När tycker du att abort är okej?
Själv tycker jag att Sveriges system är bra.
Själv tycker jag att Sveriges system är bra.
Tycker också man borde erbjuda gratis preventivmedel kanske upp till 25 års ålder. Och fånga upp de som gjort flera aborter (om kvinnan själv vill!!) för att utröna hur man kan hjälpa för att det inte ska hända igen.
Kan man kalla något som inte ens har bildat skelett för människa?
Nej det är inte en människa. Det är ett embryo/foster.
Hon kan ju lämna bort barnet.Vilken rätt har en mamma att släcka ett liv på en människa från v 22?Ingen.
Förstår inte frågan? Om man har blivit våldtagen har man själv inte gjort valet att riskera att bli gravid, man kan ha haft psykiska men osv som gjort att man hamnat i en depression eller fått PTSD, man kanske upptäcker graviditeten senare pga detta. Man kan förneka symptomen för att man är i förnekelse av vad som hänt tex.
Tycker också man borde erbjuda gratis preventivmedel kanske upp till 25 års ålder. Och fånga upp de som gjort flera aborter (om kvinnan själv vill!!) för att utröna hur man kan hjälpa för att det inte ska hända igen.
Ja det kan man! Det har ett helt unikt dna och allt som behövs till just denna nya människa finns klart. Det är klart det är en människa!
Ni vill enbart ha ursäkter för att slippa ta ansvar för vad ni gör. Skäms!
Eh, va? Läs min kommentar igen och sluta stoppa ord i min mun är du snäll. Skrev aldrig överfallsvåldtäkt? Blir du våldtagen av din partner är det också våldtäkt. Jag tycker inte att sena aborter ska vara fritt fram för vem som helst att göra nej, men jag vill samtidigt inte förbjuda det helt för att det finns speciella fall där det behövs, tex vid våldtäkt och fosterskador osv.
Lägg aldrig ord i min mun igen.