När tycker du att abort är okej?
Själv tycker jag att Sveriges system är bra.
Själv tycker jag att Sveriges system är bra.
Jag skulle aldrig lägga mina val på någon annan så därför tycker jag det är bra som vi har det nu i Sverige dvs det är upp till var och en, man är varken tvingad eller förbjuden att göra abort.
Jag är ok med abort under hela graviditeten, men då handlar det i så fall om att flytta ut barnet i kuvös om det kan klara sig där. I praktisk mening tycker jag nuvarande system (Sverige) fungerar bra i den mån jag kan bedöma det (aldrig behövt göra en abort).
Bara okej om det är resultat av våldtäkt eller om fostret har allvarlig sjukdom, missbildning eller kromosomavvikelse.
Är man mogen nog att ha sex får man se till att skydda sig!
Bara okej om det är resultat av våldtäkt eller om fostret har allvarlig sjukdom, missbildning eller kromosomavvikelse.
Är man mogen nog att ha sex får man se till att skydda sig!
Jag tycker inte sex är ett särskilt rimligt skäl till att upphäva någons kroppsliga självbestämmande. Även om du särskilt anstränger dig för att bli gravid har du fortfarande rätt att göra en abort.
Suck. Ännu en som tror att alla preventivmedel är säkra. Eller att det är bättre för kvinnan/barnet/samhället att låta en missbrukande tjej tvingas föda barn istället för att göra abort för att hon glömde att ta sina piller. Jag blir så less på alla moralister som sitter på sina höga hästar och vill göra sig av med en rättighet som våra - ännu levande! - förmödrar har slagit sig blå för att driva igenom. Men du ser förstås hellre att kvinnor dör i sviterna av illegala aborter, för det är väl bara rätt åt dem i dina ögon.