• Angeleyez

BF 15-31 AUG 2017

Någon mer som nyligen plussat och beräknar förlossning från mitten av augusti som vill följas vid genom graviditeten??

• Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017
  • anonymis3ns
    greatbigworld skrev 2017-01-10 14:31:00 följande:

Jag är gravid i vecka 8(7+2) och har bf 28 augusti, hmm. Har du fått datum av mvc?

Exakt samma som mig. :) Hur mår du?
  • greatbigworld
    anonymis3ns skrev 2017-01-10 14:36:46 följande:
    Exakt samma som mig. :) Hur mår du?
    Jag mår väl som jag mår haha. Mår illa på morgonen, kräkts två gånger på morgonen och mått fruktansvärt illa dom andra. Äter postafen för att kunna jobba någorlunda. Annars är jag väl trött. Inte överdrivet men trött är jag. Känner lite oro över missfall (första barnet) då man inte känner sig så gravid och alla symptom verkar kunna komma och gå lite som dom vill. Hur gammal är du? Ditt första barn?
  • anonymis3ns
    greatbigworld skrev 2017-01-10 14:39:52 följande:

Jag mår väl som jag mår haha. Mår illa på morgonen, kräkts två gånger på morgonen och mått fruktansvärt illa dom andra. Äter postafen för att kunna jobba någorlunda. Annars är jag väl trött. Inte överdrivet men trött är jag. Känner lite oro över missfall (första barnet) då man inte känner sig så gravid och alla symptom verkar kunna komma och gå lite som dom vill. Hur gammal är du? Ditt första barn?

Typ samma som mig. Mår illa på morgnarna, gick över idag efter lite smoothie runt 10-tiden. Sen kom det tillbaka, nu nåt jag bättre igen och har fått i mig lunch. Passar på att äta när jag känner för det!

Också orolig för missfall då jag fick ma min första graviditet i somras. Då hade jag dock inga symtom alls, så försöker se illamåendet som positivt. Är 27, första barn, men andra graviditet. Du?
  • greatbigworld
    anonymis3ns skrev 2017-01-10 14:47:25 följande:
    Typ samma som mig. Mår illa på morgnarna, gick över idag efter lite smoothie runt 10-tiden. Sen kom det tillbaka, nu nåt jag bättre igen och har fått i mig lunch. Passar på att äta när jag känner för det!

Också orolig för missfall då jag fick ma min första graviditet i somras. Då hade jag dock inga symtom alls, så försöker se illamåendet som positivt. Är 27, första barn, men andra graviditet. Du?
    Skrivit privat till dig :)
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2017-01-09 20:45:26 följande:

Livrädd för att spy? Mående är detsamma - mår illa till och från, passar på att ära när det går, men idag blev jag tvungen att stoppa fingrarna i halsen för att spy på jobbet :/ Oron finns där konstant, ser fram emot onsdag med skräckblandad förtjusning. Hur känns det själv nu några dagar efter ditt ul?

Ja precis :/ Men nu har jag fått lergigan comp utskrivet i alla fall. Så hoppas att det hjälper lite! Förstår dig, men nu är det nära! Om allt ser bra ut imorgon, vilket jag tror, så tror jag du kan andas ut lite mer :) Jag känner mig ganska lugn nu faktiskt. Det är väldigt skönt att våga tro på det lite mer! Samtidigt vet man ju att saker fortfarande kan hända förstås :/ Men försöker att inte tänka på det nu, så länge jag mår såhär så känns det lugnt, haha. Det växlar dock lite men kommer alltid tillbaka förr eller senare!
  • Sandica

Vi fick världens bästa julklapp (i förskott) när vi plussade dagen före julafton. BF är 26 augusti (min födelsedag) och nu är jag i v8 (7+2). Trött som fasen och konstant hungrig, så illa att om jag inte äter nått nån gång i timmen så går hungern över till illamående :(. Vill bara äta salta kex och brownies och lukten av pepparkakor gör mig spyfärdig nu :P.

• anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-10 15:18:44 följande:

Ja precis :/ Men nu har jag fått lergigan comp utskrivet i alla fall. Så hoppas att det hjälper lite! Förstår dig, men nu är det nära! Om allt ser bra ut imorgon, vilket jag tror, så tror jag du kan andas ut lite mer :) Jag känner mig ganska lugn nu faktiskt. Det är väldigt skönt att våga tro på det lite mer! Samtidigt vet man ju att saker fortfarande kan hända förstås :/ Men försöker att inte tänka på det nu, så länge jag mår såhär så känns det lugnt, haha. Det växlar dock lite men kommer alltid tillbaka förr eller senare!

Skönt! :) Ja, det är alldeles för nära. Imorgon kan vara en toppendag eller en återupprepning av mardrömmen. Vill bara veta att allt är bra!
  • anonymis3ns
    anonymis3ns skrev 2017-01-10 15:47:39 följande:

Skönt! :) Ja, det är alldeles för nära. Imorgon kan vara en toppendag eller en återupprepning av mardrömmen. Vill bara veta att allt är bra!

Hjärtat tickade på den lilla nöten! :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-10 15:18:44 följande:

• mariama
    anonymis3ns skrev 2017-01-11 21:53:07 följande:

Åhh tänkte på dig idag! Vad underbart!<3 vilken vecka+dag? Själv har jag legat däckad av magsjuka sen i natt och mår så otroligt dåligt :/
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017