• Angeleyez

BF 15-31 AUG 2017

Någon mer som nyligen plussat och beräknar förlossning från mitten av augusti som vill följas vid genom graviditeten??

• Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017
  • mariama
    Kolan91 skrev 2016-12-22 12:35:18 följande:

Tråkigt att så många har upplevt massa hemska saker. Usch!! Jag kan inte heller riktigt slappna av, känns jobbigt att inte kunna glädjas riktigt men jag ska ändå försöka tänka positivt. Vi får peppa och stötta varandra.

Jag åker bort över jul och nyår och kommer inte vara aktiv här.

Jag önskar er alla en riktigt mysig jul och gott nytt år. Tänk positivt på den lilla i magen så ska allt gå bra! Vi hörs 2017!

Kram på er!

Vi får verkligen hoppas på att det går bra för oss!! :) Det finns en BF  septembertråd om du vill vara med i den också, jag är beräknad 28/8 men räknar med att föda i september. Så du är såklart välkommen där du med om du vill :) God jul!
  • vad ska man heta

Jag har sån panik när det är så lång tid kvar...men det är nog bara för att jag mår så skit just nu. Trött och mår illa hela tiden. Har fått tabletter för illamåendet utskrivet så det känns lite lättare iallafall.

• Hönan92
    Kolan91 skrev 2016-12-22 10:08:19 följande:

Hej på er!

Jag hänger på här. Enligt app bf 30 augusti men vi får se hur allt artar sig. Jag fick ett MA i maj så jag hoppas verkligen att denna graviditet resulterar i ett frisk barn och kommer ut om sisådär 9 mån. ÄL+15 idag. 

Någon mer här inne som har haft MF eller MA nyligen? Hur känner ni inför den nya graviditeten?

Juste, jag ska åka skidor, alpin över nyår och har inte åkt sedan jag var 18 (åkt tidigare från att jag var 6-18 år, 1 vecka varje år) och är bara av den anledningen nervös över hur det kommer gå men nu med en liten i magen.. Det kan väl inte vara några problem om man ser till att inte ramla? Och OM jag ramlar kan man skada något, en vanlig vurpa liksom? 

Hur hade ni resonnerat?

Fick MF i v 11 (10+5) i augusti, vågar knappt vara glad nu. Tänker på allt som kan hända.
  • anonymis3ns

Hade ma i augusti i år, nu gravid i v.5. Lite ömma bröst på sidorna och några små synliga ådror på ena bröstet. Vill ha mer symtom så att det verkligen känns att jag är gravid, vågar inte tro att det ska gå bra denna gången heller.

• Jjenss

Hej allihopa! Ny här :)

Plussade för en vecka sen var då i vecka 3+5

BF den 26 augusti

Jag är 26 år gammal och har en pojke son är 7 år och en flicka som är 5 från ett tidigare förhållande så detta är min och min nuvarande sambos första barn tillsammans så det känns lite som första gången igen ???? Han har även 2 flickor på 7 o 5 år sen tidigare så kommer bli full fart här hemma med en lillasyster eller lillebror!

Vi har försökt bli gravida i 4 månader men efter ett par år med spiral har mensen varit lite trög och oregelbunden så det gick nog fortare än va jag hade trott! Ska bli kul att följas åt här ??

• vad ska man heta
    Jjenss skrev 2016-12-23 17:15:23 följande:

Hej allihopa! Ny här :)

Plussade för en vecka sen var då i vecka 3+5

BF den 26 augusti

Jag är 26 år gammal och har en pojke son är 7 år och en flicka som är 5 från ett tidigare förhållande så detta är min och min nuvarande sambos första barn tillsammans så det känns lite som första gången igen ???? Han har även 2 flickor på 7 o 5 år sen tidigare så kommer bli full fart här hemma med en lillasyster eller lillebror!

Vi har försökt bli gravida i 4 månader men efter ett par år med spiral har mensen varit lite trög och oregelbunden så det gick nog fortare än va jag hade trott! Ska bli kul att följas åt här ??

Ja visst känns det som att det är första barnet bara för man har ny partner. Konstigt det där. Jag har 3 sedan tidigare och min kille 2st.

Jag vet inte ens hur vi ska tala om för alla att vi ska få en bebis
  • Nysig

Hej, jag hoppar in här. Har försökt få barn och precis börjat få hjälp när jag plötsligt fick ett plus i förra veckan! Enligt app bf 29/8.

Inga barn sen tidigare och har PCOS men inte några symptom direkt förutom oregelbunden mens.

Förra veckan hade jag jättespända bröst och gick runt och svalde, rapade hela veckan för att jag mådde diffust illamående.. (fräscht!) Nu upplever jag det som att brösten inte är riktigt lika spända och som att illamåendet också stundvis är bättre, blir genast orolig... Är det såhär, att det svajar lite fram och tillbaka eller håller något på att hända tror ni?!

Hoppas ni har en fin jul! Så svårt att tacka nej till starkvinsglögg, julöl och den rökta och gravade laxen utan att någon ska förstå...!

• Iza2011

Hej.

Efter en abort och tre missfall i år (senaste i slutet av augusti) så plussade jag v. 2-3 igår så har fått bf runt 27 augusti. Fast vågar inte låta mig själv vara glad, försöker inte tänka på det alls så det ska gå snabbt till v. 13 =)

• Danniella

Halloj. Jag plussade för ett par veckor sen. Var på ett tidigt vul i tor, var i v 5. Ska tillbaka den 5/1 då jag hoppas på att få se små hjärtslag. BF runt den 24/8, kan bli lite tidigare då första barnen kom 9 dagar tidigare(På igångsättningsdatumet) och andra barnet blev jag igångsatt i v37.Börjar bli väldigt öm i brösten och har fått lergigan comp utskrivet då illamåendet har kommit. Håller alla tummar å tår för alla här inne????

• orkidéblomma95

Hej alla fina! Grattis till alla underbara plus.

Jag och sambon plussade för 2 veckor sedan.

Har BF 17/8. Är just nu i vecka 6+2.

Har varit med om missfall förut och är såå rädd för att detta skall hända igen.

Pratade med barnmorskan om detta vid inskrivning, hon berättade att man ej kan få/begära ett VUL om man inte åker in till akuten pga besvär.

Någon mer än mig som får sådan mensvärk om ni rör er för mycket? Känns hemskt! Blir lika orolig över att jag ska börja blöda och gå igenom ännu ett MF.

Kram på er och god jul!

Svar på tråden BF 15-31 AUG 2017