Inlägg från: larssonsyndromet |Visa alla inlägg
  • larssonsyndromet

BF 15-31 AUG 2017

Hej! Förlåt om detta är en konstig fråga, ni är alla så säkra på vilken vecka ni är i och jag skulle behöva lite hjälp. Tror att bf borde ligga inom spannet för den här gruppen. Jag har noll koll på min menscykel iom slarvig P-pillertagning då jag skjuter upp mens lite hit och dit som jag känner för. Hux flux så var jag visst gravid med första barnet. Hade senaste mens någon gång i början av november. Gjorde test 7/12 på grund av mensvärk under en veckas tid men ingen mens som visade negativt (10-pack skitbilliga från gravidkollen). Sedan gjorde jag ett nytt 13/12 som var positivt (har gjort fler positiva efter det). Vilken vecka är jag rimligtvis i då?

• larssonsyndromet
    Scovs skrev 2017-01-02 18:06:25 följande:

Om man räknarpå att sista mensens första dag var 5 november är BF 11 augusti. Fast du får nog säkert fastställa datum med hjälp av ultraljud om du pratar med din barnmorska om det här.

Tack för svar (även morKs)! Då kan man alltså inte veta så noga inna ultraljud om man inte har koll på mensen. Clearblues visar väl inte rätt om man har gått så här länge kan jag tänka mig? Förlåt att jag störde i fel grupp, lycka till allihopa!
  • larssonsyndromet
    morK skrev 2017-01-02 23:12:57 följande:

Sant! Den kommer ju bara visa 3+ oavsett. :) när har du inskrivning hos bm?

I övermorgon! Skulle egentligen ha haft tidigare, men det passade inte med jobb och julresor. Ska bli spännande att gå dit :)
  • larssonsyndromet
    morK skrev 2017-01-03 11:26:51 följande:

Spännande! Jag ska också dit på torsdag. Skönt att vara igång tänker jag. De ska få skriva ut lite nya piller mot illamåendet för mig tänker jag. Går på de jag fick när jag väntade dottern nu.

Okej! Jag vet inte hur nåt av det här funkar och har inte många symptom alls. Är ganska oförberedd iom första barnet och helt oplanerat, men efter inskrivningen har jag förhoppningsvis lite bättre koll på saker och ting. Tur att livet i övrigt är välordnat för mig, då blir det lite lättare att hantera överraskningar. :P
  • larssonsyndromet
    Monstermama skrev 2017-01-26 13:58:56 följande:

Hej!

Gick in i v 11 idag, men jag har inga symtom längre så börjar oroa mig! Magen är inte ett dugg svullen och jag kan knäppa knappen på mina vanliga tighta jeans. Tidigare har brösten växt och ömmat men nu känner jag inget längre. Är det någon mer som är utan gravidsymtom? Jag har inte gjort något ul än så har aldrig fått graviditeten bekräftad, och ska inte göra kub-ul förrän i v 14.. Ska man behöva gå och oroa sig tills dess?

Hej! Jag har haft lite värk i magen de första veckorna. Efter det 0 symptom, syns inget på magen eller bröst, inget illamående, nada. Bebbe levde ändå så fint igår på ul :) är i v.12 precis.
  • larssonsyndromet

Någon som har berättat på jobbet ännu? Jag har bokat möte med chefen nästa onsdag (v.16) eftersom sommarsemesteransökan ska vara inne nästa fredag och jag tänkte att det var lika bra att planera all ledighet på en gång. Är jag tidig eller hur ska ni andra göra?

• larssonsyndromet
    Misscaswell skrev 2017-02-16 16:08:31 följande:

Jag berättade för min chef dagen efter kub, samma dag som jag gick in i v 14. Det började synas på mig, och jag ville att hon skulle få höra det från mig och inte via djungeltrumman eller nåt.

Haha okej, på mig syns inget märkvärdigt ännu. Iom att detta är mitt första barn är jag väldigt nyfiken på hur andra planerar sin ledighet och kontakt med jobbet. Jag har tänkt ta 18 dagar semester och sedan ca 2v föräldrapenning innan födsel. De 18 dagarna kommer vara utspridda över juni, men främst juli och föräldrapenningen i augusti, bf 15/8. Detta kanske är helt galet :P som tur är min arbetsgivare väldigt flexibel..
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017