När tycker du att abort är okej?
Själv tycker jag att Sveriges system är bra.
Själv tycker jag att Sveriges system är bra.
Alltid förstås!
Vem annat än mamman ska bestämma det? Imanen, Rabbin eller Prästen. Eller de religiösa idioterna i byn?
Okej, det visste jag inte. Säg 22 veckor vid våldtäkt och sjuka foster då.
Aldrig okej. Att döda en människa är ALDRIG ok! Inte "ens" ett oskyldigt värnlöst foster - det ÄR också en M Ä N N I S K A ! ! !
Aldrig okej. Att döda en människa är ALDRIG ok! Inte "ens" ett oskyldigt värnlöst foster - det ÄR också en M Ä N N I S K A ! ! !
Jag menar att det alltid är mamman som ska få avgöra om hon vill föda fram ett barn hon faktiskt inte vill ha eller inte. Ska du tala om för henne när det är rätt eller fel?
Då hoppas jag att du står där med din förbannade prydhet och tar emot det oönskade barnet med öppna armar och ger det en trygg och härlig uppväxt.
Lagstiftningen är bra i Sverige som den är nu tycker jag. Tror de som gör sena aborter har mycket god anledning till det, så jag ser inte det som ett problem i de fall det sker. Att skärpa abortlagstiftningen skulle absolut inte vara bra då det bara leder till fler illegala aborter eller barn som föds oönskade och inte tas väl om hand. Däremot är det ju jättebra om man jobbar med preventivmedelsrådgivning och annat riktat speciellt mot yngre personer för att förebygga oönskade graviditeter.