• Angeleyez

BF 15-31 AUG 2017

Någon mer som nyligen plussat och beräknar förlossning från mitten av augusti som vill följas vid genom graviditeten??

• Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2017-01-06 22:22:41 följande:

Haha! Det har jag också gjort, och jag vet att när de tempade mig samma kväll som jag fick mitt ma konstaterat så hade jag en temp på 37,7, vilket i normalfall är feber, men inte nu då eftersom jag var "gravid". Och när jag tempat nu nån gång på kvällen har den inte legat så högt vilket också gjort mig orolig, så det känns bara onödigt. Hur mår du annars då? Mycket lugnare nu när du sett lilla livet? :)

Ja men precis! Åh så dumt! Tempen, allra helst på kvällen, påverkas så lätt ju. Ja lugnare är jag, har liksom bestämt mig för att vara lugn nu även om symtom kommer och går ibland. Men mår mer och mer illa och har väldigt svårt att äta sen imorse så behöver väl inte tvivla. Börjar kännas lite jobbigt med illamåendet, ska nog testa postafen snart igen. Hur mår du? :)
  • Hönan92
    mariama skrev 2017-01-06 21:12:39 följande:

Jag tempar när jag blev gravid men använde fertilityfriend istället. Slutade dock i vecka 7 nu för att det bara stressade mig. Fick se en levande ärta på vul så då slopade jag tempen :)

Okej, jag är i vecka 7 nu och tog som vanligt tempen och den var väldigt låg blev orolig direkt och fick en klump i magen så har bestämt mig för att sluta ta tempen nu. Tempen påverkas av så mycket olika saker också så känns bara som ett onödigt oro moment.
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-06 22:31:58 följande:

Ja men precis! Åh så dumt! Tempen, allra helst på kvällen, påverkas så lätt ju. Ja lugnare är jag, har liksom bestämt mig för att vara lugn nu även om symtom kommer och går ibland. Men mår mer och mer illa och har väldigt svårt att äta sen imorse så behöver väl inte tvivla. Börjar kännas lite jobbigt med illamåendet, ska nog testa postafen snart igen. Hur mår du? :)

Exakt! Man är redan orolig som det är liksom. Skönt att du har kommit till en sådan insikt. :) Hoppas jag får känna samma sak efter onsdag. Jag mår väl sådär.. mår illa från och till, idag var jag tvungen att stoppa fingrarna i halsen för att spy, för att sen senare på kvällen proppa i mig popcorn. :) Känner mig lite "sjuk"/bakis, inte mycket ork. Har du spytt nåt än?
  • nadiana
    Hönan92 skrev 2017-01-06 11:53:54 följande:

Någon mer än jag som tar tempen varje morgon som använder natural cycles?

Gjorde det i början av förra graviditeten. Tempen sjönk och sjönk och sjönk tills jag fick total ångest och var helt säker på missfall. Har dock en sjövild 16-månaders här hemma nu som bevisar motsatsen Glad
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2017-01-06 22:44:19 följande:
    Exakt! Man är redan orolig som det är liksom. Skönt att du har kommit till en sådan insikt. :) Hoppas jag får känna samma sak efter onsdag. Jag mår väl sådär.. mår illa från och till, idag var jag tvungen att stoppa fingrarna i halsen för att spy, för att sen senare på kvällen proppa i mig popcorn. :) Känner mig lite "sjuk"/bakis, inte mycket ork. Har du spytt nåt än?
    Precis!! Nej inget än, är livrädd för det så håller mig in i det sista :S Hur mår du nu och hur känns det med oron?
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-09 20:22:42 följande:

Precis!! Nej inget än, är livrädd för det så håller mig in i det sista :S Hur mår du nu och hur känns det med oron?

Livrädd för att spy? Mående är detsamma - mår illa till och från, passar på att ära när det går, men idag blev jag tvungen att stoppa fingrarna i halsen för att spy på jobbet :/ Oron finns där konstant, ser fram emot onsdag med skräckblandad förtjusning. Hur känns det själv nu några dagar efter ditt ul?
  • CarolineSke

Hej!

Kastar mig in här. Plussade för drygt en vecka sedan. Vårt 2:a barn. Försökt bli gravida i över ett år så är väldigt efterlängtat. Bf borde bli runt 5 sep utifrån sista mensen. Jag är snart 27 år, gift, en son på 4,5 år. Bor i Kalmar-trakten.

Vill gärna också vara med i en hemlig FB-grupp :)

• Zahara82

Har spanat lite här ett tag och bestämde mig nu för att skriva något Jag är 35 och min sambo 40. Vi har båda barn sen tidigare men bestämde att vi ville ha en liten gemensam. Gick väldigt fort, tog ut p-ringen och efter 16 dgr kom ägglossningen och på BIM -4 testade jag positivt. Hade läst nån statistik om att bli gravid efter 35 där det beräknades ta 1 år minst. Vi ser fram emot den lille som är beräknad till 27/8. Det är många år sen jag var gravid sist, så känns väldigt spännande ????????

• snorklan

Hej Alla!

Eftersom jag är en orolig själ så gjorde jag ytterligare ett VUL idag, det såg kanonfint ut, bebis hjärta tickade på och mätningen stämde exakt med våra beräkningar. När vågar man egentligen pusta ut lite? SÅ orolig för missfall!

• greatbigworld
    lilly79 skrev 2017-01-06 11:32:31 följande:

Hej!

Jag är i vecka 6+6 nu.BF 26 augusti.jag har en 8 årig son sen tidigare.min nuvarande kille har inga barn sen tidigare.vi har råkat ut för 2 missfall innan

Så nu hoppas vi verkligen att det går vägen den här gången.

Jag mår sådär.lite illamående,ömma bröstvårtorna,hungrig /sugen hela tiden och extra trött.haft lite ont i ljumskarna

Är det någon mer ifrån gävle som ska ha i augusti?

Jag är gravid i vecka 8(7+2) och har bf 28 augusti, hmm. Har du fått datum av mvc?
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017