• Angeleyez

BF 15-31 AUG 2017

Någon mer som nyligen plussat och beräknar förlossning från mitten av augusti som vill följas vid genom graviditeten??

• Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-29 21:52:39 följande:

Hur går det för dig?! :)

Hej! Jodå.. Det rullar på, dock väldigt långsamt. Mådde illa imorse, vaknade av att jag mådde illa, som sen släppte efter lite apelsinjuice. Men försvarsmekanismen säger att jag mår illa av annan orsak! ;p Ådrorna på brösten är kvar och de ömmar nu lite mer än bara på sidorna. Hur känns det för dig?
  • Summerchild
    snorklan skrev 2016-12-29 10:21:03 följande:

Hur har det gått för dig? Ett smärthugg är inte ett tecken på missfall. Missfallssmärta känns mer som mensvärk, molande och tryckande ihållande. Mindre blödningar är väldigt vanliga och sällan farliga. Hoppas det har gått bra.

Jag kan liksom inte hålla med om att det heller innebär missfall eftersom jag har blödit mängder blod som hade koagulerat så d blev som klumpar och dessutom efter det smärta som mens och molvärk men bebis var levande därinne :)
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-29 22:17:53 följande:

Hej! Jodå.. Det rullar på, dock väldigt långsamt. Mådde illa imorse, vaknade av att jag mådde illa, som sen släppte efter lite apelsinjuice. Men försvarsmekanismen säger att jag mår illa av annan orsak! ;p Ådrorna på brösten är kvar och de ömmar nu lite mer än bara på sidorna. Hur känns det för dig?

Ungefär samma här, haha. Väntar på mer illamående och så även om man lär ångra den tanken sen ;) Ömma bröst här med och illamående om jag inte har ätit på länge, kinkig med mat och känner mig uppsvälld om magen. Minns att det var så med sonen med såhär tidigt, att magen svällde upp. Tarmarna jobbar lite långsammare :/ vilken vecka är du i nu?
  • anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-30 08:23:53 följande:

Ungefär samma här, haha. Väntar på mer illamående och så även om man lär ångra den tanken sen ;) Ömma bröst här med och illamående om jag inte har ätit på länge, kinkig med mat och känner mig uppsvälld om magen. Minns att det var så med sonen med såhär tidigt, att magen svällde upp. Tarmarna jobbar lite långsammare :/ vilken vecka är du i nu?

Det där med maten känner jag igen. Det är inte mycket jag är sugen på alltså! Är i vecka 6 (5+5), Dudå?
  • mariama
    anonymis3ns skrev 2016-12-30 10:18:20 följande:

Det där med maten känner jag igen. Det är inte mycket jag är sugen på alltså! Är i vecka 6 (5+5), Dudå?

Nej! Jag har varit bortrest hos sambons släkt nu en vecka också så det har varit lite jobbigt att behöva äta det man inte är sugen på :') jag är i 5+3 så två dagar efter. Längtar SÅ tills veckorna har tickat iväg lite till, går kanske snabbare när jag börjar jobba igen efter nyår hoppas jag. Oron är så gnagande trots att jag inte har några tecken på MF. Men ma är det som skrämmer mest :/
  • Linlof

Jag är i vecka 6 och känner bara ett liter tryck" långt nere i magen. Mår helt bra! Förra graviditeten upptäcktes i veckan åtta av illamående och spy på morgonen, så jag antar att illamåendet inte riktigt är här ännu. Men, man får njuta så länge man mår bra!

Dock går jag runt och är lite smått orolig hela dagarna, det är ju så jobbigt i början. Inga tecken på att något är galet, men ändå. Vill som ni skriver att veckorna bara ska ticka på..

Någon som har tips på hur man kan tänka eller göra för att slippa oron?

• Danniella

Jag mår verkligen pyton. Gick in i v 7 idag(6+0). Världens illamående, ont i brösten, känner av foglossning, pulsen skenar, kissnödig.. Hoppas att veckorna går snabbt till v 12. Det här är första barnet efter min gastric Sleeve.. Just nu känns det som att vafasiken har jag gett mig in på????? men jag vet det är värt det i slutändan.Ska på mitt andra vul på tor. Nyår ska firas med kusin och familj samt vänner. Inga av dom vet att vi är gravida. Hur ska man lyckas dölja det när man mår illa hela tiden?????

• Danniella
    Danniella skrev 2016-12-30 11:49:02 följande:

Jag mår verkligen pyton. Gick in i v 7 idag(6+0). Världens illamående, ont i brösten, känner av foglossning, pulsen skenar, kissnödig.. Hoppas att veckorna går snabbt till v 12. Det här är första barnet efter min gastric Sleeve.. Just nu känns det som att vafasiken har jag gett mig in på:)men jag vet det är värt det i slutändan.Ska på mitt andra vul på tor. Nyår ska firas med kusin och familj samt vänner. Inga av dom vet att vi är gravida. Hur ska man lyckas dölja det när man mår illa hela tiden?

• Linlof

Usch stackare, inte kul att må dåligt!!

Jag har också funderat på det här med nyår- vill absolut inte berätta.... hur gör man?!

• anonymis3ns
    mariama skrev 2016-12-30 11:22:37 följande:

Nej! Jag har varit bortrest hos sambons släkt nu en vecka också så det har varit lite jobbigt att behöva äta det man inte är sugen på :') jag är i 5+3 så två dagar efter. Längtar SÅ tills veckorna har tickat iväg lite till, går kanske snabbare när jag börjar jobba igen efter nyår hoppas jag. Oron är så gnagande trots att jag inte har några tecken på MF. Men ma är det som skrämmer mest :/

Åh, jobbigt! Jag längtar också, jag har ju fortfarande känslan att varför skulle det gå bra den hår gången!? Nä, jag har ju aldrig haft ett mf (så inga tecken på det vad jag vet) men ma vet man ju aldrig med och bara det jag har erfarenhet av. Den gången hann jag ju dock aldrig få några symtom övh.
Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017