• Angeleyez

BF 15-31 AUG 2017

Någon mer som nyligen plussat och beräknar förlossning från mitten av augusti som vill följas vid genom graviditeten??

• Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 20:09:22 följande:
    Nej, det är jag inte, vågar inte än! :) Gud vad härligt att få ha sett den lilla, hur nervös var du? :) Jag ska på ul nästa vecka - livrädd! Ja, jag tänker iaf att symtomen är positivt även fast det är oskönt att ha dem! Har tom spytt..
    Äsch, häng på! Eller du sa ju känna dig bekväm såklart, men hojta till när du är redo så fixar jag :D Suuupernervöst, var dessutom pga min extrema oro som jag fick ett vul, och jag var beredd på det värsta trots att jag har börjat må illa de senaste dagarna. Dock inte så himla illa som med sonen än så länge men vi får se hur det utvecklar sig. Åh vad spännande, ska hålla tummarna för dig också!! Absolut, alla symtom är BRA helt enkelt :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-04 20:16:40 följande:

Äsch, häng på! Eller du sa ju känna dig bekväm såklart, men hojta till när du är redo så fixar jag :D Suuupernervöst, var dessutom pga min extrema oro som jag fick ett vul, och jag var beredd på det värsta trots att jag har börjat må illa de senaste dagarna. Dock inte så himla illa som med sonen än så länge men vi får se hur det utvecklar sig. Åh vad spännande, ska hålla tummarna för dig också!! Absolut, alla symtom är BRA helt enkelt :)

Snart kanske.. ;) Kan bara tänka mig, såg BM direkt eller? :) Nä, men nu vet du ju iaf att lilla lever så nu kan du ju bara glädjas åt att du inte mår så illa iaf. :)

Jag tänker att mina bröst borde växa lite mer snart också, det nojar jag lite över att de inte gör.
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 20:33:15 följande:
    Snart kanske.. ;) Kan bara tänka mig, såg BM direkt eller? :) Nä, men nu vet du ju iaf att lilla lever så nu kan du ju bara glädjas åt att du inte mår så illa iaf. :)

Jag tänker att mina bröst borde växa lite mer snart också, det nojar jag lite över att de inte gör.
    Det låter jättebra :)) Jaa han såg direkt att det var en fin hinnsäck, sen visade han en lika "bra" gulesäck och där intill var fostret och så kunde man se något som rörde sig i ena kanten och det var hjärtat! Så, inte så tydligt men han såg nog bättre än jag som är ovan, haha. Jag blev så glad att jag fällde en tår, kändes lagom kul att ligga med benen i vädret framför en manlig läkare plus läkarstudent och gråta, haha. Vilken dag ska du dit? Du ska se att det kommer se bra ut! Mår du illa och har andra symtom tror jag att det fortskrider precis som det ska. 

På tal om bröst så är mina inte så förändrade heller. Har iofs ett barn som jag ammat i många månader så dom blir väl aldrig som "förr" igen ;) Men ömma bröstvårtor är allt, kanske aningen fylligare men ingen enorm skillnad. Du behöver inte tänka på det tror jag :)
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2017-01-04 20:47:25 följande:

Det låter jättebra :)) Jaa han såg direkt att det var en fin hinnsäck, sen visade han en lika "bra" gulesäck och där intill var fostret och så kunde man se något som rörde sig i ena kanten och det var hjärtat! Så, inte så tydligt men han såg nog bättre än jag som är ovan, haha. Jag blev så glad att jag fällde en tår, kändes lagom kul att ligga med benen i vädret framför en manlig läkare plus läkarstudent och gråta, haha. Vilken dag ska du dit? Du ska se att det kommer se bra ut! Mår du illa och har andra symtom tror jag att det fortskrider precis som det ska. 

På tal om bröst så är mina inte så förändrade heller. Har iofs ett barn som jag ammat i många månader så dom blir väl aldrig som "förr" igen ;) Men ömma bröstvårtor är allt, kanske aningen fylligare men ingen enorm skillnad. Du behöver inte tänka på det tror jag :)

Jag förstår dig helt klart. :) Måste kännas såååå lugnande!? Ska du göra ett till snart eller, med tanke på oron?

Jag ska dit på onsdag. Gud, får klump i magen bara jag tänker på det.

Ja, alltså jag känner mig ju halvt bakis om dagarna - mår illa samtidigt som jag är hungrig, men svårt att veta vad jag är sugen på liksom. Borde man önska sig fler symtom? Skönt att höra att du inte heller har så mycket bröstsymtom - jag har ju lite lätt synliga ådror, men inte jättetydliga, man läser ju om vissa som inte ens kan ha bh på sig för att det gör så ont typ!
  • Misscaswell
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 20:33:15 följande:

Mina bröst växte knappt alls under min första graviditet, och det lilla de växte hände rätt sent under graviditeten. Så det behöver inte alls betyda något! (Sen när barnet var ute och mjölkproduktionen kickade igång, dock - stenhårda playboybrud-tuttar över en natt...!)
  • Misscaswell

Kom just till jobbet, gick förbi hemköp på vägen för att ha lite snacks eftersom jag blir hungrig så ofta. Men jag mår ju så illa! Det ENDA som verkade gott var gröna äpplen och boursin (vitlöksmjukost). Så nu har jag ätit ett halvt paket boursin med sked, snabbt som attan innan kollegorna börjar droppa in och se mig. Japp. Glamouröst och värdigt.

• carrolinea
    anonymis3ns skrev 2017-01-04 20:09:22 följande:

Nej, det är jag inte, vågar inte än! :) Gud vad härligt att få ha sett den lilla, hur nervös var du? :) Jag ska på ul nästa vecka - livrädd! Ja, jag tänker iaf att symtomen är positivt även fast det är oskönt att ha dem! Har tom spytt..

Det är ingen som ser att du är med i gruppen om du vill gå med :)
  • anonymis3ns
    carrolinea skrev 2017-01-05 09:42:24 följande:

Det är ingen som ser att du är med i gruppen om du vill gå med :)

Nä, jag vet! :) Men är så rädd för ett nytt ma, och att allt inte är som det ska därinne.
  • Moni86
    anonymis3ns skrev 2017-01-05 12:05:29 följande:
    Nä, jag vet! :) Men är så rädd för ett nytt ma, och att allt inte är som det ska därinne.
    Förstår din oro och du ska göra de som känns bäst för dig <3 Jag har tre mf bakom mig och hoppas så att de ska gå vägen nu. Är med i gruppen och även om de är jobbigt att lämna en grupp så tycker jag de är så härligt att läsa allas kommentarer, få höra hur andra har de, fråga om sånt jag själv är osäker på. Gör de som känns bäst gör dig, hoppas att de är vår tur denna gång <3
  • carrolinea
    anonymis3ns skrev 2017-01-05 12:05:29 följande:

Åh förstår! Håller tummarna att bebisen vill stanna hos dig :) hör av dig sen om du vill (eller är redo att gå med) :)
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017