• Angeleyez

BF 15-31 AUG 2017

Någon mer som nyligen plussat och beräknar förlossning från mitten av augusti som vill följas vid genom graviditeten??

• Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017
  • Cykeltratt

Hejhej! Jag hoppar in här, är gravid i vecka 9 och det är min andra graviditet! Fick missfall i somras i v8 och är jätteorolig :( kräks varje morgon och kväll, ömma bröst men molvärken är nästan borta, sticker till och hugger i magen ibland.. skulle va kul att följas åt :D

• Hönan92

Är sjuk 39,1 i feber igår, ingen feber idag, halsont, öronvärk, hostar, nästäppa och forsande näsa och nyser hela tiden. Igår började jag må illa vid 14:00 tiden så det slutade med att jag spydde men kom bara vitt skum, en timma senare spydde jag igen flertalet gånger men denna gången kom hela lunchen upp, några timma senare "spydde" jag igen men kom inte upp något, tror det beror på magsäcken var tom då jag inte ätit något efter lunchen som kom upp innan. Idag mådde jag bra framtill kl 19:00 då slutade det med att jag spydde. Vad tror ni graviditetsspya eller magsjuka? Har ingen matlust alls mår fortfarande illa så äter mariekex och dricker vatten, men är av någon anledning är jag sugen på kebabtallrik som känns som det sista man skulle vilja äta nu. Blev ett långt inlägg, gick in i vecka 9 idag.

• Hönan92
    Cykeltratt skrev 2017-01-18 19:54:34 följande:

Hejhej! Jag hoppar in här, är gravid i vecka 9 och det är min andra graviditet! Fick missfall i somras i v8 och är jätteorolig :( kräks varje morgon och kväll, ömma bröst men molvärken är nästan borta, sticker till och hugger i magen ibland.. skulle va kul att följas åt :D

Hej, lite som jag då gravid i vecka 9 och hade också ett missfall i somras fast jag fick mitt i vecka 11. Är själv orolig och lever lite i "förnekelse" att jag är gravid för att inte bli besviken ifall något skulle hända igen. Har massa symptom men vågar knappt hoppas.
  • Madfih072

Jag är i mitten av vecka 9 och har förutom ökad kissnödighet och trötthet inga symtom alls! Förutom akut-illamående om jag inte äter så fort jag börjar bli hungrig! Var på vul i vecka 7 och såg då ett tickande hjärta och längtar ihjäl mig till kub i början av februari :) Vår andra graviditet detta och har en dotter sen tidigare!

• Nysig

Har läst lite här ett tag men inte skrivit tidigare. Bf 29/8 och är första gången jag är gravid. Gick in i v9 idag. Haft svårt att bli gravid då jag har pcos men under ett uppehåll från tabletterna jag åt för att hjälpa till blev jag plötsligt gravid. Väldigt spännande och kul men..

Mått illa sen 1/1. Kräkts högst några gånger men mått så illa att jag knappt tagit mig ur sängen. Fått lergigan Comp utskrivet och tar första tabletten kl 5 på morgonen för att ens orka ta mig upp ur sängen och till jobbet. Känner mig dock som en zombie och idag känns allt så hopplöst! Hur länge orkar man må såhär dåligt?!? Känns som hela kroppen är i uppror, magen är ett kaos, är svullen och alla kläder stramar redan. Må illa dygnet runt gör mig helt slut och just nu gråter jag för minsta lilla. Känns som energin redan är slut. Orkar inte träffa några vänner för vill inte berätta än och känns så konstigt att ljuga o inte kunna prata om hur man egentligen mår.

Sorry för deppigt inlägg men idag är det jobbigt..

• littlemissbossy

Hej alla! Hur många här ska göra KUB-test? Vad är anledningen till att ni gör det? Alltså vad tänker ni "göra" med resultatet?

• Madfih072

[quote=77325170][quote-nick]littlemissbossy skrev 2017-01-19 15:40:55 följande:[/quote-nick]Hej alla! Hur många här ska göra KUB-test? Vad är anledningen till att ni gör det? Alltså vad tänker ni "göra" med resultatet?[/quote

Vi ska göra kub-test. Mest för att se att graviditeten fortlöper som den ska. Att bebis lever och mår bra därinne då jag är rätt förskonad ifrån symtom :) Är snart i vecka 10.

• Misscaswell
    Nysig skrev 2017-01-18 22:43:02 följande:

Har läst lite här ett tag men inte skrivit tidigare. Bf 29/8 och är första gången jag är gravid. Gick in i v9 idag. Haft svårt att bli gravid då jag har pcos men under ett uppehåll från tabletterna jag åt för att hjälpa till blev jag plötsligt gravid. Väldigt spännande och kul men..

Mått illa sen 1/1. Kräkts högst några gånger men mått så illa att jag knappt tagit mig ur sängen. Fått lergigan Comp utskrivet och tar första tabletten kl 5 på morgonen för att ens orka ta mig upp ur sängen och till jobbet. Känner mig dock som en zombie och idag känns allt så hopplöst! Hur länge orkar man må såhär dåligt?!? Känns som hela kroppen är i uppror, magen är ett kaos, är svullen och alla kläder stramar redan. Må illa dygnet runt gör mig helt slut och just nu gråter jag för minsta lilla. Känns som energin redan är slut. Orkar inte träffa några vänner för vill inte berätta än och känns så konstigt att ljuga o inte kunna prata om hur man egentligen mår.

Sorry för deppigt inlägg men idag är det jobbigt..

Usch, stackars :( Jag har också mått dåligt mycket och det är så galet energikrävande - känner verkligen med dig! Hang in there!
  • Misscaswell
    littlemissbossy skrev 2017-01-19 15:40:55 följande:

Hej alla! Hur många här ska göra KUB-test? Vad är anledningen till att ni gör det? Alltså vad tänker ni "göra" med resultatet?

Vi ska. Delvis för att få se att det finns en levande bebis där, men också för att vi nog kommer att avsluta graviditeten om det visar sig att det finns kromosomavvikelser. Vi kommer alltså att göra ytterligare tester för att vara säkra om kub skulle visa på hög sannolikhet.
  • snorklan
    littlemissbossy skrev 2017-01-19 15:40:55 följande:

Vi ska göra KUB. Gjorde det även med ettan. Jag vill se att det förlöper väl med graviditeten. Om KUB visar hög sannolikhet kommer jag att gå vidare med vidare utredningar, i första hand NIPPT.
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017