• Angeleyez

BF 15-31 AUG 2017

Någon mer som nyligen plussat och beräknar förlossning från mitten av augusti som vill följas vid genom graviditeten??

• Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017
  • Hönan92
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 11:42:54 följande:

Hur mår ni som befinner er i v.7?

Gick in i vecka 7 idag och mår okej, illamående som kommer och går, molvärk/växtvärk emellanåt, svullen mage och ömma bröst + bröstvårtor. Men jag har fått ischias så har sån otrolig smärta i vänstra skinka. Kommer och går men igår kväll var det som värst kunde inte ens gå som sambon fick komma och stödja/knuffa mig framåt, fy faan denna smärta..... Jobbar på ett fysiskt jobb med både mycket lyft och gång.

Hur mår du?
  • Silkworm

Hej alla fina gravida! 

Jag gick in i vecka 8 härom dagen. Nästa vecka ska jag på inskrivning hos MVC. Jag och min sambo är så glada över att ha blivit gravida, men jag mår skit. Är helt slut! Ständigt trött, illamående, och har yrsel. Yrseln är värst - jag är rädd för att det ska svarta för ögonen när jag är ensam. Glädjer mig med att alla jag pratar med säger att det inte kommer hålla i sig hela graviditeten :) Hoppas det blir bättre snart! 

Finns det någon hemlig facebookgrupp för oss med BF i augusti? :) 

• anonymis3ns
    Hönan92 skrev 2017-01-04 11:51:31 följande:

Gick in i vecka 7 idag och mår okej, illamående som kommer och går, molvärk/växtvärk emellanåt, svullen mage och ömma bröst + bröstvårtor. Men jag har fått ischias så har sån otrolig smärta i vänstra skinka. Kommer och går men igår kväll var det som värst kunde inte ens gå som sambon fick komma och stödja/knuffa mig framåt, fy faan denna smärta..... Jobbar på ett fysiskt jobb med både mycket lyft och gång.

Hur mår du?

Jag mår illa, främst på morgnarna, men känner mig allmänt osugen på mat hela dagen, samtidigt som jag är hungrig och sugen på vissa saker. Känner mig bakis typ! Trött! Brösten är bara ömma när man klämmer på dem, men ingen fara alls. Har ett ma sen tidigare så är orolig, då hade jag dock inga symtom alls så försöker se detta som positivt.
  • Hönan92
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 12:11:24 följande:

Jag mår illa, främst på morgnarna, men känner mig allmänt osugen på mat hela dagen, samtidigt som jag är hungrig och sugen på vissa saker. Känner mig bakis typ! Trött! Brösten är bara ömma när man klämmer på dem, men ingen fara alls. Har ett ma sen tidigare så är orolig, då hade jag dock inga symtom alls så försöker se detta som positivt.

Okej, låter lite som mig inte alls sugen på mat men är hungrig. Okej mina bröst är så pass ömma att om jag bär något emot dom eller "hoppar" till så ömmar dom, men inte så störande. Har ett MF i vecka 11 bakom mig så är också nojig trots alla symptomer.
  • Lisa.Lo

Det är många förkortningar som jag inte fattar.. Mf kunde jag lista ut, men vad är Ma?

• Misscaswell
    Lisa.Lo skrev 2017-01-04 17:01:26 följande:

Det är många förkortningar som jag inte fattar.. Mf kunde jag lista ut, men vad är Ma?

Missfall (mf) säger man när fostret dör och blöder ut, och missed abortion (ma) är när fostret dör men stannar kvar tills det upptäcks vid ul. Tror jag.
  • Madfih072
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 11:42:54 följande:

Hur mår ni som befinner er i v.7?

Mår superbra förutom trötthet! Annars mår jag som vanligt 6+4 :)
  • carrolinea
    Silkworm skrev 2017-01-04 12:06:45 följande:

Hej alla fina gravida! 

Jag gick in i vecka 8 härom dagen. Nästa vecka ska jag på inskrivning hos MVC. Jag och min sambo är så glada över att ha blivit gravida, men jag mår skit. Är helt slut! Ständigt trött, illamående, och har yrsel. Yrseln är värst - jag är rädd för att det ska svarta för ögonen när jag är ensam. Glädjer mig med att alla jag pratar med säger att det inte kommer hålla i sig hela graviditeten :) Hoppas det blir bättre snart! 

Finns det någon hemlig facebookgrupp för oss med BF i augusti? :) 

Ja det gör det :) skicka meddelande till mig så löser vi det :)
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 12:11:24 följande:
    Åh vad härligt att det går framåt! Är du med i facebookgruppen? :) Jag mår också illa nu mer, och så var jag på vul idag (v 6+1) och fick se en levande liten mini!! :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-04 19:57:57 följande:

Åh vad härligt att det går framåt! Är du med i facebookgruppen? :) Jag mår också illa nu mer, och så var jag på vul idag (v 6+1) och fick se en levande liten mini!! :)

Nej, det är jag inte, vågar inte än! :) Gud vad härligt att få ha sett den lilla, hur nervös var du? :) Jag ska på ul nästa vecka - livrädd! Ja, jag tänker iaf att symtomen är positivt även fast det är oskönt att ha dem! Har tom spytt..
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017