• Angeleyez

BF 15-31 AUG 2017

Någon mer som nyligen plussat och beräknar förlossning från mitten av augusti som vill följas vid genom graviditeten??

• Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017
  • Misscaswell
    Citronängel skrev 2017-02-15 16:14:52 följande:

Hej!

Ny här, är i v14. Väntar första barnet BF 22/8 :)

Välkommen!
  • Misscaswell
    Monstermama skrev 2017-02-15 12:48:25 följande:

Jodå visst fanns det en bebis där inne! Gjorde kub ul igår och fick se bebisen första gången ( v14 imorgon). Jag känner mig inte gravid men det är jag tydligen! Och allt såg fint ut ?

Grattis! Skönt att veta :)
  • larssonsyndromet

Någon som har berättat på jobbet ännu? Jag har bokat möte med chefen nästa onsdag (v.16) eftersom sommarsemesteransökan ska vara inne nästa fredag och jag tänkte att det var lika bra att planera all ledighet på en gång. Är jag tidig eller hur ska ni andra göra?

• Misscaswell
    larssonsyndromet skrev 2017-02-16 15:47:14 följande:

Någon som har berättat på jobbet ännu? Jag har bokat möte med chefen nästa onsdag (v.16) eftersom sommarsemesteransökan ska vara inne nästa fredag och jag tänkte att det var lika bra att planera all ledighet på en gång. Är jag tidig eller hur ska ni andra göra?

Jag berättade för min chef dagen efter kub, samma dag som jag gick in i v 14. Det började synas på mig, och jag ville att hon skulle få höra det från mig och inte via djungeltrumman eller nåt.
  • larssonsyndromet
    Misscaswell skrev 2017-02-16 16:08:31 följande:

Jag berättade för min chef dagen efter kub, samma dag som jag gick in i v 14. Det började synas på mig, och jag ville att hon skulle få höra det från mig och inte via djungeltrumman eller nåt.

Haha okej, på mig syns inget märkvärdigt ännu. Iom att detta är mitt första barn är jag väldigt nyfiken på hur andra planerar sin ledighet och kontakt med jobbet. Jag har tänkt ta 18 dagar semester och sedan ca 2v föräldrapenning innan födsel. De 18 dagarna kommer vara utspridda över juni, men främst juli och föräldrapenningen i augusti, bf 15/8. Detta kanske är helt galet :P som tur är min arbetsgivare väldigt flexibel..
  • Misscaswell
    larssonsyndromet skrev 2017-02-16 18:13:57 följande:
    Haha okej, på mig syns inget märkvärdigt ännu. Iom att detta är mitt första barn är jag väldigt nyfiken på hur andra planerar sin ledighet och kontakt med jobbet. Jag har tänkt ta 18 dagar semester och sedan ca 2v föräldrapenning innan födsel. De 18 dagarna kommer vara utspridda över juni, men främst juli och föräldrapenningen i augusti, bf 15/8. Detta kanske är helt galet :P som tur är min arbetsgivare väldigt flexibel..
    Äsch, känner du att det skulle passa dig och din arbetsgivare går med på det så varför inte :)

"Varning" bara: med min första var jag beräknad den 11/9. Tänkte att jag går på fl från 1/9 så har jag en lagom liten lucka att typ baka bullar och packa bb-väska på. Ungen behagade komma ut den 26/9, och det var INTE roligt att gå hemma och vänta i nästan 4 veckor. Den här gången tänker jag jobba så länge jag orkar, bara, ta det lite som det kommer. Fast det funkar kanske inte på alla arbetsplatser!
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017