröllop då på Bim -2/-3. Att OM det nu skulle tagit sig vill jag veta ...
    Då har vi samma bim-dag! :) det förstår jag, men du borde ju kunna få resultatet där innan helgen! Jag ska försöka släppa det dessa två veckor, får väl tänka att jag gjort allt jag kan.
  • 33villbligravid
    egalité skrev 2017-08-14 22:39:37 följande:

Då har vi samma bim-dag! :) det förstår jag, men du borde ju kunna få resultatet där innan helgen! Jag ska försöka släppa det dessa två veckor, får väl tänka att jag gjort allt jag kan.

Ja precis! Vad mer kan man göra än hålla koll på ÄL och ligga? Håller tummarna för oss alla :)
  • bebis2018

Woohoo! ÄL om fem dagar! Dags att börja ligga ;) Hoppas det blir något denna gång! Kört med bisolvon två gånger om dagen och folsyra!

• FrökenJ90

Äl+6 idag. Det enda är att jag kände som hugg/stick i magen idag. Annars känner jag inget. Inte ens ömma bröst som jag brukar ha.

Försöker med första barnet sen april 2017
  • LillaAw
    FrökenJ90 skrev 2017-08-15 16:40:57 följande:

Äl+6 idag. Det enda är att jag kände som hugg/stick i magen idag. Annars känner jag inget. Inte ens ömma bröst som jag brukar ha.

Jag kände också ett hugg och några stickningar som varade nån minut på äl+5. Nu är jag på äl+8 och har inga symtom. Ingen pms eller onda bröst som alltid går upp en storlek några dagar efter äl. Känns konstigt. Antingen tog det sig eller så kanske jag inte ens hade ägglossning denna månaden :S
  • FrökenJ90
    LillaAw skrev 2017-08-15 20:21:52 följande:

Jag kände också ett hugg och några stickningar som varade nån minut på äl+5. Nu är jag på äl+8 och har inga symtom. Ingen pms eller onda bröst som alltid går upp en storlek några dagar efter äl. Känns konstigt. Antingen tog det sig eller så kanske jag inte ens hade ägglossning denna månaden :S

Hoppas att det är något positivt då. Undrar också om jag faktiskt hade äl men Nc har ju markerat ut den så antar att jag hade. Ska testa på lördag. Bim på måndag. När har du bim?
  • LillaAw

Har bim på söndag så får se när jag testar tänkte först torsdag men nu blir det nog fredag. Vill mest ha ett säkert test för orkar inte analysera massa otydliga mer :) Får verkligen alltid ont i brösten 4 dagar efter äl men nu inget alls så därför jag tänker att äl kanske aldrig var. Dock positivt äl test och tempökning i NC. Förvirrande! Håller tummarna för oss alla för plus!

• FrökenJ90

Då har vi bim nära varandra. Brukar inte testa innan men vi ska på fest så tänkte ta ett test. Dricker nog inte ändå men vill ändå veta. Har dock inga tidiga tester så får chansa med ett vanligt. Håller också tummarna för oss alla!

Svar på tråden Vi som är på femte försöket till första barnet