När tycker du att abort är okej?
Själv tycker jag att Sveriges system är bra.
Själv tycker jag att Sveriges system är bra.
Varför? Vad räknar du som ett prematurbarn? Knappast den geleartade lilla klump man trycker ur sig vid en tidig abort, men jag vet ju inte. Du kanske tycker det?
Nja, du får ha din åsikt hur mycket du vill. Jag skulle aldrig drömma om att försöka tvinga dig eller någon annan att göra abort mot sin vilja. Inte ens om ditt liv stod på spel. Men lägg dig inte i hur andra gör, utan låt dem lösa sina livsbekymmer så gott de kan. En abort är inte något någon gör för sitt höga nöjes skull, utan för att alternativet hade varit värre.
Jag beklagar verkligen att du drabbades av missfall, och förstår att du räknade dem som barn eftersom de var önskade.
Grisar, rödspättor, råttor, kackerlackor, malariamyggor, pilgrimsmusslor och kycklingar är också liv. Och ja, jag anser att olika liv är olika mycket värda. Kattens liv är för mig mer värt än råttans, fjärilens mer än knottens, och mammans mer än fostrets.
Nu är jag iofs för fri abort i nuvarande form och inte för att hindra någon att avsluta sin graviditet men varför känner du behov av att dra exempel på "olämpliga mödrar" i abortdiskussion?
Antingen är det fel att döda embryo/foster eller så är det inte. Betraktar vi det som en mänsklig varelse vore i princip risk för moderns liv vara enda acceptabla anledningen för abort. Talar vi om en cellanhopning utan mänskligt värde spelar anledningen till aborten ingen som helst roll.
Abort är alltid ett mord, det kan aldrig bortförklaras.
Vi som vill rädda liv kan vara glada att världen har bättre ledare som Trump och Putin.
Du har en fruktansvärd människosyn, det är inte bara din kropp det handlar om när det gäller att utföra ett mord på en annan människa.
De borde sänka abortgränsen till betydligt lägre än v 22.
vecka 16 känns mer rimlig